2017-12-17, 09:51
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DustyNuts
Detta har varit upp någon gång tidigare, jag minns inte vars det var men ska försöka hitta källan. Men svaret från nån talesperson var att dom inte hade hittat några "manliga sexleksaker" som uppfyller kraven.

Anledningen att dom inte hittar några som uppfyller kraven är troligen för att dom inte letar efter det och har inget intresse av att göra det.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/wendela/article11485976.ab

Den där artikeln är ju asgammal, nu har Apoteket andra märken än RFSU. Slutsats: de bedömer att det inte finns någon marknad och skiter i det, utan att ha någon aning om det faktiskt finns en.
Citera
2017-12-17, 10:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Den där artikeln är ju asgammal, nu har Apoteket andra märken än RFSU. Slutsats: de bedömer att det inte finns någon marknad och skiter i det, utan att ha någon aning om det faktiskt finns en.
Marknad är omättbar nu när meetoo# drvet går. En fleshlight anmäler dig inte oavsett hur mkt du tafsar, fylleknullar eller är bara manligt griskåt. Så skärpning Apoteket, inför fleshlight.
Citera
2017-12-17, 11:04
Medlem
Emasculated-Dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sveriges viktigaste mansfråga: Tillgången på lösfittor i apotek.

Har läst några av dina inlägg nu och noterar din argumentationsteknik.
Du måste vara skolad i någon av våra nya "genusvetenskapliga" instutitioner.

Det du med denna nedlåtande kommentar vill antyda är att detta är en oviktig fråga.
Självklart är det inte en viktigaste, men din nedlåtande ton har för avsikt att tysta diskussionen.

Om du vill slå ett slag för kvinnor och feminism så bör du inte använda samma ohederliga argumentationsteknik som feminister jämt och ständigt anklagar de "priviligierade männen" för att tillgripa.

Om man verkligen vill kämpa för jämlikhet mellan könen så är alla uppenbara ojämlikheter värda att lyfta fram. Jag tycker det är en legitim observation att det är en flagrant diskrepans i apotekshyllan för sexleksaker mellan artiklar för män och kvinnor, som inte kan förklaras av en biologisk skillnad mellan könen.

Varför apoteken inte erbjuder lösvaginor till försäljning tror jag beror av flera saker
1) Fleshlight är en patenterad produkt som det amerikanska företaget håller hårt i. Finns inga agenturer nånstans. Man får handla direkt från företaget via nätet.
2) Kinesiska piratkopior håller inte kvalitetskraven.
3) Marknadspotentialen är dåligt undersökt. Kanske kan apotekskedjorna tjäna pengar på detta men de har inte kunskapen idag.
4) Det finns en oro för att skada apoteksföretagets brand name eftersom det finns förespråkare för en militant feminism i det svenska samhället idag som får helt oproportionellt mycket utrymme i media. Manliga sexleksaker på apoteket skulle riskera företaget en kölhalning i tidningar/radio/TV

Avslutningsvis ett ord om en sakfrågas relativa tyngd. Du vill med ditt inlägg låta påskina det absurda i att en man kan tycka det är värt att lyfta upp denna diskrepans på apoteket. Du tycker att frågan är oviktig. OK.
Vänd på steken. Jag tycker att precis allt som svenska kvinnor lyfter upp i frågan om ojämlighet mellan könen i Sverige är patetiskt. Inget annat land i världen har större jämlikhet mellan könen än Sverige.
Jag tror inte att du vill att vi ska sluta med att påtala ojämlikheter mellan könen i Sverige trots att den i ett globalt perspektiv är obefintlig eller hur?
Citera
2017-12-17, 11:11
Medlem
kalkryggars avatar

Har inte ens tänkt på detta innan, men det finns ju inget för män där. Inte en enda produkt va?

Citat:
Jag vet att de män jag vet som provat fleshligt inte gillat dem.

Har föresten inte fleshlight en helt egen hemsida som kränkta män kan beställa sin sexleksak från?

Men vi som inte är kränkta män, varför skall inte vi kunna köpa på Apoteket då?

Som du resonerar så skulle man kunna säga att en matvarubutik som slutar sälja "kvinnoartiklar" som bindor, tamponger etc skulle kunna kalla klagande kvinnor för kränkta kvinnor som kunde vända sig till någon hemsida och beställa. Tycker du att det skall vara så?
Citera
2017-12-17, 11:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Jobbar många sk ”hucklen” på apotek har jag sett. Antagligen för att de inte kan/vill jobba tillsammans med män.

Vore intressant att be ett huckle förklara skillnader mellan olika fleshlights och vad de gör för nytta.

Ahhh! det jobbar ett huckle i Apoteket där jag bor. Jag ska banne mig gå in och fråga om råd för en present till flickan. Jag skall be henne förklara vad som passar flickan efter de preferenser jag anger att flickan har. Hon ser ut som en lite mer barsk muslim.
Citera
2017-12-17, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Fast det görs ju till någon häftig grej hela tiden. Kolla bara på skräp som ladies night och "träffar med sexleksaker". Det är ganska patetiskt.
"Träffar med sexleksaker" är hemliga möten för kränkta kvinnor.
Citera
2017-12-17, 11:41
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emasculated-Dhimmi

Det du med denna nedlåtande kommentar vill antyda är att detta är en oviktig fråga.
Självklart är det inte en viktigaste, men din nedlåtande ton har för avsikt att tysta diskussionen.

Om du vill slå ett slag för kvinnor och feminism så bör du inte använda samma ohederliga argumentationsteknik som feminister jämt och ständigt anklagar de "priviligierade männen" för att tillgripa.

Om man verkligen vill kämpa för jämlikhet mellan könen så är alla uppenbara ojämlikheter värda att lyfta fram. Jag tycker det är en legitim observation att det är en flagrant diskrepans i apotekshyllan för sexleksaker mellan artiklar för män och kvinnor, som inte kan förklaras av en biologisk skillnad mellan könen.

Varför apoteken inte erbjuder lösvaginor till försäljning tror jag beror av flera saker
1) Fleshlight är en patenterad produkt som det amerikanska företaget håller hårt i. Finns inga agenturer nånstans. Man får handla direkt från företaget via nätet.
3) Marknadspotentialen är dåligt undersökt. Kanske kan apotekskedjorna tjäna pengar på detta men de har inte kunskapen idag.
4) Det finns en oro för att skada apoteksföretagets brand name eftersom det finns förespråkare för en militant feminism i det svenska samhället idag som får helt oproportionellt mycket utrymme i media. Manliga sexleksaker på apoteket skulle riskera företaget en kölhalning i tidningar/radio/TV

Avslutningsvis ett ord om en sakfrågas relativa tyngd. Du vill med ditt inlägg låta påskina det absurda i att en man kan tycka det är värt att lyfta upp denna diskrepans på apoteket. Du tycker att frågan är oviktig. OK.
Vänd på steken. Jag tycker att precis allt som svenska kvinnor lyfter upp i frågan om ojämlighet mellan könen i Sverige är patetiskt. Inget annat land i världen har större jämlikhet mellan könen än Sverige.
Jag tror inte att du vill att vi ska sluta med att påtala ojämlikheter mellan könen i Sverige trots att den i ett globalt perspektiv är obefintlig eller hur?
Word.

Man vet när man har med en ignorant feminist att göra när samma (påstådda) metoder används som någon slags comeback. Min slutsats landar i att antingen får Statistenidittliv och hennes gelikar för lite uppmärksamhet från motsatta könet och vill skapa sig egna regler eftersom hon inte kan tävla med andra kvinnor. Alternativt har personen i fråga inte alls dessa problem utan är bara svagsinnad och rycks med i trender.

Har sagt det länge, finns inget värre än snygga feminister. Jo möjligen fula feminister med grönt hår....
Citera
2017-12-17, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emasculated-Dhimmi

Går att köpa på Cdon. Jag köpte en på deras black friday rea
Jag har våldtagit den flera gånger och den funkar.

Det bästa sättet är att tända lite ljus och smeta in lampan med glidmedel. Sen drar på man på sig ett HTC Vive och sätter på en porrfilm. Sen låter man leksaken göra jobbet. Vem fan behöver älskarinna?
Citera
2017-12-17, 11:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Nej, det är det inte och det är därför frågan blott drivs i en liten tråd på Flashback. Till skillnad från vissa partier som blåser upp frågor av den här kalibern till något helt annat (Herr Gårman...).

Däremot är det en intressant iakttagelse som man vill ha en förklaring till. Fleshlights verkar dessutom säljas lite varsomhelst, så det kan dom inte skylla på.

Kollade apotea.se och såg det lika illa ut som på apoteket.

Ja, man får lyfta på hatten för cdon.
http://cdon.se/skonhet-och-halsa/int...ker/for-honom/
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-12-17 kl. 12:00.
Citera
2017-12-17, 12:02
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ni tolkar mina inlägg lite som ni själva vill märker jag.
Män skäms för sina fleshlights för att andra män ser dem som patetiska losers som inte kan plocka upp en kvinna att trycka kuken i.
Vad en dildo är för något är känt sedan länge och är därför vanligare.

Så köp era fleshlight män och var inte rädda för att vara öppna med att ni använder dem så kommer nog apoteken se en möjlighet att kunna tjäna pengar på att sälja dem.
Du har fel. Berättar för samtliga kompisar om min lösfitta och även rekommenderat dom att köpa en då det är så mycket skönare än att dra en handtralla. Även berättat för tjejer. Och diskuterat detta med att det är helt accepterat med att en tjej kan ha en eller flera plastkukar hemma men att en man ska skämmas över tanken om att köpa en lösfitta.

Ren och skär bullshit är vad det är. Jag #prataromdet för att manlig sexualitet också ska bli normaliserad som kvinnornas har blivit.

Grejen är att kvinnor skulle tappa en del av sin "sexmakt" om mannen kunde tillfredsställa sig lika väl med en lösfitta som med en riktig fitta.
Citera
2017-12-17, 12:12
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Jag tycker skälet till att de säljer sexleksaker verkar vara för att även kunna sälja speciell tvål som man ska rengöra dem med, och renhållning är något som man främst förknippar kvinnor med.
Kanske är det därför de inte säljer manliga sexleksaker.

Tror dock mer på att de inte hittat några fleshlights som når upp till apotekens produkt krav.
Är du dum i huvudet eller? Hur kan du skriva "renhållning är något man främst förknippar kvinnor med"? Vad menar du?
Citera
2017-12-17, 12:18
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Och du argumenterar som en verklig feminist. I brist på argument försöker du trycka ned och förlöjliga meningsmotståndare. Varför kan du inte bara tycka att det ska vara jämställt, även när det är män som "blir utan"? Om det bara hade sålts diverse lösfittor på apoteket men inga löskukar, hur hade du och dina feministpolare låtit då?

Och nej, jag är varken intresserad av att köpa en fleshlight eller en dildo, men sexleksaker bör finnas för båda könen, inte bara det ena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in