Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Sveriges viktigaste mansfråga: Tillgången på lösfittor i apotek.
Har läst några av dina inlägg nu och noterar din argumentationsteknik.
Du måste vara skolad i någon av våra nya "genusvetenskapliga" instutitioner.
Det du med denna nedlåtande kommentar vill antyda är att detta är en oviktig fråga.
Självklart är det inte en viktigaste, men din nedlåtande ton har för avsikt att tysta diskussionen.
Om du vill slå ett slag för kvinnor och feminism så bör du inte använda samma ohederliga argumentationsteknik som feminister jämt och ständigt anklagar de "priviligierade männen" för att tillgripa.
Om man verkligen vill kämpa för jämlikhet mellan könen så är alla uppenbara ojämlikheter värda att lyfta fram. Jag tycker det är en legitim observation att det är en flagrant diskrepans i apotekshyllan för sexleksaker mellan artiklar för män och kvinnor, som inte kan förklaras av en biologisk skillnad mellan könen.
Varför apoteken inte erbjuder lösvaginor till försäljning tror jag beror av flera saker
1) Fleshlight är en patenterad produkt som det amerikanska företaget håller hårt i. Finns inga agenturer nånstans. Man får handla direkt från företaget via nätet.
2) Kinesiska piratkopior håller inte kvalitetskraven.
3) Marknadspotentialen är dåligt undersökt. Kanske kan apotekskedjorna tjäna pengar på detta men de har inte kunskapen idag.
4) Det finns en oro för att skada apoteksföretagets brand name eftersom det finns förespråkare för en militant feminism i det svenska samhället idag som får helt oproportionellt mycket utrymme i media. Manliga sexleksaker på apoteket skulle riskera företaget en kölhalning i tidningar/radio/TV
Avslutningsvis ett ord om en sakfrågas relativa tyngd. Du vill med ditt inlägg låta påskina det absurda i att en man kan tycka det är värt att lyfta upp denna diskrepans på apoteket. Du tycker att frågan är oviktig. OK.
Vänd på steken. Jag tycker att precis allt som svenska kvinnor lyfter upp i frågan om ojämlighet mellan könen i Sverige är patetiskt. Inget annat land i världen har större jämlikhet mellan könen än Sverige.
Jag tror inte att du vill att vi ska sluta med att påtala ojämlikheter mellan könen i Sverige trots att den i ett globalt perspektiv är obefintlig eller hur?