Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 19:26
  #1
Medlem
prominentens avatar
Tänkte kolla med er.

Landar i Beijing 9 h 15 min före nästa avgång.

Är det smidigt att göra en liten runda i Beijing stad? Eller är det jobbigt just i denna stad med trafik eller liknande?
Citera
2017-12-16, 19:42
  #2
Medlem
prominentens avatar
Frågan till er andra är för att förtydliga:

Hinner jag ta mig till Beijing och tillbaka på ett schysst sätt? Eller blir detta stressigt just i Beijing?
Citera
2017-12-16, 19:44
  #3
Medlem
Det hinner du med. Det finns organiserade turer från flygplatsen. Du hinner till och med ett par timmar på Kinesiska muren. På egen hand är det inte att rekommendera, pga trafik och annat.
Citera
2017-12-16, 19:52
  #4
Medlem
prominentens avatar
Jätteschysst PatricHbg

Tusen tack!

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det hinner du med. Det finns organiserade turer från flygplatsen. Du hinner till och med ett par timmar på Kinesiska muren. På egen hand är det inte att rekommendera, pga trafik och annat.
Citera
2017-12-16, 20:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jätteschysst PatricHbg

Tusen tack!

Du måste dock registrera dig för 72-timmars transitvisum när du lämnar flygplatsen, gratis sist jag var där. Och du måste kunna visa upp 6-månaders giltighet för ditt pass, och biljett för din vidare resa.
Citera
2017-12-18, 21:19
  #6
Medlem
prominentens avatar
Åh fan, jag har sett det om 72-timmarsgrejen men inte om 6 månader. Mitt pass går ut i april 18 så kanske kan hoppas på det bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du måste dock registrera dig för 72-timmars transitvisum när du lämnar flygplatsen, gratis sist jag var där. Och du måste kunna visa upp 6-månaders giltighet för ditt pass, och biljett för din vidare resa.
Citera
2018-01-07, 22:34
  #7
Medlem
Det är inga problem att ta sig runt i Beijing på egen hand. Från flygplatsen tar du tåget in till Dongzhimen. Där rekommenderar jag att du byter till mörkblå tunnelbanelinje och åker till Guloudaije (3 stationer) Sen har du den trevligaste delen av Beijing 5 minuters gångväg söderut. Där kan du besöka klock- och trumtornet, ströva vid den nordligaste sjön med sina gamla omgivningar. Rakt söderut över gatan från klocktornet har du en av de bäst bevarade hutongområdena i Beijing vilket är en upplevelse att strosa runt i.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2899524

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback