Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-18, 04:35
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Du har nog ADHD och behöver amfetamin förskrivet. Låter inte hälsosamt det här. När andra tänker en tanke, tänker du oftast tusen då?

Ja det stämmer och jag har väldigt svårt för att lyssna på andra människor i samtal också. Tänker då inte gå till nån psykolog för att få en stämpel i pannan på nån påhittad diagnos.
Citera
2017-12-18, 05:01
  #50
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja det stämmer och jag har väldigt svårt för att lyssna på andra människor i samtal också. Tänker då inte gå till nån psykolog för att få en stämpel i pannan på nån påhittad diagnos.
Det var ett skämt som jag dragit för många gånger. Att du har svårt att lyssna på andra kan ha olika orsaker beroende på definition.

T.ex självupptagen, egoism, ser ner på aktuella person, hög, full, supertrött.
Citera
2017-12-18, 06:08
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Det var ett skämt som jag dragit för många gånger. Att du har svårt att lyssna på andra kan ha olika orsaker beroende på definition.

T.ex självupptagen, egoism, ser ner på aktuella person, hög, full, supertrött.

Vad är meningen med att skämta när vi diskuterar ett seriöst ämne härinne?
Citera
2017-12-18, 10:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Vill först säga att är inget som helst problem utan jag är mest nyfiken vad ni tror då jag eller någon annan i familjen har några erfarenheter av "bokstavskombinationer",nu kanske det inte gäller detta men jag har alltid haft en känsla att han är lite speciell, på ett bra sätt.
När man samtalat med hans lärare så är han högre begåvad än vad som är "normalt" för åldern och han är väldigt populär bland andra barn som vill leka med honom överallt,exempelvis så var vi på utlandssemester och han lekte endast någon minut med en annan pojke och dagen efter hade hans pappa spårat upp vårat hotellnummer för att pojken inte kunde sova under natten för han kunde inte glömma min son.
Han är och har alltid varit mycket bestämd av sig,även mot andra vuxna och inte bara mamma och pappa.
Exempelvis så frågade jag honom nyligen vad han skulle bli när han blir stor och han svarade,"Chef, och sen ska jag ge alla sparken"
Han kan inte ta en förlust,då bryter han fullständigt ihop,även om det bara gäller vilken som först till dörren från bilen och när han fått nys på något intressant så tränar han på det tills han klarar det.
Exempelvis var vi i Grekland när han var 4år och där fanns en armgångsställning som var ca:5 lång, han tränade i timtal hela veckan när alla andra barn badade i värmen,men i slutet av veckan så fixade han det.
Han har väldigt svårt att säga förlåt för att inte säga att det är näst intill omöjligt att få ur han det ordet.
Han har även ett grymt minne, han kan komma ihåg vilken som gett honom ett par strumpor i julklapp när han var 3år och alla andra julklappar han fått från släkt och likaså sifferminne.
Det var väl en del sammanfattat i korthet, detta är som sagt inget problem,tvärtom så är de flesta egenskaperna mycket bra tycker jag men är mest nyfiken i fall någon annan har en erfarenhet ha en kombo med dessa egenskaperna?

Låter som vilken smart pojk som helst. Varken tecken på ADHD eller autism.
Citera
2017-12-18, 10:42
  #53
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Alltså jag fattar inte varför du fortsätter.

Skillnaden på 38 - 40 graders feber är markant. Ett aktivt barn må ligga vid 38 utan annan orsak än fysisk aktivitet. 40 grader slår fortfarande ut vem som helst.

Men visst, när ditt barn har 40 graders feber så skicka dem ut i snöovädret utan jacka, för dem blir ju så aktiva vid hög feber.

I exemplet var tempraturen uppmätt efter och inte innan.

Men det barnläkare sagt till mig är att man mycket väl kan låta barn röra på sig ute med hög feber bara det finns ett alternativ till att gå för dem när de ska hem om de blir trötta.
Citera
2017-12-18, 10:59
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Men han cyklade ju för fan 6 kilometer med 40 graders feber. Förstår du inte hur jävla grym han är?
Det är vanligt vid neuropsykiatriska diagnoser. Ofta annorlunda respons från kroppens sinnen och uppfattar inte alltid smärta, värme, kyla osv.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback