Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-18, 06:08
  #505
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag fattar inte varför ni inte fattar att detta är lågskaligt krig. Ja jag pratar om brottet. Det handlar inte 'bara' om en våldtäkt. Vilka brukar sätta eld på människor??? Det är något som varit en del av Jihad under hela historien. Före Syrien finns det beskrivet under belägringen av Wien. Detta är inte 'bara' ett sexbrott. Det är inte 'bara' ett våldsbrott. Det är ett hatbrott. Det här är jihad. Vakna för fan. Det är inte överkåta unga män. Det är Sharia. Kvinnor ska hålla på sin ird eller straffas.

Du har helt rätt, detta brott är till 100% en del av en lågintensiv krigsföring, det är också någonting jag observerat.

Det symboliska i att tända eld på könsorganet - också faktumet att det nu sker upprepade gånger med liknande tillvägagånssätt, i flock etc. Allt tyder egentligen på ett modus operandi med djupare filosofiska intentioner än bara "kåta grabbar som vill ha lite roligt".

Om vi analyserar handlingen så ser vi:

Eld: förgör, rensar, omvandlar
Könsorgan: sexualitet hos kvinnor, ofta roten till "synd" i många religioner

Förgöra kvinnors sexualitet, rensa synden, rensa kvinnors sexualitet, omvandla synden. Etc etc.


När vi lägger ihop dessa aspekter så ser vi onekligen en mycket talande bild om gärningsmännen och även deras motiv. Om samtliga offer dessutom är "vita/svenska/ eller närbesläktade" alternativt "icke-muslimska" och GM är invandrare från en patriarkal religion så kommer de kunna tillägga att detta är ett hedersmotiv bakom.

Våldtäckt: etablera dominans, visa att offret tillhör "en själv", förnedring
Ung kvinna: svaga individer, men samtidigt en åtråvärd del eller ibland "ägodel" i de flesta kulturer

Att ge sig på en nations kvinnor, särskilt unga är också mycket symboliskt då det är ett effektivt sätt att demoralisera och sprida skräck hos ett folk. Detta samtidigt som man har förnedrat något "heligt" för befolkningen, man försöker visa att man tagit över kvinnorna och nu är totaldominerande. Detta sänder en signal till motståndarna på en undermedveten nivå att deras kvinnor inte längre tillhör dem, utan nu endast duger till att bli sexslavar till "Sultanen".

Det är inte alls en slump som just våldtäckt bedrivs i krig och etnisk rensning. Rensningar och konflikter föregår ofta där civilisationer möts (Huntington, 1996). Malmö är just ett sådant typexempel på ett ställe där den muslimska och den kristna civilisationen möts.

Tesen ter sig särskilt än mer uppenbar när man sätter det i relation till det för närvarande rådande samhällsklimatet i Malmö (samt övriga Sverige) där symboliska attacker i form av stenkastning, misshandel etc. på företrädare för den Svenska staten, Kommuner och Landsting (Brandväsende, Sjukvårdspersonal och Polis) utförs nästan dagligen.

Man misstar sig GROVT om man tror detta bara är "skitungar" som håller på. Detta är begynnelsen av etnisk krigföring i sin linda.
__________________
Senast redigerad av WheelofFortune 2017-12-18 kl. 06:22.
Citera
2017-12-18, 06:12
  #506
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är din källa den med initialerna JL?

Dvs rökning+överfallen bakifrån.

Nej. Och det där med rökningen sades inte heller. Det jag fick höra var att de överföll henne bakifrån, slog ned henne, drog en huva eller liknande över hennes huvud och satte i gång. Samt att hon inte kunde ge något signalement eftersom hon inte kunde se något.
Citera
2017-12-18, 06:17
  #507
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nej. Och det där med rökningen sades inte heller. Det jag fick höra var att de överföll henne bakifrån, slog ned henne, drog en huva eller liknande över hennes huvud och satte i gång. Samt att hon inte kunde ge något signalement eftersom hon inte kunde se något.
Rotade runt mer på FB och hittade en del grannar till lekplatsen. Av deras inlägg och kommentarer så får jag inte något intryck av BO skulle bo i området. Ingen verkar ha en susning om vem BO är, bara att det är hemskt att det har hänt så nära inpå dem. Så att BO skulle ha gått ut för att röka är som du säger inte heller relevant då det verkar vara uppdiktat i tråden.

Verkar vara någon som passerade förbi lekplatsen och som inte bor på någon av de närmast runtomkringliggande gatorna.

Finns enbart en etnisk svensk tjej som är 17 år och bor runt lekplatsen och hon byggde pepparkakshus med sin pappa igår.
__________________
Senast redigerad av Chantre 2017-12-18 kl. 06:20.
Citera
2017-12-18, 06:20
  #508
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Det finns ett HVB hem som ligger om man följer nerför Hasselgatan rakt över Lönngatan in bland villaområdena max 3-5 min gångavstånd. Om man kollar på satellitkarta, så ser man att det är väldigt nära och perfekt flyktväg för att snabbt ta sig från platsen. Dessa skulle jag nog säga skulle kunna vara högintressanta pga vad dessa tidigare är kända för.

Satelittkarta - Palmgatan

Tydligen får inte polisen kolla upp dem för kommunen. Läs den här länken:

https://www.nyatider.nu/polisen-hind...a-hvb-boenden/
Citera
2017-12-18, 06:49
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Rotade runt mer på FB och hittade en del grannar till lekplatsen. Av deras inlägg och kommentarer så får jag inte något intryck av BO skulle bo i området. Ingen verkar ha en susning om vem BO är, bara att det är hemskt att det har hänt så nära inpå dem. Så att BO skulle ha gått ut för att röka är som du säger inte heller relevant då det verkar vara uppdiktat i tråden.

Verkar vara någon som passerade förbi lekplatsen och som inte bor på någon av de närmast runtomkringliggande gatorna.

Finns enbart en etnisk svensk tjej som är 17 år och bor runt lekplatsen och hon byggde pepparkakshus med sin pappa igår.

Jag har läst på andra sidor med att hon bara skulle gå ut och röka. Man behöver ju inte bo på ett ställe för att vistas där. Hon kan ju vara där tillfälligt hos en släkting eller hos en kompis tex. Man sover ju inte alltid där man bor.
Citera
2017-12-18, 06:52
  #510
Medlem
Någon som vet om det var en svenska eller var detta något hedersrelaterat skit?
Citera
2017-12-18, 07:02
  #511
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Man blir ganska pessimistisk när man läser vad Polisen gör. För inte tänker de väl förstärka utredningen av den brutala våldtäkten?

Citat:
"Malmös gator töms på poliser lagom till Julhelgen".

Det står i tråden att Malmö Stad inte ville samarbeta ang nåt HBV-hem nära platsen för brottet heller. Nu är det måndag och om 17-åringen går i skolan så lär det komma fram lite mer när hon saknas. Tragiskt. Dessutom verkar nyheten ha sjunkit hos lokalradio Malmöhus. De sa knappt nånting nu.

https://www.sydsvenskan.se/2017-12-1...akom-skrivbord

Citat:
Paus i kampen mot Malmös gängkriminella: Insatsgrupp flyttas in bakom skrivbord
Lagom till jul pausar polisen kampen mot Malmös gängkriminella. Fokuspoliser och andra brottsförebyggare kallas in till skrivbordsarbete.

Fokuspolis.
__________________
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2017-12-18 kl. 07:05.
Citera
2017-12-18, 07:10
  #512
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Jag tänker på vilket sätt de här männen pratar med varandra. Hur kan man komma till slutsatsen att man ska våldta en kvinna i grupp. Det krävs både 1. hemsk kvinnosyn 2. psykopatdrag 3. total avsaknad av empati.

Helt ofattbart att det här händer i Sverige 2017.

Inte ofattbart. Det är konsekvensen av att släppa in enorma mängder av män från länder där kvinnor är mindre värda än hundar ( som anses orena).

Som man sår, får man skörda. 87% av folket tycker att det är värt att offra kvinnor för att känna sig som humanitär stormakt.
Citera
2017-12-18, 07:14
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Du har helt rätt, detta brott är till 100% en del av en lågintensiv krigsföring, det är också någonting jag observerat.

Det symboliska i att tända eld på könsorganet - också faktumet att det nu sker upprepade gånger med liknande tillvägagånssätt, i flock etc. Allt tyder egentligen på ett modus operandi med djupare filosofiska intentioner än bara "kåta grabbar som vill ha lite roligt".

Om vi analyserar handlingen så ser vi:

Eld: förgör, rensar, omvandlar
Könsorgan: sexualitet hos kvinnor, ofta roten till "synd" i många religioner

Förgöra kvinnors sexualitet, rensa synden, rensa kvinnors sexualitet, omvandla synden. Etc etc.


När vi lägger ihop dessa aspekter så ser vi onekligen en mycket talande bild om gärningsmännen och även deras motiv. Om samtliga offer dessutom är "vita/svenska/ eller närbesläktade" alternativt "icke-muslimska" och GM är invandrare från en patriarkal religion så kommer de kunna tillägga att detta är ett hedersmotiv bakom.

Våldtäckt: etablera dominans, visa att offret tillhör "en själv", förnedring
Ung kvinna: svaga individer, men samtidigt en åtråvärd del eller ibland "ägodel" i de flesta kulturer

Att ge sig på en nations kvinnor, särskilt unga är också mycket symboliskt då det är ett effektivt sätt att demoralisera och sprida skräck hos ett folk. Detta samtidigt som man har förnedrat något "heligt" för befolkningen, man försöker visa att man tagit över kvinnorna och nu är totaldominerande. Detta sänder en signal till motståndarna på en undermedveten nivå att deras kvinnor inte längre tillhör dem, utan nu endast duger till att bli sexslavar till "Sultanen".

Det är inte alls en slump som just våldtäckt bedrivs i krig och etnisk rensning. Rensningar och konflikter föregår ofta där civilisationer möts (Huntington, 1996). Malmö är just ett sådant typexempel på ett ställe där den muslimska och den kristna civilisationen möts.

Tesen ter sig särskilt än mer uppenbar när man sätter det i relation till det för närvarande rådande samhällsklimatet i Malmö (samt övriga Sverige) där symboliska attacker i form av stenkastning, misshandel etc. på företrädare för den Svenska staten, Kommuner och Landsting (Brandväsende, Sjukvårdspersonal och Polis) utförs nästan dagligen.

Man misstar sig GROVT om man tror detta bara är "skitungar" som håller på. Detta är begynnelsen av etnisk krigföring i sin linda.
Mycket bra inlägg. Jag instämmer helt i din analys.
Citera
2017-12-18, 07:39
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulle65
Intressant iakttagelse hur våra kvällstidningar väljer att göra sin bedömning hur stort allmänintresset är för brottet.

https://www.expressen.se/

https://www.aftonbladet.se/

Aftonbladet behöver man scrolla flera varv innan hittar en artikel som rör händelsen, dessutom en artikel knappt större än en notis.

Medan på Expressen är det stora rubriker och flera artiklar redan på första sidan.
Det beror antagligen på att Expressen delvis är samma tidning som skånska Kvällsposten.
Citera
2017-12-18, 08:06
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Visst är det så, kvinnor kommer börja anpassa sig självmant och sluta gå ut i samma utsträckning
Om 30 år kommer den absoluta majoriteten av kvinnorna i Malmö ha huvudduk. De som går utan kommer förföljas och riskera få syra i ansiktet.

De flesta kommer anpassa sig frivilligt.

Har vår inkompetenta grispolis lyckats klämma ur sig något signalement ännu?
Baserat på vad då? Flickan har slagits med bakifrån och fått en huva över huvudet. Hon har inte sett någonting. Dessutom så är hon med stor sannolikhet så pass neddrogad att hon inte är ordentligt talar. Hur skall man då få fram ett bra signalement?
Citera
2017-12-18, 08:29
  #516
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du skrev att du röstade på Vänstern, så allt annat du så präktigt hävdar blir inte något annat än en rökridå!
At kritisera invandring och rösta på Vänstern = Syntax-error

OnT: Tråden drog iväg med en jäkla fart och jag har inte hängt med.

Har det framkommit någon källa som säger att flickstackarn blev bränd i sitt underliv eller är det en trådsanning?

Lite längre bak i tråden är det någon som refererar till Tino Sandajis Facebook där han skriver att han hört från "trovärdig källa" att det skulle vara så. Jag har också fått höra från en som är på något sätt "bekant" med flickans familj att det skulle handla om "brandfarlig vätska". Det där blir nog klart inom kort. Jag tror i alla fall på det.
Dock undrar jag vilken typ av vätska det handlar om och varför man går runt med något sådant. Kan det handla om några som hade tänkt sätta fyr på bilar? Använder man sig av tändvätska, bensin etc när man gör något sådant? Någon som vet? I sådana fall borde det väl handla om yngre personer av utländsk härkomst som redan bor här sedan länge eller är födda här (Typ araber eller somalier). Nyanlända afghaner brukar väl våldta ibland, men sätter väl inte eld på bilar. Tänker jag fel här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback