Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 01:09
  #1
Medlem
terrieterries avatar
Någon som har sett den här filmen? Tittar på den just nu på 7:an men den känns mer och mer obehaglig. Det känns som om jag borde sluta titta. Får lite "Rosemary's Baby" vibbar och det är en film jag aldrig kommer att se om!
Citera
2017-12-16, 01:17
  #2
Medlem
PenetreraMeras avatar
Nääää...5,3 på IMDB och 37 i Metascore, känns det är bortkastad tid. Men kopplingen till "Rosemary's Baby" lär finnas där - kapten Streck spelas av Nick Cassavetes, son till John Cassavetes som hade den manliga huvudrollen i RB.
Citera
2017-12-16, 01:40
  #3
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Nääää...5,3 på IMDB och 37 i Metascore, känns det är bortkastad tid. Men kopplingen till "Rosemary's Baby" lär finnas där - kapten Streck spelas av Nick Cassavetes, son till John Cassavetes som hade den manliga huvudrollen i RB.

Fast jag är nog harigare än de flesta när det gäller film. Kan se hur mycket sprutande blod och gapande sår som helst men när det blir övernaturligt och suggestivt... Då pallar jag inte! Hur som helst... Nu har jag kommit för långt in i filmen för att sluta titta. Får väl se om det blir mardrömmar efteråt!
Citera
2017-12-16, 02:21
  #4
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Fast jag är nog harigare än de flesta när det gäller film. Kan se hur mycket sprutande blod och gapande sår som helst men när det blir övernaturligt och suggestivt... Då pallar jag inte! Hur som helst... Nu har jag kommit för långt in i filmen för att sluta titta. Får väl se om det blir mardrömmar efteråt!

Men nu när jag har sett den får jag nog instämma i IMDB's betyg. Var ju bara trams!
Citera
2017-12-16, 08:32
  #5
Medlem
Ryggradsluss avatar
Farlig film
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback