Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 23:15
  #1
Medlem
wowvadintressants avatar
Jag har tränat på ett gym ett tag nu och brukar göra chin-ups och pull-ups på en sån där maskin som assisterar oss fysiskt svaga människor med lite motvikt. Var och varannan gång som jag använder maskinen eller befinner mig runt den känner jag små och korta men tydliga inslag av cannabisdoft. Faktiskt så pass att jag vid ett tillfälle lite diskret började titta efter om någon har gömt sin stash på gymmet bland intet ont anande normies. Jag hittade så klart ingenting, men detta har alltså pågått i säkert ett halvår nu.

Sker det någon kemisk reaktion när svett kommer i kontakt med de olika kontaktytorna på maskinen som skapar denna distinkta doft? Stödet på maskinen verkar vara i något slags fuskläder och greppen är gummibeklädda.
Citera
2017-12-15, 23:22
  #2
Medlem
Skulle tro att just som ens svett kan lukta alkohol om man är en alkoholbrukare, så kan ens svett lukta cannabis om man är en cannabisbrukare.
Citera
2017-12-15, 23:30
  #3
Medlem
wowvadintressants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Skulle tro att just som ens svett kan lukta alkohol om man är en alkoholbrukare, så kan ens svett lukta cannabis om man är en cannabisbrukare.
Nog för att jag har rökt en hel del i mina dagar (dock inte längre) men det vore märkligt om jag upptäcker "min egen" cannabislukt enbart när jag befinner mig vid just den maskinen. Mitt eget svett luktar ju inte cannabis, det luktar som det alltid har luktat.
Citera
2017-12-15, 23:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Nog för att jag har rökt en hel del i mina dagar (dock inte längre) men det vore märkligt om jag upptäcker "min egen" cannabislukt enbart när jag befinner mig vid just den maskinen. Mitt eget svett luktar ju inte cannabis, det luktar som det alltid har luktat.

Fast du är ju inte den enda som använder den maskinen. Det jag menade är att det nog är någon som är cannabisbrukare som använder maskinen på rutin, därav lukten.
Citera
2017-12-16, 00:40
  #5
Medlem
Det kanske är någon anställd på gymmet som förvarar sitt knark i maskinen? Annars har ju vissa maskiner en tendens att utsöndra minst sagt speciella dofter. Jag minns min mors symaskin från min ungdom som varje gång den togs fram spred en välbekant skunkig doft i rummet. Jag letade genom symaskinen minutiöst utan att hitta spår av vare sig gräs eller stinkdjur.
Citera
2017-12-16, 02:20
  #6
Medlem
När jag rökt mkt i perioder känner man det tydligt på min svettdoft även på mig själv känner jag det så är säkert nån rökare som kör på den maskinen ofta
Citera
2017-12-16, 02:34
  #7
Medlem
Europes avatar
Maskinen kanske har transporterats in i landet tillsammans med en last cannabis? Jag köpte en gång enbart en platta hasch på 100 g och allt som kom i kontakt med den (inte minst väskan jag bar hem det i) stank i månader efteråt. Tänk vad mycket några hundra kilo hasch lär lukta. Som TS har varit inne på, så borde kanske fler maskiner stinka om det handlade om någon/några som svettas cannabislukt? Jag har personligen aldrig noterat svettlukt som luktar cannabis.

Edit: När jag var i tonåren, så tyckte jag att ett vinylskivomslag luktade cannabis inuti. Mina vänner, som var bekanta med cannabis, tyckte likadant. Även min katt visade det stort intresse, men jag vet inte om hon tyckte att det luktade cannabis eller något annat intressant. Nu har väl vinylskivomslag ofta inom populärkulturen porträtterats som ett ställe att gömma droger i hemma, men det märkliga var att jag hade köpt den ny i en vanlig skivbutik, så det känns ju inte direkt aktuellt att någon skulle ha gömt sin stash i den.
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-12-16 kl. 02:44. Anledning: Edit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback