Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 15:52
  #133
Medlem
Haha ja det var nog en av dom dummaste grejjerna att använda samma nål flera ggr.

Ibget fel på mig, lungorna röntgades men fick astmamedicin. Dags att börja växa
Citera
2018-12-04, 23:54
  #134
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarpojken
Passa dig Alfred, Frans lurar runt på forumet. Snart får du dig en riktig åthutning.

Tokfrans får väl säga vad han vill. Tror det är rätt uppenbart vilka enorma brister på den mentala sidan den knallkorken lider av. Svårt att ta åt mig mer.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-07, 13:13
  #135
Medlem
Back on track. Uselt pass igår men axlarna höll att klta dips så kommer fortsätta med det. Gjorde väl 20 rep med 20kg extravikt lätt. Endast 4 rep på 130 i snedbänken och vanliga bänken tänker jag ej tala om. Ryggen har alltid varit min starka muskelgrupp. Köra fina stångrodar på 150kg och är ok i roddövningarna i övrigt. Militärpressar reps på 90kg. Benen är svaga. Har väl nångång gjort 5 reps på 170kg i hacksquat. Styrkan har inte ökat nämnvärt dom senaste 2 åren men tycker fysiken är lite bättre.

Sover dåligt nuförtiden. Vaknar 2-3 ggr under natten då jag ska pissa eller dricka. Lite irriterande. Borde kanske söka nån sömnmedicin? Det är också konstigt att jag kan sova dagssömn vilket var helt omöjligt förr.

Känner mig vattnig. Måste kanske dra ner på kolhydraterna lite
Citera
2018-12-07, 16:52
  #136
Medlem
Finns inte en läkare i landet som rekommenderar handsprit för vardagligt bruk.
Det är bara hypokondriker som använder sig av handsprit på det sättet. Vilket Alfred här tycks vara. Återigen hittar han på saker och ting bara för han har fått för sig nånting. Kan du nånsin använda dig av faktiska källor?
Nej just det. Du är för självupptagen och tror du kan allt vet allt för att ta in information från annat håll.
Bakterier är en del av livet och vi SKA få i oss bakterier. Detta är nödvändigt för ett starkt immunsystem. Utsätts vi aldrig för bakterier så blir vi super känsliga för dom.

Vanlig handhygien går bra. Mao tvätta händerna när dom är smutsiga eller innan man lagar mat. Ungefär.
Citera
2018-12-07, 17:36
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Finns inte en läkare i landet som rekommenderar handsprit för vardagligt bruk.
Det är bara hypokondriker som använder sig av handsprit på det sättet. Vilket Alfred här tycks vara. Återigen hittar han på saker och ting bara för han har fått för sig nånting. Kan du nånsin använda dig av faktiska källor?
Nej just det. Du är för självupptagen och tror du kan allt vet allt för att ta in information från annat håll.
Bakterier är en del av livet och vi SKA få i oss bakterier. Detta är nödvändigt för ett starkt immunsystem. Utsätts vi aldrig för bakterier så blir vi super känsliga för dom.

Vanlig handhygien går bra. Mao tvätta händerna när dom är smutsiga eller innan man lagar mat. Ungefär.
Ja där har du faktiskt rätt, handsprit är inget man ska använda sig av i Sverige om man inte vistas inom vården. Handsprit bidrar till ett försämrat immunförsvar precis som du säger.

Är man rädd för den vardagliga sjukan och sånt så sprids det inte via bakterier dessutom vilket är det sprit tar bort.

Men tror inte det är pga bacillskräck folk använder det utan för att alla "experter" tror att det är lösningen. Men den myten sprack väl för ett par år sedan så förstår inte varför handspriten lever kvar nu 2018.

mvh
Citera
2018-12-09, 16:44
  #138
Medlem
Bra tryck idag. Ryggen kändes stark. Nån här som tränar efter doggcrap-konceptet? Funderar på att testa lite nya grejjer i nåt skede. I övrigt känns allt ok. Inga östroproblem, vattnig men kosten är ok. Undviker onödigt socker och fett. Vikten nån stan mellan 95-97kg
Citera
2018-12-10, 19:23
  #139
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Finns inte en läkare i landet som rekommenderar handsprit för vardagligt bruk.
Det är bara hypokondriker som använder sig av handsprit på det sättet. Vilket Alfred här tycks vara. Återigen hittar han på saker och ting bara för han har fått för sig nånting. Kan du nånsin använda dig av faktiska källor?
Nej just det. Du är för självupptagen och tror du kan allt vet allt för att ta in information från annat håll.
Bakterier är en del av livet och vi SKA få i oss bakterier. Detta är nödvändigt för ett starkt immunsystem. Utsätts vi aldrig för bakterier så blir vi super känsliga för dom.

Vanlig handhygien går bra. Mao tvätta händerna när dom är smutsiga eller innan man lagar mat. Ungefär.

Återigen begränsar din "läskunnighet" och ditt förstånd din förmåga att se vad jag skriver. Men gå du å slicka på alla handtag du hittar på gymmet om du tror det bidrar till bättre immunförsvar. Det är inte direkt de goda bakterierna som kroppen behöver som man hittar på gymhantlar.. Det är givetvis lite överkurs för dig att försöka begripa att det finns olika typer av bakterier kan jag tänka mig.
Sen att man inte skulle kunna använda handsprit varje dag? Förklara gärna för mig hur det kommer sig att läkare och sjuksköterskor spritar händerna flera gånger om dagen. Eller förresten, förklara inte för jag kommer inte läsa dina svar mer.
Jävla tomte alltså.. Spring nu till frugan å kidsen å berätta vilken duktig internet-krigare du är.


Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Ja där har du faktiskt rätt, handsprit är inget man ska använda sig av i Sverige om man inte vistas inom vården. Handsprit bidrar till ett försämrat immunförsvar precis som du säger.

Är man rädd för den vardagliga sjukan och sånt så sprids det inte via bakterier dessutom vilket är det sprit tar bort.

Men tror inte det är pga bacillskräck folk använder det utan för att alla "experter" tror att det är lösningen. Men den myten sprack väl för ett par år sedan så förstår inte varför handspriten lever kvar nu 2018.

mvh

Fel. Man bör inte sprita sönder händerna dagligen utan anledning, det är korrekt. Men om man kommer i kontakt med bakteriehärdar, såsom handtag/hantlar på gym oftast är, och sedan ska ner å kladda i sin påse/burk med protein eller aminosyror å sen vidare hem å laga mat osv så är det absolut inte bacillskräck eller idioti att sprita av händerna från bakterier innan man börjar handskas med dessa saker. Särskilt skopan man tar i för att skopa upp proteinpulver innan man lägger tillbaka skopan i proteinet. Kanon-bra grogrund för bakterier det där om du inte visste, särskilt om påsen förvaras i en gymbag med fuktiga kläder/handdukar och inte är helt stängd.
Om mitt immunförsvar hade försämrats av dessa rutiner så borde jag ju rimligtvis ha varit sjuk oftare inte sant? Vad som har hänt sedan jag för X antal år sedan började tänka efter kring alla dessa hygienaspekter av tillvaron är att jag är sjuk väldigt sällan, helt klart märkbar skillnad. Uppskattningsvis 75% mindre sjukdomstillfällen på året och när jag väl blir sjuk så tillfrisknar jag på halva tiden om inte mindre mot vad jag tidigare varit van vid. Det kan ju knappast betyda att mitt immunförsvar är försämrat?
Nåväl, jag tänker inte tjata eller argumentera mer för den saken. Det är upp till var och en att göra som de vill men det här är knappast någon nyhet eller någon spekulation som TokFrans verkar tro.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-10, 20:09
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Fel. Man bör inte sprita sönder händerna dagligen utan anledning, det är korrekt. Men om man kommer i kontakt med bakteriehärdar, såsom handtag/hantlar på gym oftast är, och sedan ska ner å kladda i sin påse/burk med protein eller aminosyror å sen vidare hem å laga mat osv så är det absolut inte bacillskräck eller idioti att sprita av händerna från bakterier innan man börjar handskas med dessa saker. Särskilt skopan man tar i för att skopa upp proteinpulver innan man lägger tillbaka skopan i proteinet. Kanon-bra grogrund för bakterier det där om du inte visste, särskilt om påsen förvaras i en gymbag med fuktiga kläder/handdukar och inte är helt stängd.
Om mitt immunförsvar hade försämrats av dessa rutiner så borde jag ju rimligtvis ha varit sjuk oftare inte sant? Vad som har hänt sedan jag för X antal år sedan började tänka efter kring alla dessa hygienaspekter av tillvaron är att jag är sjuk väldigt sällan, helt klart märkbar skillnad. Uppskattningsvis 75% mindre sjukdomstillfällen på året och när jag väl blir sjuk så tillfrisknar jag på halva tiden om inte mindre mot vad jag tidigare varit van vid. Det kan ju knappast betyda att mitt immunförsvar är försämrat?
Nåväl, jag tänker inte tjata eller argumentera mer för den saken. Det är upp till var och en att göra som de vill men det här är knappast någon nyhet eller någon spekulation som TokFrans verkar tro.

Mvh,

-Alfred
Det här är bara allmän forskning, inget jag argumenterar för då jag inte är forskare.
Men det var en myt innan om att sprit håller en frisk men det kom ut en forskare som sköt ned spritmyten. Man ska använda sig av vanlig tvål mot vanliga sjukdomar då de orsakas via virus, men visst finns det tillfällen då sprit kan hjälpa.

Kan leta upp artikeln vid senare tillfälle men du kan nog finna det lätt via google också, minns i alla fall att det var en populär kvinna.

Mvh
Citera
2018-12-12, 15:32
  #141
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Det här är bara allmän forskning, inget jag argumenterar för då jag inte är forskare.
Men det var en myt innan om att sprit håller en frisk men det kom ut en forskare som sköt ned spritmyten. Man ska använda sig av vanlig tvål mot vanliga sjukdomar då de orsakas via virus, men visst finns det tillfällen då sprit kan hjälpa.

Kan leta upp artikeln vid senare tillfälle men du kan nog finna det lätt via google också, minns i alla fall att det var en populär kvinna.

Mvh

Jodå, jag är med på detta. Har hört flera bakterieforskare tala om dessa saker. Det är som oftast gällande forskning och praktisk tillämpning en fråga om att ha missuppfattat forskning och således dragit felaktiga slutsatser.
Gällande tvål t.ex. - detta är inget som tar bort bakterier i huden, det avlägsnar enbart mekanisk smuts samt kanske en liten mängd bakterier som sitter i hudfett som löses av tvålen. Dock inget som direkt dödar bakterier i huden. Det är handsprit som gäller för att slå av på bakteriemängden på händer efter kontakt med bakteriehärdar. Men det betyder återigen inte att händerna blir totalt fria från bakterier, men det är inte heller syftet. Syftet är som sagt att bli av med allt skit man får på händerna när man vistats på ett normalt offentligt gym.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-12-12, 16:30
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Back on track. Uselt pass igår men axlarna höll att klta dips så kommer fortsätta med det. Gjorde väl 20 rep med 20kg extravikt lätt. Endast 4 rep på 130 i snedbänken och vanliga bänken tänker jag ej tala om. Ryggen har alltid varit min starka muskelgrupp. Köra fina stångrodar på 150kg och är ok i roddövningarna i övrigt. Militärpressar reps på 90kg. Benen är svaga. Har väl nångång gjort 5 reps på 170kg i hacksquat. Styrkan har inte ökat nämnvärt dom senaste 2 åren men tycker fysiken är lite bättre.

Sover dåligt nuförtiden. Vaknar 2-3 ggr under natten då jag ska pissa eller dricka. Lite irriterande. Borde kanske söka nån sömnmedicin? Det är också konstigt att jag kan sova dagssömn vilket var helt omöjligt förr.

Känner mig vattnig. Måste kanske dra ner på kolhydraterna lite


Har samma problem på nätterna har haft det en massa år nu jag vaknar till efter 2-3 timmar och måste pissa men har vant mig nu.

Drar jag i mig ett par glas rödtjut så hjälper det lite men det är juh inget man kan ha som rutin precis😐
Citera
2018-12-13, 07:53
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catbag
Har samma problem på nätterna har haft det en massa år nu jag vaknar till efter 2-3 timmar och måste pissa men har vant mig nu.

Drar jag i mig ett par glas rödtjut så hjälper det lite men det är juh inget man kan ha som rutin precis😐

Jag sover alltid sämre när jag är ON. Ännu sämre om jag ens drar i mig ens lite alkohol. Nä så illa är det väl inte, lägger mig vid 22 och vaknar kl 06 så nog blir där timmar men kvaliten är inte den bästa. Ganska normalt att måsta pissa men sen när man måste göra det+5ggr så är det inte bra längre.

Hade feber i tisdags, i onsdags jävla magvärk. Igår var jag ok och idag tränas det igen. Undrade varför benen värkte men det var febern som spökade. Har inte haft feber jävligt länge.
Citera
2018-12-13, 09:33
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Back on!! Två stick testo bakom nu. Inte ännu fått träningen att rulla efter separationen, tränar såklart men blivit lite färre pass men de flesta har varit ok. Kosten är inte riktigt så bra som den borde vara men det fixas. Jag har försökt njuta av livet och inte ta så mycket stress. Tränar hårt då jag tränar, äter bra och tar inte så mycket stress angående aas då jag vill må bra och inte bli en vattenballong

Du kan klara att behålla en bra mycket tyngre fysik än 95kg(beroende på längd iof)

Jag är runt 183cm och behöll en 115kg hyddda runt 7-8% på 250 Test/vecka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback