Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-18, 07:54
  #13
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy07
Hej,

Som rubriken lyder hade jag tänkt att skicka lite skor genom att starta en webshop. Har en jag tänker sammarbeta med men inte startat verksamheten ännu. Jag gör lite arbete nu innan och ser om det är möjligt.

Har sökt väldigt hastigt men inte riktigt hittat något bra sätt att skicka som är kostnadseffektivt.

Några tips på sidor där man kan se vad kostnaden blir?
Thailändska posten är rätt dyr vad jag minns, DHL vet jag att den del mindre Svenska företagare använder för att skicka hem prylar till Sverige.

Det stora problemet är väl postnord som inte klarar av att leverera 100% av vad som sänds, stod väl att läsa för ett tag sedan om småföretagare vars grejer bara försvunnit eller återsänds till ursprungslandet när postnord strula till det...
Citera
2017-12-18, 08:20
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Thailändska posten är rätt dyr vad jag minns, DHL vet jag att den del mindre Svenska företagare använder för att skicka hem prylar till Sverige.

Det stora problemet är väl postnord som inte klarar av att leverera 100% av vad som sänds, stod väl att läsa för ett tag sedan om småföretagare vars grejer bara försvunnit eller återsänds till ursprungslandet när postnord strula till det...

Ja dedär postnord är riktiga horungar. Men tack, ska kolla med DHL om det finns någon lösning.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2899090

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback