Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 12:19
  #1
Medlem
Hej, har sökt en del senaste tiden utan att hitta svar.
Någon som vet ifall det går att köpa ett vanligt, alltså pisseprov, som mäter epitestosterone och testosterone ration.

Så att man kan kolla sina egna nivåer och få reda på ifall man skulle kunna klara ett pisseprov från tävling eller gymmet. Vet att det finns mer avancerade tester, alltså blodprov, men de ska tydligen vara väldigt dyra så som jag har förstått det så lägger inte gymmen eller styrkelyftföreningar ner pengarna på att köpa dessa test.
Har jag missförstått något, finns sådana hemmatest att köpa?

Tack
Citera
2017-12-15, 13:35
  #2
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z00lander
Hej, har sökt en del senaste tiden utan att hitta svar.
Någon som vet ifall det går att köpa ett vanligt, alltså pisseprov, som mäter epitestosterone och testosterone ration.

Så att man kan kolla sina egna nivåer och få reda på ifall man skulle kunna klara ett pisseprov från tävling eller gymmet. Vet att det finns mer avancerade tester, alltså blodprov, men de ska tydligen vara väldigt dyra så som jag har förstått det så lägger inte gymmen eller styrkelyftföreningar ner pengarna på att köpa dessa test.
Har jag missförstått något, finns sådana hemmatest att köpa?

Tack

Ja du har missförstått nåt. Provet måste analyseras av ett lab. Inte ens VC eller Werlabs kan göra detta utan de skickar vidare proverna på analys. Det kan du inte göra som privatperson!
Citera
2017-12-15, 13:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Ja du har missförstått nåt. Provet måste analyseras av ett lab. Inte ens VC eller Werlabs kan göra detta utan de skickar vidare proverna på analys. Det kan du inte göra som privatperson!

Okej, tack. Får helt enkelt börja gymma på ett RF anslutet gym då och hoppas på att någon tycker jag ser beef ut.
Citera
2017-12-15, 15:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z00lander
Hej, har sökt en del senaste tiden utan att hitta svar.
Någon som vet ifall det går att köpa ett vanligt, alltså pisseprov, som mäter epitestosterone och testosterone ration.

Så att man kan kolla sina egna nivåer och få reda på ifall man skulle kunna klara ett pisseprov från tävling eller gymmet. Vet att det finns mer avancerade tester, alltså blodprov, men de ska tydligen vara väldigt dyra så som jag har förstått det så lägger inte gymmen eller styrkelyftföreningar ner pengarna på att köpa dessa test.
Har jag missförstått något, finns sådana hemmatest att köpa?

Tack
Så dyrt är det ju inte med blodprov, kolla på t ex https://www.blodkollen.se/sv/provanalyser
Citera
2017-12-15, 16:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Så dyrt är det ju inte med blodprov, kolla på t ex https://www.blodkollen.se/sv/provanalyser

De testerna kollar inte om du har dopingklassade läkemedel i dig
Citera
2017-12-15, 16:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z00lander
De testerna kollar inte om du har dopingklassade läkemedel i dig
Ja, nej det kanske de inte gör. Men fanns ju test för att mäta testosteronnivån.
Citera
2017-12-25, 13:11
  #7
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Ja du har missförstått nåt. Provet måste analyseras av ett lab. Inte ens VC eller Werlabs kan göra detta utan de skickar vidare proverna på analys. Det kan du inte göra som privatperson!
Fel.
De finns multistickor som testar det vanligaste, förutom AAS då alltså, men ja tror du måste ha recept för att få ut dom.
Citera
2017-12-25, 13:21
  #8
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Fel.
De finns multistickor som testar det vanligaste, förutom AAS då alltså, men ja tror du måste ha recept för att få ut dom.

Nej det finns inga multistickor som mäter halten testosteron som TS fråga efter.

Vill han ha halten så måste provet analyseras av ett labb.

Det va det jag svarade på och inget annat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback