Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
Jag tänker på detta då och då... Det är så absurt hur nära han dog intill hans reportage om Aschberg... Jag tänker än idag att jag skulle vilja veta mer om detta, att han bara fick en hjärtinfarkt och dog vid typ 32 års åldern samtidigt som han uppdagar historik om Sveriges mäktigaste personer och dör i sin sömn av en hjärtinfarkt precis innan han skulle släppa hela sitt reportage om Aschberg är bara för weird.
Familjen hade ingen kommentar förutom att de ville bli lämnade ifred efter hans död vilket är förståeligt men år efter tänker jag att någon borde ha tagit upp ämnet och följt upp vad som hände och vart hans reportage hade kommit. Han verkade inte heller vara i dåligt skick tidigare.. så en utsaga av läkare eller dylikt av någon ny journalist hade varit intressant att se.
Även om jag anser att det är konspirationsteori inbjudande så skulle jag ändå vilja se något reportage om vad som hände.
Någon som kommer ihåg detta och känner samma sak?
Självklart är det anmärkningsvärt och lite väl passande i hela situation en som sådan, till och med en blind kan se det