Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 04:47
  #1
Medlem
gambiafarfars avatar
God morgon,

Laddade för någon vecka sedan ner Android 8.0 till min OnePlus 3, något jag nu i efterhand ångrar djupt. Min batteritid har gått från mycket bra till helt bedrövlig. Dessutom är telefonen ständigt varm, ca 50 grader. T.ex. laddade jag min telefon till 80% för ett par timmar sedan. Lyssnat på musik sedan dess via BT, nu har jag 19%.

Har försökt läsa på OP's forum och det är många som verkar ha liknande problem. Några nördar bro-sciencar och säger att man ska låta systemet optimeras under några battericykler, men jag har nog 25+ nu och det har fan inte blivit bättre. Andra säger wipa cache men det fungerar inte heller för mig.

Så, är det någon annan med samma problem? Eller, kanske någon rent utav sitter på en lösning? Känns mycket tråkigt att behöva ladda luren 2ggr/natt på jobbet.

Är tråden felplacerad ber jag om ursäkt och tackar för moderator som rättar till.

Mvh
Citera
2017-12-16, 07:10
  #2
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
God morgon,

Laddade för någon vecka sedan ner Android 8.0 till min OnePlus 3, något jag nu i efterhand ångrar djupt. Min batteritid har gått från mycket bra till helt bedrövlig. Dessutom är telefonen ständigt varm, ca 50 grader. T.ex. laddade jag min telefon till 80% för ett par timmar sedan. Lyssnat på musik sedan dess via BT, nu har jag 19%.

Har försökt läsa på OP's forum och det är många som verkar ha liknande problem. Några nördar bro-sciencar och säger att man ska låta systemet optimeras under några battericykler, men jag har nog 25+ nu och det har fan inte blivit bättre. Andra säger wipa cache men det fungerar inte heller för mig.

Så, är det någon annan med samma problem? Eller, kanske någon rent utav sitter på en lösning? Känns mycket tråkigt att behöva ladda luren 2ggr/natt på jobbet.

Är tråden felplacerad ber jag om ursäkt och tackar för moderator som rättar till.

Mvh
Ja du kan göra en fabriksåterställning, tror t.o.m att dom rekommenderar att man gör det. Ang batteritiden kan det ta ett antal laddningar innan batteritiden stabiliserats sig när man uppdaterat till en ny version. Att den blir varm är ju inte bra och det verkar som din telefon går på högvarv hela tiden och därav din dåliga batteritid, en del telefoner blir helt fucked up efter en uppdatering då jag själv varit med om det. Ska du göra en återställning av telefonen glöm inte att göra en backup först för allt försvinner på telefonen förutom sånt du har i molnet. Återkom gärna hur det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback