Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 00:18
  #1
Medlem
NonCompliances avatar
Gick en kickboxningsmatch för två veckor sedan och fick en hel del hårda smällar på frontlåret. Nu har jag känningar i det ena knät.

Är det här vanligt och bör jag vänta med att träna igen? Min gissning är att låret tappat delar av sin förmåga att absorbera stötar och att knät får ta den smällen istället.

Någon som haft liknande skador och vill dela med sig?
__________________
Senast redigerad av NonCompliance 2017-12-15 kl. 00:23.
Citera
2017-12-15, 07:06
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Gick en kickboxningsmatch för två veckor sedan och fick en hel del hårda smällar på frontlåret. Nu har jag känningar i det ena knät.

Är det här vanligt och bör jag vänta med att träna igen? Min gissning är att låret tappat delar av sin förmåga att absorbera stötar och att knät får ta den smällen istället.

Någon som haft liknande skador och vill dela med sig?
Förslaget är att du går till en läkare och får det kollat innan du sätter igång och träna igen. Det är troligen ingen fara om du tog hand om låret på rätt sätt direkt efter matchen, men för att vara på den säkra sidan rekommenderar jag dig en läkarkoll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback