Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 23:49
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Vad är det för ett jävla skitliv där man inte kan Verkligen kommunicera förrän man är full eller upplever väldigt omvälvande saker?

Att gå runt på jobbet; nicka, le, säga tack och allsköns artighetsfraser.. men aldrig verkligen öppna upp sig. Skit! Då menar jag inte: "Jag har bältros, min son är en loser, min man är nedstämd, arbetslös och har en patetisk kuk så jag måste söka stora penisar på krogen där jag smyger ut på helgerna." Nej, jag menar att verkligen vara i nuet och kommunicera med sina medmänniskor och känna harmoni med sig själv.

Att det alltid ska till något "mönsterbrytande" för att man ska känna sig verkligt verklig.
Citera
2017-12-15, 00:01
  #2
Medlem
[quote=D_V_S|62613180]Vad är det för ett jävla skitliv där man inte kan Verkligen kommunicera förrän man är full eller upplever väldigt omvälvande saker?

Nej, jag menar att verkligen vara i nuet och kommunicera med sina medmänniskor och känna harmoni med sig själv.QUOTE]

För att börjar man yra om sitt innersta & öppna sig för andra så får man ju sällan någon respons (om det inte är på fyllan). Medmänniskorbegreppet har jag släppt. Ingen bryr sig. Inte om dig & dina tankar eller känslor.

Meditation sägs ju va bra för att nå dit där man är i nuet. Funkar dåligt för mig dock, jag driver bara iväg i tankar och bitterhet.

Snowboardåkning, fotboll och öl rekommenderas för levande i nuet.
Citera
2017-12-15, 00:07
  #3
Medlem
D_V_Ss avatar
[quote=godemannen|62613299]
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad är det för ett jävla skitliv där man inte kan Verkligen kommunicera förrän man är full eller upplever väldigt omvälvande saker?

Nej, jag menar att verkligen vara i nuet och kommunicera med sina medmänniskor och känna harmoni med sig själv.QUOTE]

För att börjar man yra om sitt innersta & öppna sig för andra så får man ju sällan någon respons (om det inte är på fyllan). Medmänniskorbegreppet har jag släppt. Ingen bryr sig. Inte om dig & dina tankar eller känslor.

Meditation sägs ju va bra för att nå dit där man är i nuet. Funkar dåligt för mig dock, jag driver bara iväg i tankar och bitterhet.

Snowboardåkning, fotboll och öl rekommenderas för levande i nuet.

Jag satt och höll tummarna:
"Inget jävla meditationssnack. Inget jävla meditationssnack.
Inget jävla..." (metaforiskt talat).
Jag mediterar, och det är skönt för stunden och en bit efteråt.
Men jag är väldigt trött på "mirakelkuren" meditation som flummare vill förmedla i tid och otid.

Sista punkten håller jag med om.
Fotboll och öl ÄR livet.
Citera
2017-12-15, 00:45
  #4
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Det beror på att du fortfarande bryr dig så mycket om hur andra upplever dig. Du vill framstå som en bra och fin människa i andras ögon. Själv gav jag upp det för länge sedan, skiter fullständigt i hur andra upplever mig, på både gott och ont. Gott för mig och vissa andra, ont för vissa andra, men aldrig ont för egen del. Jag säger det jag vill ha sagt, passar det inte så är inte problemet mitt.
Citera
2017-12-15, 03:33
  #5
Medlem
eenoks avatar
Det verkar ju som att du håller på att expandera ditt medvetande lite, vissa människor kommer gå igenom livet sovandes det är bara att acceptera, testa trippa några gånger på svamp om du vill djupdyka lite mer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback