Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 23:25
  #1
Medlem
MyProteins avatar
Tja,

19 år (Född 1998) och är 1.80 lång.
Sitter på en bulk just nu och får verkligen TVINGA i mig mat för att gå upp i vikt, jag har väldigt svårt för att gå upp i vikt och måste äta en hel del. Ligger just nu på ~3500 per dag.

Har fått jobb där jag kör som cykelbud 24h i veckan, alltså bara ett jobb som jag kör vid sidan om skolan. Cyklar 6h per pass.

Jag förstår såklart att detta kommer ställa krav på att jag äter ännu mer, och lite till..kommer såklart bränna en hel del!

Har sjukt stor ångest över detta men jag vill verkligen få det att funka ändå. Mitt mål är att bygga muskler och bli större overall på kroppen. Hur hade ni gjort i min sits förutom att äta mer? Hur mycket extra kalorier hade ni lagt till dem dagarna som jag cyklar 6h? Samt borde jag skippa styrketräningspassen under dem dagarna jag cyklar?

All hjälp / tips uppskattas verkligen. Att säga upp mig är inget alternativ i nuläget.

Mvh,
Myprotein
Citera
2017-12-14, 23:42
  #2
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Jag förstår inte riktigt ditt problem, Om du behöver få aptit för att äta är det bara att äta lite gräs innan, har du inte tillgång till gräs kan du ta några droppar CBD. har du för stor aptit så är rittalina, conserta eller metamina. En grej som många inte känner till som är det bästa jävla skiten du kan äta om du skas bygga muskler är deer antler velvit https://www.youtube.com/watch?v=WJaqi5Uc0X0&t=20s
Citera
2017-12-14, 23:52
  #3
Medlem
MyProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag förstår inte riktigt ditt problem, Om du behöver få aptit för att äta är det bara att äta lite gräs innan, har du inte tillgång till gräs kan du ta några droppar CBD. har du för stor aptit så är rittalina, conserta eller metamina. En grej som många inte känner till som är det bästa jävla skiten du kan äta om du skas bygga muskler är deer antler velvit https://www.youtube.com/watch?v=WJaqi5Uc0X0&t=20s
Haha, nej jag tänker inte att bruka cannabis för att öka aptiten.

Vissa behöver äta mer än andra för att gå upp i vikt, och jag är en av dem som behöver äta en hel del för att vikten ska öka.
Citera
2017-12-14, 23:57
  #4
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Haha, nej jag tänker inte att bruka cannabis för att öka aptiten.

Vissa behöver äta mer än andra för att gå upp i vikt, och jag är en av dem som behöver äta en hel del för att vikten ska öka.
Du behöver inte köra olagligt eller rc du kan äta CBD
Citera
2017-12-15, 07:35
  #5
Medlem
uppskattar man att du förbrukar 600 kCal i timmen när du cyklar och du sitter still resten av tiden så skall du äta i snitt 3500 kCal om dagen för att hålla energi balans.
Du måste inte nödvändigtvis ät din extra kalori under dagarna du cyklar, kroppen har glycogen depoer och fett som energilagring i kroppen.

Dvs du måste äta mer än 3500 kCal om dagen om du skall gå upp i vikt.

Ät mer energitäta livsmedel, nötter och russin och liknande kan vara bra att stoppa i dig när du jobbar.
Citera
2017-12-15, 10:57
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Försök äta mer kaloririka livsmedel som t.ex nötter/jordnötssmör, torkad frukt, ägg, mjölk, kvarg/keso med högre fetthalt. Alternativet är ju gainer om du behöver få i dig mer och kanske inte har aptiten till att äta, antingen kan du köpa eller gör en själv. Står du still i vikt på 3500 kcal så testa lägga till kanske 150-200 kcal. Är du i tonåren, har ett jobb där du är fysiskt aktiv och dessutom tränar så krävs det en hel del energi in. Jag skulle inte skippa styrketräningen även dagar du cyklar.
Citera
2017-12-15, 13:27
  #7
Medlem
MyProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Försök äta mer kaloririka livsmedel som t.ex nötter/jordnötssmör, torkad frukt, ägg, mjölk, kvarg/keso med högre fetthalt. Alternativet är ju gainer om du behöver få i dig mer och kanske inte har aptiten till att äta, antingen kan du köpa eller gör en själv. Står du still i vikt på 3500 kcal så testa lägga till kanske 150-200 kcal. Är du i tonåren, har ett jobb där du är fysiskt aktiv och dessutom tränar så krävs det en hel del energi in. Jag skulle inte skippa styrketräningen även dagar du cyklar.
Tack för ditt svar jpettersson1991! Alltid inlägg utav kvalité ifrån dig.

Jag har matkort i min skola som innebär att jag käkar på olika restuaranger. Får väl börja dra mig mer till dem onyttiga ställen som t.ex. kebabstället. Blir jobbigt att få i mig ~4000 kalorier från endast nyttig mat.

Det kommer vara en stor utmaning för mig men jag kommer definitivt försöka med 4000 kalorier per dag. Hur mycket energi skulle du säga att en 6h intensiv cyklande skulle bränna? Jag får endast betalt för varje order som är utkörd så kommer inte bli något långsamt cyklande direkt.
Citera
2017-12-15, 13:53
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tack för ditt svar jpettersson1991! Alltid inlägg utav kvalité ifrån dig.

Jag har matkort i min skola som innebär att jag käkar på olika restuaranger. Får väl börja dra mig mer till dem onyttiga ställen som t.ex. kebabstället. Blir jobbigt att få i mig ~4000 kalorier från endast nyttig mat.

Det kommer vara en stor utmaning för mig men jag kommer definitivt försöka med 4000 kalorier per dag. Hur mycket energi skulle du säga att en 6h intensiv cyklande skulle bränna? Jag får endast betalt för varje order som är utkörd så kommer inte bli något långsamt cyklande direkt.

Det är svårt att svara på hur mycket det förbränner, det är ju flera faktorer som spelar in, men 4000 kcal/dag låter inte som en för hög siffra med tanke på din aktivitet, testa ligga runt där 1-2 veckor och se vad som händer med vikten.
Citera
2017-12-15, 15:25
  #9
Medlem
TS. Häll upp 5dl rapsolja. Där har du dina kalorier. Känna som lite mat va?

Börja nu byta ut oljan mot annan mat så du får lite kolhydrater och protein också. Lycka till med byteshandeln.
Citera
2018-01-05, 00:44
  #10
Medlem
Dricka några liter mjölk varje dag + all den mat du bara orkar äta. Du är mager och försöker bli stor och stark, eller hur? Dåså, gör det till du börjar bli nöjd och lugna dig då med mjölken men fortsätt äta och träna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback