Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 22:20
  #1
Medlem
JohanSverkerssons avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/1998_I...d_Championship

Jag har inte kunnat hitta den informationen på nätet och jag var själv inte med på den tiden.

Sverige gjorde sitt bästa hockey-vm 1998, spelade tio matcher och det blev nio vinster och en oavgjord. Sverige mötte Finland tre gånger - en gång i gruppspelet och två gånger i finalen eftersom finalen bestod av två matcher på den tiden. I finalen mot Finland vann vi med 1-0 i första finalen och det blev 0-0 i den andra. I gruppspelet blev det också 1-0 i matchen mot Finland, vem gjorde det målet? Någon som minns?
Citera
2017-12-14, 22:32
  #2
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
https://en.wikipedia.org/wiki/1998_I...d_Championship

Jag har inte kunnat hitta den informationen på nätet och jag var själv inte med på den tiden.

Sverige gjorde sitt bästa hockey-vm 1998, spelade tio matcher och det blev nio vinster och en oavgjord. Sverige mötte Finland tre gånger - en gång i gruppspelet och två gånger i finalen eftersom finalen bestod av två matcher på den tiden. I finalen mot Finland vann vi med 1-0 i första finalen och det blev 0-0 i den andra. I gruppspelet blev det också 1-0 i matchen mot Finland, vem gjorde det målet? Någon som minns?

Ingen djävel som bryr sig , då vi åkte ur OS i Nagano 1998 med alla dj.. proffsen.

I kvarten mot Finland och det var Sellenä som sänkte oss tillsammans med Koivu,, vem f- bryr sig om ett ruttet VM det året. Det var tjeckerna med Hasek som tog hem OS guldet till slut.

VM- dj.. öldrickarturnering utan proffs.

Get a life.
Citera
2017-12-14, 22:36
  #3
Medlem
Hermankarlssons avatar
Öhlund gjorde mål efter 25:28 assist Renberg och Sundin
Citera
2017-12-14, 22:37
  #4
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Ingen djävel som bryr sig , då vi åkte ur OS i Nagano 1998 med alla dj.. proffsen.

I kvarten mot Finland och det var Sellenä som sänkte oss tillsammans med Koivu,, vem f- bryr sig om ett ruttet VM det året. Det var tjeckerna med Hasek som tog hem OS guldet till slut.

VM- dj.. öldrickarturnering utan proffs.

Get a life.

Grejen är ju att Sveriges VM-lag 98 var fullt av proffs.
Citera
2017-12-14, 22:38
  #5
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Öhlund gjorde mål efter 25:28 assist Renberg och Sundin

Tack.

Synd att det inte finns klipp på tuben från den matchen.
Citera
2017-12-14, 23:01
  #6
Medlem
Yinool0401s avatar
Hjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp


Tacka vet jag Summet Series, Canada Cup, World Cup eller OS med ALLA proffsen.

VM=Tysk öldrickarturnering som bara landsorten i Sverige kan uppskatta.

Stockholm drar ned brallorna och gör nummer 2!
Citera
2017-12-16, 20:02
  #7
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Någon hann före.

Öhlund.

Mindes det utan att söka på nätet.

Minns också det märkliga upplägget med två finalmatcher.

Just 1998 års finaler var otroligt tråkiga, två ultradefensiva lag som möttes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback