Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 22:01
  #1
Medlem
Jag har funderat mycket på att köra en testo kur, men har tvekat p.g.a. många orsaker men framförallt är jag i mitt fall tveksam på att gå in och mixtra med den naturliga testoproduktionen.

Av den anledningen har jag fått upp ögonen för HCG, då jag förstått att det används efter testokur för att kickstarta bollarna igen.

Vad skulle effekten av att ta HCG enbart vara ? Positiva / negativa biverkningar...
Vad gör det med kroppens naturliga testoproduktion ?
Citera
2017-12-14, 22:27
  #2
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Jag har funderat mycket på att köra en testo kur, men har tvekat p.g.a. många orsaker men framförallt är jag i mitt fall tveksam på att gå in och mixtra med den naturliga testoproduktionen.

Av den anledningen har jag fått upp ögonen för HCG, då jag förstått att det används efter testokur för att kickstarta bollarna igen.

Vad skulle effekten av att ta HCG enbart vara ? Positiva / negativa biverkningar...
Vad gör det med kroppens naturliga testoproduktion ?

HCG höjer din egna testoproduktion. Men du kan inte komma upp på samma nivå som om du tryckte rent testo. Exakt vilken testohalt du kommer upp i med HCG only kan jag inte svara på, endast en som kört HCG only i det syftet du beskriver kan svara på det om dom gjort ett test efter det.

Dock har man ju hört folk som kört det efter kur och kommit upp i 25-30nmol/L testosteron. Vilket inte är högt om du vill "kura" på det.

Dock har ju dom kanske vart nedstängda efteråt men tror inte du kommer upp i några större värden ändå.

Slutsats:

Dyrt att kura på.
Dålig effekt jämfört med testo only.
Bieffekterna är ju ändå likt som om du kurade på testo.

Sen när du går av HCG:t vad ska du göra då? Vad ska du ha för PCT då? Har du legat på HCG ett bra tag så kommer dina naturliga nivåer om du slutar med det säkerligen bli lägre än vad de var innan du körde igång med det...

Finns en anledning till att folk kurar på testo och sen kör sin PCT och inte kurar på PCT
Citera
2017-12-14, 23:37
  #3
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Jag har funderat mycket på att köra en testo kur, men har tvekat p.g.a. många orsaker men framförallt är jag i mitt fall tveksam på att gå in och mixtra med den naturliga testoproduktionen.

Av den anledningen har jag fått upp ögonen för HCG, då jag förstått att det används efter testokur för att kickstarta bollarna igen.

Vad skulle effekten av att ta HCG enbart vara ? Positiva / negativa biverkningar...
Vad gör det med kroppens naturliga testoproduktion ?

Nej men sluta nu Du vill inte "in å mixtra med den naturliga testoproduktionen" men du tänkte istället kura på hCG, vilket PER DEFINITION är att ge sig "in å mixtra med den naturliga testoproduktionen". Jösses, lägg ner alla planer du har genast.

Läs och bli normalsmart innan du börjar knåpa på någon ny plan för det här är alldeles för djupt vatten för en individ med din "kunskapsnivå".

För övrigt kan man inte kura på hCG. Du kan däremot få en jäääääävla massa problem med kroppen genom att försöka kura på hCG. Oerhört korkat och tio gånger värre än att dra i sig testo som vanligt.


Men till syvende og sidst; du ska inte kura över huvud taget om du själv säger att du inte vill mixtra med naturliga hormonnivåer. Släpp det bara och håll dig till träningen och kosten.


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-14, 23:57
  #4
Medlem
Det kommer inte vara värt det, samt du kommer bli nedstängd.
Din kropp kommer inte producera LH eftersom du tillför mer än det behöver.
Ganska onödigt för den lilla dosen testosteron det resulterar i.

Har du låga nivåer naturligt?
Vill du höja din testosteronhalt utan att trycka testo kan du göra som jag gjort, käka clomid.
Har höjt mig ifrån en testonivå på 14 till 27 på att äta 25mg Clomid E3D.
Dock så kommer du i och med detta höja dina SHBG nivåer samt sänka dina IGF-1 nivåer.
Känner dock ett mer välbefinnande och styrka, troligen mest placebo, det är inget som kommer få mig att växa på gymmet.

Det är nog det "mildaste" du kan göra mot kroppen för att höja nivåerna effektivt.
Hade jag inte haft familj hade jag nog hellre valt Testo E eller Nebido livet ut.
Kommer aldrig vilja trilla ner till mina gamla nivåer.

Är du rädd om egenproduktionen ska du låta bli doping, det är din minsta insats om du är intresserad utav doping. Hur alla andra reagerat och klarat sig säger ingenting om hur din återhämtning kommer bli.
Citera
2017-12-15, 11:58
  #5
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suecia90
Det kommer inte vara värt det, samt du kommer bli nedstängd.
Din kropp kommer inte producera LH eftersom du tillför mer än det behöver.
Ganska onödigt för den lilla dosen testosteron det resulterar i.

Har du låga nivåer naturligt?
Vill du höja din testosteronhalt utan att trycka testo kan du göra som jag gjort, käka clomid.
Har höjt mig ifrån en testonivå på 14 till 27 på att äta 25mg Clomid E3D.
Dock så kommer du i och med detta höja dina SHBG nivåer samt sänka dina IGF-1 nivåer.
Känner dock ett mer välbefinnande och styrka, troligen mest placebo, det är inget som kommer få mig att växa på gymmet.

Det är nog det "mildaste" du kan göra mot kroppen för att höja nivåerna effektivt.
Hade jag inte haft familj hade jag nog hellre valt Testo E eller Nebido livet ut.
Kommer aldrig vilja trilla ner till mina gamla nivåer.

Är du rädd om egenproduktionen ska du låta bli doping, det är din minsta insats om du är intresserad utav doping. Hur alla andra reagerat och klarat sig säger ingenting om hur din återhämtning kommer bli.

Varför ska ni va där å kladda med preparat ni inte behöver å använda dem på fel sätt om ni ändå inte vågar kura? ANtingen skiter man i det eller så gör man som man ska. Så jävla efterblivet med alla småtomtar som inte vågar kura eller har någon skev moralkaka på tvären i halsen som istället ska in å mixtra med prohormoner och bröstcancermediciner för att försöka påvärka testonivån lite.


Greppa tag i staken å kör en testokur eller ge fan i allt å håll er till mammas mat. Svårare än så är det inte.


-Alfred
Citera
2017-12-15, 12:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Nej men sluta nu Du vill inte "in å mixtra med den naturliga testoproduktionen" men du tänkte istället kura på hCG, vilket PER DEFINITION är att ge sig "in å mixtra med den naturliga testoproduktionen". Jösses, lägg ner alla planer du har genast.

Läs och bli normalsmart innan du börjar knåpa på någon ny plan för det här är alldeles för djupt vatten för en individ med din "kunskapsnivå".

För övrigt kan man inte kura på hCG. Du kan däremot få en jäääääävla massa problem med kroppen genom att försöka kura på hCG. Oerhört korkat och tio gånger värre än att dra i sig testo som vanligt.


Men till syvende og sidst; du ska inte kura över huvud taget om du själv säger att du inte vill mixtra med naturliga hormonnivåer. Släpp det bara och håll dig till träningen och kosten.


Mvh,

-Alfred

Stämmer väldigt bra.
Citera
2017-12-15, 13:37
  #7
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Varför ska ni va där å kladda med preparat ni inte behöver å använda dem på fel sätt om ni ändå inte vågar kura? ANtingen skiter man i det eller så gör man som man ska. Så jävla efterblivet med alla småtomtar som inte vågar kura eller har någon skev moralkaka på tvären i halsen som istället ska in å mixtra med prohormoner och bröstcancermediciner för att försöka påvärka testonivån lite.


Greppa tag i staken å kör en testokur eller ge fan i allt å håll er till mammas mat. Svårare än så är det inte.


-Alfred

Fetmarkerat!! Bra sagt, kunde inte sagt det bättre själv Kalle
Citera
2017-12-15, 14:30
  #8
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Fetmarkerat!! Bra sagt, kunde inte sagt det bättre själv Kalle

Makalöst att det fortfarande behöver sägas.
Citera
2017-12-15, 15:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Varför ska ni va där å kladda med preparat ni inte behöver å använda dem på fel sätt om ni ändå inte vågar kura?
Handlar inte om att våga, utan att om att vara säker på egenproduktionen till nästa barn.
Som jag skrev så hade jag valt Testo E eller Nebido annars.

Clomid används förövrigt flitigt i detta sammanhang i staterna, finns studier som är gjorda på tre år som visar att effekten inte avtar nämnvärt med tiden.
Att det sedan är en bröstcancer medicin frångår inte deas positiva effekt på män med naturligt lågt testosteron.

http://jeffreydachmd.com/clomid-for-...rone-part-one/
__________________
Senast redigerad av suecia90 2017-12-15 kl. 15:50.
Citera
2017-12-15, 21:08
  #10
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suecia90
Handlar inte om att våga, utan att om att vara säker på egenproduktionen till nästa barn.
Som jag skrev så hade jag valt Testo E eller Nebido annars.

Clomid används förövrigt flitigt i detta sammanhang i staterna, finns studier som är gjorda på tre år som visar att effekten inte avtar nämnvärt med tiden.
Att det sedan är en bröstcancer medicin frångår inte deas positiva effekt på män med naturligt lågt testosteron.

http://jeffreydachmd.com/clomid-for-...rone-part-one/

Äsch. Har två bekanta som gjort frugan på smällen mitt i kur. Det är därför pregnyl finns. En duktig dos under ett par veckor rätt tajmat med frugan så spelar det ingen roll om du tryckt ner pedalerna genom golvet eller ej.
Om inte hCG hjälper ev. ofruktsamhet så kommer det med all sannolikhet inte kunna tillskrivas en utav testots bieffekter iaf, således finns inte mycket att noja över. OM du verkligen vill va säker så skippar du allt som påverkar endokrina systemet eller så fryser du in ett par laddningar. Kanske inte så säkert längre med tanke på vad som inträffade på Karolinska häromdagen men ändå.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-16, 12:14
  #11
Medlem
Tyvärr är det lite så stt antingen kör man eller så inte. Att börja leka mef hcg, prohormoner osv är onödigt. Testkur och ordentlic pct.
Citera
2017-12-16, 20:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Jag har funderat mycket på att köra en testo kur, men har tvekat p.g.a. många orsaker men framförallt är jag i mitt fall tveksam på att gå in och mixtra med den naturliga testoproduktionen.

Av den anledningen har jag fått upp ögonen för HCG, då jag förstått att det används efter testokur för att kickstarta bollarna igen.

Vad skulle effekten av att ta HCG enbart vara ? Positiva / negativa biverkningar...
Vad gör det med kroppens naturliga testoproduktion ?

Har varit inne på liknande upplägg själv men då med Clomid eller Nolva samtidigt.
Fertiliteten borde bli på top i alla fall och om ditt endokrina system är friskt när du börjar känns det som du borde kunna få en bra skjuts med rejält ökad testoproduktion också.
Alternativet med exogent testo samtidigt med HCG skulle säkert underhålla fertiliteten också men om du vill vara på säkra sidan vore väl ändå enbart HCG och en SERM bättre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback