Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-10-13, 06:03
  #61
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
Jo men deras IP-telefoni är känd för att bryta var 20:e minut och de är medvetna om problemet sedan många år men agerar inte för att lösa det. Är de då seriösa? Nej. Men de har en bra räckvidd på sitt WIFI och ett stabilt nät i övrigt. Sedan har vi supporten där man får sitta med 100 pers före en i kön utan möjlighet att bli uppringd samt om man inte kommer in på sin router, hjälper de inte en utan man ska då kontakta dem var gång för hjälp av dem, alltså går en hel arbetsdag till att få hjälp beroende på telefonin.

Med alla dess problem skulle jag absolut inte kalla dem seriösa, alla seriösa företag tar till sig kritik och förbättrar, t.ex kan de skaffa en återuppringningsfunktion, vilket de ej gjort. De är oseriösa plus ljuger om att ha sveriges mest nöjda kunder.

Du trollar. Ownit är den bästa ISPen. Vet inte vad du har för IP-telefoni.
Jag har min mobil kopplad till routern med WiFi. Har aldrig haft någon router från dem.
Inga problem sen 2005. Två gånger har någon grävt av fibern.

Supporten har jag aldrig behövt.
Jo, förresten. Jag hade glömt hur man laddar upp filer med FTP till min hemsideplats. Det var ju inget fel eller akut så jag majlade dem. Det tog 14 dagar för dem att svara.
Citera
2023-10-13, 13:20
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du trollar. Ownit är den bästa ISPen. Vet inte vad du har för IP-telefoni.
Jag har min mobil kopplad till routern med WiFi. Har aldrig haft någon router från dem.
Inga problem sen 2005. Två gånger har någon grävt av fibern.

Supporten har jag aldrig behövt.
Jo, förresten. Jag hade glömt hur man laddar upp filer med FTP till min hemsideplats. Det var ju inget fel eller akut så jag majlade dem. Det tog 14 dagar för dem att svara.
Finns ingen annan IP-telefon mig veterligen än en som går via routern då du behöver internetet för att den ska fungera så min var kopplad som din och det fungerade ej, fick kontakta dem ideligen och det gick inte så avbeställde till slut alla tjänster. Supporten hjälper en, sedan uppkommer något annat problem, det var hopplöst.

Jag kämpade i en månad och går aldrig tillbaka, även bestridit fakturan då jag satt utan fungerande tjänster i en månad vilket kostade mig mycket pengar därtill.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback