Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 21:00
  #1
Medlem
Är feg när jag själv injicerar mig i arslet så tar lite väl lång tid på mig, sambon föreslog därför att hon gör det, hon har då möjlighet att "nypa ihop huden" för att lättare penetrera, det hela var över 100x snabbare och jag kände ingenting (heller inga blodspår eller annat), problemet har dock nu blivit att jag 5 dagar senare fortfarande har väldigt ont på stället, normalt har jag lite lätt ömhet 1-3 dagar efter, var denna stickteknik hon använde fel eller vad kan orsaka denna smärta så här långt efter ?
Citera
2017-12-14, 22:40
  #2
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorten46
Är feg när jag själv injicerar mig i arslet så tar lite väl lång tid på mig, sambon föreslog därför att hon gör det, hon har då möjlighet att "nypa ihop huden" för att lättare penetrera, det hela var över 100x snabbare och jag kände ingenting (heller inga blodspår eller annat), problemet har dock nu blivit att jag 5 dagar senare fortfarande har väldigt ont på stället, normalt har jag lite lätt ömhet 1-3 dagar efter, var denna stickteknik hon använde fel eller vad kan orsaka denna smärta så här långt efter ?

Jag tror du är öm för hon "nöp" dig när hon fick chansen.

Kan ju vara så att hon satt den på ett annat ställe eller närmare ischiasnerven.
Kan också vara så att hon tryckte in oljan för snabbt.

Om jag fick en krona för varje gång nån skrev här om smärta efter injektion så hade jag vart rikare än Joakim von Anka
Citera
2017-12-15, 11:21
  #3
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Jag tror du är öm för hon "nöp" dig när hon fick chansen.

Kan ju vara så att hon satt den på ett annat ställe eller närmare ischiasnerven.
Kan också vara så att hon tryckte in oljan för snabbt.

Om jag fick en krona för varje gång nån skrev här om smärta efter injektion så hade jag vart rikare än Joakim von Anka

Trycka in oljan för snabbt är nog en gissning jag också skulle hålla på. Detta är ett ganska vanligt fenomen, som även en själv gjort ett par ggr. Och det kan kännas ordentligt ett par dagar efteråt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback