Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 20:19
  #1
Medlem
Klappars avatar
Lämnade in min Saab på bilverkstan för service och byte av bromsbelägg. I protokollet jag fick så står det att dom har kontrollerat parkeringsbromsvajrar och justerat parkeringsbromsen.

Testade parkeringsbromsen idag och den tar i princip ingenting som den gjorde innan jag lämnade in den. Förstår inte hur dom kunde ha godkänt den fast den inte fungerar. Dom har även kontrollerat och godkänt belysningen och ena backlampan fungerar ju inte ens vilket jag kände till innan.

Verkar vara riktiga klåpare. Måste jag betala för detta eller fixar dom det gratis? Betala mycket pengar för detta.
__________________
Senast redigerad av Klappar 2017-12-14 kl. 20:25.
Citera
2017-12-14, 20:24
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Vad är det för bil?
Citera
2017-12-14, 20:25
  #3
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är det för bil?

En saab 9-3a.
Citera
2017-12-14, 20:30
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
OG eller NG 9-3? Årsmodell?
Fan att det ska vara så svårt att tala om vilken bil man har när man vill ha hjälp...
Citera
2017-12-14, 20:33
  #5
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
OG eller NG 9-3? Årsmodell?
Fan att det ska vara så svårt att tala om vilken bil man har när man vill ha hjälp...

Vad spelar det för roll vilken modell jag har? Tråden handlar om att bilverkstaden har slarvat med jobbet.
Citera
2017-12-14, 20:37
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Vad spelar det för roll vilken modell jag har? Tråden handlar om att bilverkstaden har slarvat med jobbet.
Det spelar roll för att vissa modeller har självjusterande parkeringsbroms, men nu vill du ju inte tala om vad du har för biljävel så nu skiter jag i detta.
Citera
2017-12-14, 20:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Lämnade in min Saab på bilverkstan för service och byte av bromsbelägg. I protokollet jag fick så står det att dom har kontrollerat parkeringsbromsvajrar och justerat parkeringsbromsen.

Testade parkeringsbromsen idag och den tar i princip ingenting som den gjorde innan jag lämnade in den. Förstår inte hur dom kunde ha godkänt den fast den inte fungerar. Dom har även kontrollerat och godkänt belysningen och ena backlampan fungerar ju inte ens vilket jag kände till innan.

Verkar vara riktiga klåpare. Måste jag betala för detta eller fixar dom det gratis? Betala mycket pengar för detta.

Enklast är ju om du påtalar bristerna för verkstaden, så de får rätta till det.
Citera
2017-12-14, 20:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

och ena backlampan fungerar ju inte ens vilket jag kände till innan.

Nu verkar du ju i och för sig inte veta vad du har för bil men är du säker på att just din modell ska ha två backlsmpor?
Citera
2017-12-14, 20:45
  #9
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det spelar roll för att vissa modeller har självjusterande parkeringsbroms, men nu vill du ju inte tala om vad du har för biljävel så nu skiter jag i detta.
Hade den varit självjusterande så borde den väl fungera. Äger en saab 9-3a årsmodell 01.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Enklast är ju om du påtalar bristerna för verkstaden, så de får rätta till det.

Gör dom det gratis? Tänkte åka förbi imorgon och även ta med protokollet och anmärka på bristerna.
Citera
2017-12-14, 20:59
  #10
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Nu verkar du ju i och för sig inte veta vad du har för bil men är du säker på att just din modell ska ha två backlsmpor?

Backlampan är mitt minsta problem. Mitt största problem är att handbromsen inte fungerar.
Citera
2017-12-14, 21:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Hade den varit självjusterande så borde den väl fungera. Äger en saab 9-3a årsmodell 01.



Gör dom det gratis? Tänkte åka förbi imorgon och även ta med protokollet och anmärka på bristerna.

Har de inte gjort ett fullgott jobb så ska det inte kosta dig nåt för att de rättar till det.
Citera
2017-12-14, 23:34
  #12
Medlem
gör det själv istället, bilar är inte så svåra.

aldrig åkt till en verkstad och tänker inte göra det heller, jäkla klåpare, ja jag har varit bilmeck så jag vet...tyvärr hur det är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback