2019-06-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emira123
Kommer knappast bli mord, isf hade dom inte blivit släppta nu.

Bara Simon kvar nu så är hela trion ute igen,
Skönt att komma ut till ett soligt uppsala för D/P.
Citera
2019-06-17, 17:58
Medlem
lollis69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emira123
Kommer knappast bli mord, isf hade dom inte blivit släppta nu.

Medhjälp o griftefriden
Citera
2019-06-17, 17:59
Medlem
lollis69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaktion2018
Bara Simon kvar nu så är hela trion ute igen,
Skönt att komma ut till ett soligt uppsala för D/P.

Simon blir inte släppt, han sitter ännu för mord och finns så mycket på honom från vittnen så han får nog stanna där
Citera
2019-06-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollis69
Simon blir inte släppt, han sitter ännu för mord och finns så mycket på honom från vittnen så han får nog stanna där

Okej , har ju låtit som på er som vart på rättegången att det vart mycket på alla 3?.
Är dom släppta nu åker dom bara på griftefriden, då straffskalan är för hög på medhjälp & dom hade suttit kvar ännu isåfall .

Vart tar alla vittnen mm vägen nudå som suttit med skydd osv?, det måste väl dra all världens väg nu eftersom dom inte ens kunde visa sig när herrarna satt inlåsta . Onekligen en intressant resa detta .
Torsdag får vi veta gott folk .
Citera
2019-06-17, 20:13
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollis69

Ja, om inte Simon blir dömd till livstid för detta är det ju ingen idé att vi ens har kvar ett rättssystem i Sverige. Att lilla Pey är ute nu är jag inte förvånad över. Men vad är det som gör att Daniel nu plötsligt blir frisläppt? Varför räcker bevisningen inte där för mord? Är det för att de två (D och P) skyller på varandra? Daniel köper bl.a. ett rep (med kort!) och tar med batong till platsen där de alla ska ses. Finns ju näst mest på Daniel, efter Simon. Fattas ju bara att Simon blir fri snart med någon motivering: "Det kan inte uteslutas att de alla 4 skulle på fisketur, därav gummibåten." Är ju Daniel som är utpressad! Han har altså MOTIV! Hur som helst, har en känsla att människor som dessa kommer att få sinna straff ändå, men kanske inte av staten. Självsanering är ju en ganska central del i den "kriminella branschen" och där är de ju alla tre.
Citera
2019-06-17, 20:26
Medlem
Fast Simon är ju inte den som mördat honom utan brott mot giftefriden och det kan väll ge max 2 års fängelse eller böter? För det hade han väll erkänt? Det kan ju knappats bli dömda för mord om man blir frisläppt 3 dagar innan domen. På radio säger advokaten att det är mycket möjligt att ingen kommer åka dit för mord. Ganska sjukt.
Citera
2019-06-17, 20:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Ytterst förvånad att D släpps. Kan någon av de 3 misstänkta eller ev. vittne ändrat sin story i rätten? Rätten läser inte FUP.
Citera
2019-06-17, 20:34
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfotens
Fast Simon är ju inte den som mördat honom utan brott mot giftefriden och det kan väll ge max 2 års fängelse eller böter? För det hade han väll erkänt? Det kan ju knappats bli dömda för mord om man blir frisläppt 3 dagar innan domen. På radio säger advokaten att det är mycket möjligt att ingen kommer åka dit för mord. Ganska sjukt.

Strunta i advokaten! Det är deras arbete att få psykopater att framstå som små snälla kaniner! Simon kommer bli DÖMD för detta!
Citera
2019-06-17, 20:54
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ytterst förvånad att D släpps. Kan någon av de 3 misstänkta eller ev. vittne ändrat sin story i rätten? Rätten läser inte FUP.

Mycket möjligt. Det kan ju vara så att rätten (nämndemännen) inte är eniga med varandra. Vill 3 fria och 2 fälla så blir det ju fria. Även om de åtalade är skyldiga på de punkterna. Men Kammaråklagare Elin Blank har varit tydlig med att det inte är helt säkert att alla 3 blir dömda för det som hon åtalat för. Men att det "är säker att de blir dömda för någonting" vill jag minnas hon sa. Simon sitter iaf säkert. Inte en chans att han slipper livstid.
Senast redigerad av krigfOring 2019-06-17 kl. 20:58.
Citera
2019-06-17, 21:42
Medlem
Nu får du det hett om öronen Ida. Nu är Daniel ute igen, och med tanke på det ultimata sveket mot honom lär du få gömma dig långt in i någon grotta för all framtid. När man vet allt om dig inser man att du är den vidrigaste personen av alla i den här soppan.

Sedan hoppas jag på att Daniel och Peyman får ganska lindriga straff. Med tanke på allt det hemska som Samir utsatte Daniel för är jag inte alls förvånad över hur allting slutade. Och självförsvar borde inte ge livstid. Även om det var planerat självförsvar så hade Daniel aldrig handlat som han gjorde om det inte varit så att han var hotad och levde i ett helvete på grund av Samir. Jag hade också stått upp för min familj och gjort något åt situationen om någon behandlat mig såsom Samir behandlade Daniel.
Citera
2019-06-17, 22:04
Medlem
Kan någon lägga FUP:en på förstasidan så man slipper bläddra igenom alla för att hitta den?
Tack på förhand.
Citera
2019-06-17, 22:27
Medlem
krigfOrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Nu får du det hett om öronen Ida. Nu är Daniel ute igen, och med tanke på det ultimata sveket mot honom lär du få gömma dig långt in i någon grotta för all framtid. När man vet allt om dig inser man att du är den vidrigaste personen av alla i den här soppan.

Sedan hoppas jag på att Daniel och Peyman får ganska lindriga straff. Med tanke på allt det hemska som Samir utsatte Daniel för är jag inte alls förvånad över hur allting slutade. Och självförsvar borde inte ge livstid. Även om det var planerat självförsvar så hade Daniel aldrig handlat som han gjorde om det inte varit så att han var hotad och levde i ett helvete på grund av Samir. Jag hade också stått upp för min familj och gjort något åt situationen om någon behandlat mig såsom Samir behandlade Daniel.

Ja, inte skulle jag vilja vara i hennes skor just nu. Jobbigt. Men tillbaka till det du skriver. Planerat självförsvar? Det finns inget som heter så, det vet du. Att mörda en utpressare på detta sätt är mord och inte självförsvar. Du skriver sedan att Daniel levde i ett helvete på grund av Samirs hot. I ett tidigare inlägg skriver du. Citat: "Men om någon som Samir, en person som lever upp till sina hot, bötfällt mig och jagade runt mig som en galning utanför både hem och jobb och hotade att ta både mitt och min familjs liv, då hade jag nog också blivit desperat." Kan du vara snäll att ge oss i alla fall ett exempel på där Samir levt upp till sina hot? Inte för att jag inte tror på dig utan för att många verkar vilja måla upp Samir som någon indrivare som i en Johan Falk-film. En person på 195 cm och 120 kg. Men vad fanns det KONKRET att vara rädd för angående Samir? Läser man FUP så framgår det ju att Samir är den som blivit misshandlad, sommaren innan han blev mördad. Att bli utsatt för hot och utpressning tror jag ingen vill. Men det är skillnad på hur "seriöst" man bör ta ett hot. Samir skulle i alla fall inte lyckas skrämma mig då jag är betydligt större. Tillhörde Samir något gäng eller varför började Daniel att betala från början? Jag är bara så förvånad hur han lyckades skrämma Daniel till att betala. Det är den enda gången Simon har rätt, när han säger att man aldrig ska betala. För då tar det aldrig slut. Kan det vara så att Simon (i fallet med Daniel) var med och "målade upp" Samir som betydligt farligare än han var, detta för att han fick en del av pengarna från Samir sen?
Senast redigerad av krigfOring 2019-06-17 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in