Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-12-15, 21:36
  #85
Medlem
Hur svårt kan det va och trycka i sig en baguette ?
Man har den i väskan
Sen när man går från ett ställe till ett annat så händer det magiska.

Man tar upp den
Man äter den
Klart
Citera
2017-12-16, 10:14
  #86
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Hur svårt kan det va och trycka i sig en baguette ?
Man har den i väskan
Sen när man går från ett ställe till ett annat så händer det magiska.

Man tar upp den
Man äter den
Klart
Hemtjänsten kör i skraltiga bilar till o från så det blir ingen matpaus. Dock förstår jag inte hur man inte kan sätta sig ner hos brukare i tio minuter. Förresten, hur hinner ni med promenader med de gamla? De måste ju bli sjuka/sjukare av att sitta i stillastående inomhusluft hela tiden. De måste ju få komma ut lite.
Citera
2017-12-16, 11:30
  #87
Medlem
Inte ens när jag jobbade på ett callcenter med ganska dåliga villkor i övrigt behövde man hoppa över lunchen utan hade en schemalagd lunchtimme. Hade man samtal som drog över hade man möjlighet att skjuta hela timmen motsvarande tid. Var det väldigt mycket att göra kunde chefen be en jobba över lunchen. Då fick man givetvis övertidsersättning för den timmen samt valfri pizza levererad till skrivbordet på företagets bekostnad.
Citera
2017-12-16, 22:31
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hemtjänsten kör i skraltiga bilar till o från så det blir ingen matpaus. Dock förstår jag inte hur man inte kan sätta sig ner hos brukare i tio minuter. Förresten, hur hinner ni med promenader med de gamla? De måste ju bli sjuka/sjukare av att sitta i stillastående inomhusluft hela tiden. De måste ju få komma ut lite.


Jag äter min frukost i bilen varje dag(shell baguette)
Fast jag har ju iof automat
Citera
2017-12-16, 22:34
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hemtjänsten kör i skraltiga bilar till o från så det blir ingen matpaus. Dock förstår jag inte hur man inte kan sätta sig ner hos brukare i tio minuter. Förresten, hur hinner ni med promenader med de gamla? De måste ju bli sjuka/sjukare av att sitta i stillastående inomhusluft hela tiden. De måste ju få komma ut lite.
Hos oss hjälper vi de äldre med 1 timmars promenad i veckan. Oftast delas det upp på 2x30 pga av önskemål från de äldre.
Citera
2017-12-16, 23:47
  #90
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavener
Hos oss hjälper vi de äldre med 1 timmars promenad i veckan. Oftast delas det upp på 2x30 pga av önskemål från de äldre.
Det är ju jättebra, har hört att det på vissa håll dras in på promenad.
Citera
2018-07-12, 15:14
  #91
Medlem
DR-Drunks avatar
Kom ihåg att det är arbetsgivaren som tjänar på dig ordentligt om du hoppar över lunch. Säg 4 timmar i veckan som blir gratis för arbetsgivaren. Det är ju kriminellt.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback