Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 17:10
  #1
Medlem
Undrar om det är någon som har tips på vad man kan köpa för att jag ska få bättre täckning på mobilen, och som ni vet verkligen fungerar. Ska flytta ut till landet och där har jag noll täckning typ. Är ju bra om man kan ringa och smsa lixom 😜
Citera
2017-12-14, 17:30
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cissi86
Undrar om det är någon som har tips på vad man kan köpa för att jag ska få bättre täckning på mobilen, och som ni vet verkligen fungerar. Ska flytta ut till landet och där har jag noll täckning typ. Är ju bra om man kan ringa och smsa lixom 😜
Byt operatör till en som har täckning där du bor är enda lösningen som fungerar.
Citera
2017-12-14, 17:34
  #3
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cissi86
Undrar om det är någon som har tips på vad man kan köpa för att jag ska få bättre täckning på mobilen, och som ni vet verkligen fungerar. Ska flytta ut till landet och där har jag noll täckning typ. Är ju bra om man kan ringa och smsa lixom 😜

Kolla inställning i luren om du kan välja gsm nätet. Har du G nät så brukar det funka sämre på landet
Citera
2017-12-14, 18:00
  #4
Medlem
Välj en mobiloperatör som använder Telenor + Tele2s nät alt. Telia så kommer du nog klara dig. Dessa har presterat bäst på tester för mobiltäckning på landet.
Citera
2017-12-14, 19:06
  #5
Medlem
Föreslår djungel trummor och röksignaler
Citera
2017-12-14, 20:13
  #6
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cissi86
Undrar om det är någon som har tips på vad man kan köpa för att jag ska få bättre täckning på mobilen, och som ni vet verkligen fungerar. Ska flytta ut till landet och där har jag noll täckning typ. Är ju bra om man kan ringa och smsa lixom 😜

Om du har bredband på landet så kan operatören erbjuda en femtocell. Det är en basstation som du ansluter till ditt befintliga bredband. Har du inget bredband på landet, så finns det andra lösningar. Om det är ekonomiskt försvarbart så kanske operatören sätter upp en slavstation. Om du är ensam på orten så kanske en repeater kan vara lösningen. Detta kräver naturligtvis ett godkännande samt ett skriftligt tillstånd från operatören.

https://www.pts.se/sv/Bransch/Radio/...and/Repeatrar/
Citera
2017-12-14, 20:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Byt operatör till en som har täckning där du bor är enda lösningen som fungerar.
Hade jag gärna gjort men är bunden 1,5 år till.
Citera
2017-12-15, 00:09
  #8
Medlem
Joealeriss avatar
Hårdvarumässigt kan du nog inte göra någonting för att förbättra din täckning, om du inte är en fena på att löda kretskort och har någon utbildning i elektroteknik.

Även om du fortfarande har bindningstid kan du betala av bindningstiden som en klumpsumma och därefter byta operatör.
Citera
2017-12-15, 00:11
  #9
Medlem
Köp en repeater och sätt upp på taket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback