Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 16:51
  #1
Medlem
Hej,

Nu är det som så att jag och min sambo har bokat resa till nha trang. Vi bokade lite hastigt innan vi läst på om staden och vart man skulle åka. Nu i efterhand hade vi nog valt Phu quoc eftersom vi gillar värme, bad och fina stränder. Samtidigt vill vi ha en myllrande stadskärna att gå till på kvällarna, lite shopping, god mat och någon bar.

Nu till frågan. Tycker ni vi ska stanna i nha trang 2 veckor eller är det värt att ta buss ner mot mui ne/phan thiet 5 timmar och dela upp resan mellan dessa? För att få det lite lugnare så att säga. Man har hört diverse skräckhistorier om nha trang på sistone, ryssar, fylle, dåligt väder bla bla...

Eller har någon något annat bra förslag, och nej avboka resan är inget alternativ.

Phu quoc känner vi ligger lite långt bort eftersom vi måste ta flyget från nha trang när vi ska hem.
Citera
2017-12-14, 17:03
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Häng inte i turistorterna, dra till Dalat som jag alltid säger, där är det fint och behagligt väder till julen
Citera
2020-10-29, 01:54
  #3
Medlem
skönt det låter med vietnam
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2898840

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback