Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 16:23
  #1
Medlem
Kristendomen är en religion som sätter stort värde på att hjälpa människor på flykt baserat på Jesus lära men finns det andra religioner som hjälper flyktingar i Sverige än bara kristendomen.
Citera
2017-12-14, 16:27
  #2
Medlem
scrub-unicorns avatar
Alltså förstår inte frågan riktigt? Vem det är som hjälper flyktingar är ju folket, inte religion i sig.. Nästintill ingen svensk är en trogen religiös person, majoriteten är mer eller mindre ateister..? Jag känner folk som har Islam som religion som verkligen hjälper till.
Citera
2017-12-14, 16:31
  #3
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Kristendomen är en religion som sätter stort värde på att hjälpa människor på flykt baserat på Jesus lära men finns det andra religioner som hjälper flyktingar i Sverige än bara kristendomen.
Märkligt då att vårt enda kristna parti i riksdagen har en så njugg inställning till flyktingar.
Tror nog det handlar mer om person än religion.
Citera
2017-12-14, 16:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrub-unicorn
Alltså förstår inte frågan riktigt? Vem det är som hjälper flyktingar är ju folket, inte religion i sig.. Nästintill ingen svensk är en trogen religiös person, majoriteten är mer eller mindre ateister..? Jag känner folk som har Islam som religion som verkligen hjälper till.

Och hur många inom islamsk religon är trogna sin religon?
Läs koranen så inser du hur troende dom är.
Citera
2017-12-14, 16:38
  #5
Medlem
scrub-unicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Och hur många inom islamsk religon är trogna sin religon?
Läs koranen så inser du hur troende dom är.

Det sa jag aldrig att dem var, jämförde bara med TS fråga
Citera
2017-12-14, 16:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Märkligt då att vårt enda kristna parti i riksdagen har en så njugg inställning till flyktingar.
Tror nog det handlar mer om person än religion.
Problemet med detta parti du talar om är att dem glömmer bort Jesus universiella kärleksbudskap till förmån till nationalism.
__________________
Senast redigerad av Barbe 2017-12-14 kl. 16:49.
Citera
2017-12-14, 16:47
  #7
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Problemet med detta parti du talar om är att dem glömmer bort Jesus kärleksbudskap.
Det håller jag med dig om.
Men det gäller många kristna privatpersoner med.

Det är svårt att vara snäll.
Citera
2017-12-14, 19:03
  #8
Medlem
Skulle inte vilja påstå att någon religion hjälper en endaste människa, snarare motsatsen.
Citera
2017-12-14, 21:00
  #9
Medlem
Definera hjälpa. Att hjälpa är i min mening iaf inte att ta in en jävla massa och fullkomligt knulla sönder vårt lands ekonomi, och sen skita i den stora majoriteten som inte kommer hit (eller till EU). Ser vi till SD, som inte kan ses som ett kristet parti, vill de när allt kommer omkring spara in pengar och behålla ett homogent samhälle genom att inte hjälpa flyktingar på så vis som de rödgröna och till viss del högern i regeringen (även fast de backat en aning på senare tid). De är till största del ateister, och förespråkar att försöka hjälpa flyktingar i framförallt Libanon, Jordanien och Turkiet, men även på plats i Syrien och Irak, vilket de flesta med någorlunda hjärna kan förstå i det långa loppet hjälper en större kvantité flyktingar och dessutom inte fuckar upp Sverige (plus minskar flyktingar som tar sig över Medelhavet och eventuellt dör), då det är mycket mer sparsamt och ekonomiskt. Se bara på en artikel från 2016

2016 sökte sig 163 000 personer till Sverige, den högsta siffran hittills. Det har ställt både stat och kommun inför stora organisatoriska påfrestningar.
Av finansminister Magdalena Anderssons (S) nya budget framgår att även den ekonomiska ansträngningen är omfattande.
Under 2016 avsatte regeringen drygt trettio miljarder mer än de hösten 2015. Merparten av ökningen, 28 miljarder, gick till kommunerna för att skaffa bostäder åt de asylsökande.
Flyktingarna kostar läskigt mycket - men vi har råd
Citat:
Regeringen räknar med att kostnaderna fortsätter att öka, åtminstone fram till 2020. Och det är alltså inga små summor det handlar om.
Under de närmaste fem åren, räknat från i år till och med 2020, tror Magdalena Andersson och hennes experter att kostnaderna för migration och integration blir 336 miljarder. Det är mycket pengar och motsvarar åtta procent av ett års BNP, det samlade värdet av alla varor och tjänster som produceras i landet under tolv månader
Citat:
I stället finansierar den växande ekonomin som står för merparten av kostnaderna. BNP ökar mer än i de flesta andra EU-länder och det betyder högre skatteinkomster för staten. De kommer i hög grad gå till att bekosta migration och integratio
Det är alltså "tack vare" ökat BNP och en högkonjunktur som regeringen (som består av en hel kristna) har råd att hjälpa till. Men faktum var väl att Sveriges statskuld ligger på 1 274 och under 2016 som bestod (och gör väl någorlunda än i dag) av en riktigt fet högkonjunktur, lånade, ja lånade man 10 miljarder. Jag vet inte om det någonsin hänt i Sveriges historia att man lånar pengar under en högkonjunktur, och då har man dessutom en stor statsskuld alla redan. Under en högkonjunktur ska man 1. Spara pengar till lågkonjunkturer och 2. Beta av sin statsskuld. Det här är så jävla oansvarigt av vår godhetsknarkande regering och PK-horor till folk (inte alla, men många, 87 % typ 2014).
Citat:
De här pengarna läggs ihop för att betala reformerna – men de räcker inte till allt utan drygt tio miljarder är vad man brukar kalla ofinansierade reformer. Det innebär att regeringen måste låna pengar. Och de offentliga finanserna kommer att gå med underskott under hela mandatperioden.
Vilket är kopplat till kostnaderna för det stora antalet asylsökande förra året.

Lite OT här kanske, men summasumarum. Att hjälpa så många flyktingar som möjligt gör i min mening, och de flesta på Flashbacks tror jag, på ett icke-religiöst vis alá SD främst, även om partiet inte är tipptopp alla gånger heller. Merparten av kostnaderna för hjälpen i dag är som i den första artikeln jag länkade till, till att skaffa bostäder åt nyanlända (vilket dessutom fuckar upp bostadskrisen än mer, och ser eventuellt i dag, december 2017, ut att kunna spricka ordentligt innan 2020 - vilket drabbar många i vårt land då inte en jävel egentligen haft råd med sina bostäder de köpt, utan kunnat betala med ett riktigt stort lån från banken då det länge och än i dag är minusränta i landet). Som sagt 336 miljarder läggs/kommer läggas under en femårsperiod på intergration/flyktingkrisen av en hel del kristna (många som röstar på de rödgröna vet jag är kristna, åtminstone sett från min bekantskapskrets) för att hjälpa 110-180 tusen stycken per år (inte alla som får asyl, och då i stället stannar olagligt och lever på brottslighet = ingen direkt positivt utan bara jävligt stjälpande för alla parter)!
Citat:
According to an official report by the Swedish Pensions Agency on order from the government, the total immigration to Sweden for 2017 is expected to be roughly 180,000 individuals, and after that 110,000 persons every year
I Syrien bodde innan kriget över 20 miljoner invånare och i Irak 36 miljoner, och lägg även därtill folk från bl.a. Afghanistan, Libyen och Marocko. 100 % säkert att det här är jävligt ineffektivt som hjälper en väldigt liten del av alla flyktingar, medan ateister som de flesta SD:are är, på ett tusen gånger bättre vis hjälpa flyktingar om man bara skickar ner resurserna där kriget sker och inte för att integrera dem hit eller till EU. Och det skulle även få majoriteten i Sverige att må så mycket bättre, 100 %! Framförallt under en lågkonjunktur som kommer förr eller senare.
__________________
Senast redigerad av next-chapter 2017-12-14 kl. 21:09.
Citera
2017-12-14, 21:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Märkligt då att vårt enda kristna parti i riksdagen har en så njugg inställning till flyktingar.
Tror nog det handlar mer om person än religion.
Det kan ju bero på att det inte kommer så många kristna talibaner.
Citera
2017-12-15, 09:19
  #11
Medlem
KortStubins avatar
Rubrik ändrad. Utgången rubrik:

"Är kristendomen den enda religion som hjälper flyktingar i Sverige"

/Moderator
Citera
2017-12-15, 09:25
  #12
Medlem
Då borde väl alla vita förstå hur dålig och ondskefull kristendomen är, en judisk skapelse som vållat vita människor stor skada genom historien och fram till idag.

Avsäg er och förkasta allt som har med kristendomen att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback