Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 15:56
  #1
Medlem
Om man blir utsatt för mobbning och trakasserier under lång tid, och upprepat blir kallad för fula saker. Kan man då på ett omedvetet plan ta åt sig och börja tro på vad mobbarna säger och börja prata om detta i sömnen?
Citera
2017-12-14, 16:03
  #2
Medlem
scrub-unicorns avatar
Tråkigt nog, ja.. Då våra drömmar är baserade på saker som du sett i livet men även upplevt så kommer man också återuppleva det på annat vis i drömmar med.
Citera
2017-12-14, 16:39
  #3
Avstängd
RurikRusens avatar
Möjligt bror på vem du är som person. och hur orolig du är.
Citera
2017-12-14, 22:02
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Ja det har hänt mig, det fina är ju att man kan se mobbningen som en möjlighet till förändring. Mobbare säger ju ofta det som är sant och då får man ju liksom utpekat vad som är fel på en och kan förändra det. Jag blev mobbad för att jag var ett äckligt fetto som barn men jag tog det till mig och är nu råstark och har låg fettprocent. Det som inte dödar en stärker en.
Citera
2017-12-14, 22:48
  #5
Medlem
Så om en person blir kallad för tex våldtäktsman, pedofil eller fetto tillräckligt många gånger, så skulle han kunna säga att han är det i en dröm..?
Citera
2017-12-14, 22:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Ja det har hänt mig, det fina är ju att man kan se mobbningen som en möjlighet till förändring. Mobbare säger ju ofta det som är sant och då får man ju liksom utpekat vad som är fel på en och kan förändra det. Jag blev mobbad för att jag var ett äckligt fetto som barn men jag tog det till mig och är nu råstark och har låg fettprocent. Det som inte dödar en stärker en.

Mobbning är aldrig okej. Du var kanske överviktig, inte ett äckligt fetto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback