Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 14:18
  #1
Medlem
Hej alla!

Jag är en 23-årig tjej som bor i en mellanstor stad. På senare tid har jag blivit intresserad av en kille, men problemet är att han är upptagen. Han och hans tjej är sambos och har varit ihop i fyra-fem år kanske.

Nu undrar jag förstås om jag har någon chans.. Vi jobbar lite ihop och de signaler han ger mig är följande:
- Han hjälper mig med en massa saker; typ målar hemma hos mig, bär saker, fixar etc.
- Han kollar mig länge i ögonen..
- Han rör vid mig varje gång vi ses.
- Han retas och skojar mycket med mig.

Nu har han fixat så att vi två ska hjälpa till med en välgörenhetsgrej. Så, det verkar ju som att han vill ha kontakt på något sätt?

Samtidigt känns han som en väldigt stabil person, som trivs bra med sambolivet. Vad tror ni?
Citera
2017-12-14, 14:30
  #2
Medlem
Hej K-allee!
Jag tror han betér sig som en attraktiv person med flickvän och om han vill något mer kommer det vara tydligt.
Tydligt, som att t.ex. bjuda in till mer intima umgängen som hemmakväll eller dylikt.
Bättre att distrahera sig själv med andra killar i det läget eftersom han redan har en partner.
Han är trygg i sig själv runt andra kvinnor eftersom han redan verkar få det han vill ha från en kvinna.
Citera
2017-12-14, 14:30
  #3
Medlem
Eftersom du vet att han är upptagen borde ovanstående vara en icke fråga.
DU borde sluta anspela på sex eller försöka vilseleda honom.
Ja han har det kanske super stabilt, varför ska du då blanda dig med det?
Ta jävligt mycket avstånd och gör absolut ingenting med någon som är upptagen.
Visa respekt för deras förhållande, annars kommer ditt framtida förhållande blir drabbat av en snorunge som ska komma och lämna snigelspår bara för att hon är lite uttråkad.
Usch stick.
Citera
2017-12-14, 14:32
  #4
Medlem
Tja, antingen är du ett svin, eller så är han ett svin, eller så är ni båda svin. Svara på vem/vilka som är svin och sedan vet du vad du ska göra.
Citera
2017-12-14, 15:05
  #5
Medlem
2560ps avatar
Du kan ju också fråga dig om du vill ha en kille som bedrar sin tjej. Känns inte som ett kap direkt.
Citera
2017-12-14, 15:23
  #6
Medlem
Trivselgruppens avatar
Undrar du om du kan bli ihop med honom eller om ni kan hamna i säng? Det sistnämnda ska nog inte vara så svårt eftersom män är kända för att vara otrogna. Däremot är det rätt sällan en man lämnar sin flick- eller pojkvän till förmån för en tillfällig flamma.

En annan möjlighet är att han inte är det minsta intresserad av dig. Som du säkert förstår kan vi inte avgöra detta utan att veta något om någon av er.
Citera
2017-12-14, 16:46
  #7
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frkfransson
Eftersom du vet att han är upptagen borde ovanstående vara en icke fråga.
DU borde sluta anspela på sex eller försöka vilseleda honom.
Ja han har det kanske super stabilt, varför ska du då blanda dig med det?
Ta jävligt mycket avstånd och gör absolut ingenting med någon som är upptagen.
Visa respekt för deras förhållande, annars kommer ditt framtida förhållande blir drabbat av en snorunge som ska komma och lämna snigelspår bara för att hon är lite uttråkad.
Usch stick.

Håller med.
Folk som tror att de inte gör något fel mot den otrogne och hans familj genom att flörta med honom eller har sex med honom, utan att skulden endast ligger hos honom är knäppt!
Citera
2017-12-14, 18:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Du kan ju också fråga dig om du vill ha en kille som bedrar sin tjej. Känns inte som ett kap direkt.
Han bedrar inte henne! Eller hur menar du?
Citera
2017-12-14, 19:32
  #9
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-allee
Han bedrar inte henne! Eller hur menar du?

Verkar som ni förtjänar varann. Han skulle bedra henne om ni plötsligt "klickar" och pillar på varann under erat välgörenhetsevent. Han ska givetvis göra slut först, innan han flörtar/engagerar sig i någon annan.
Citera
2017-12-16, 08:46
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-allee
Hej alla!

Jag är en 23-årig tjej som bor i en mellanstor stad. På senare tid har jag blivit intresserad av en kille, men problemet är att han är upptagen. Han och hans tjej är sambos och har varit ihop i fyra-fem år kanske.

Nu undrar jag förstås om jag har någon chans.. Vi jobbar lite ihop och de signaler han ger mig är följande:
- Han hjälper mig med en massa saker; typ målar hemma hos mig, bär saker, fixar etc.
- Han kollar mig länge i ögonen..
- Han rör vid mig varje gång vi ses.
- Han retas och skojar mycket med mig.

Nu har han fixat så att vi två ska hjälpa till med en välgörenhetsgrej. Så, det verkar ju som att han vill ha kontakt på något sätt?

Samtidigt känns han som en väldigt stabil person, som trivs bra med sambolivet. Vad tror ni?

Svar: Baserat på de signaler du berättar om låter det som att du har en chans.
Bry dig inte om alla moraltanter. Om han vill vara otrogen är det han som gör fel. Medhjälp till otrohet är inget omoraliskt. För du vet ju inte, och kan inte veta, vad han har för upplägg med sin tjej. Hans tjej kanske också har varit otrogen och därför gett honom ett frikort. Eller så kanske de rentav har öppet förhållande eller är polys. Då skulle det ju vara dumt om du höll dig borta bara för att muslimkärringarna på FB ANTAR att du är en fresterska som riskerar förleda honom till synd. En vuxen man har ansvar för sina egna handlingar!
Citera
2017-12-16, 15:20
  #11
Medlem
IceScreams avatar
Det låter som att han absolut är intresserad av någonting, troligen ett ligg, eftersom han aktivt förbereder terrängen.
Det kan bero på att han - gillar att jaga, eller gillar uppmärksamheten, eller vill ha ett äventyr, eller en längre affär. Men han jagar aktivt, ja. Varför?
Självhävdelse, egoboost, trippsökande (eftersom han ställer sitt förhållande på spel), vilket är rätt långt ifrån "hedervärt beteende".
Kort och gott; en man som beter sig på detta sätt är inget att satsa på.

Jag tycker att du borde ta itu med ditt eget beteende också eftersom den här nyfikenheten du har för honom, eller kanske- generellt, för män som är upptagna, inte är särskilt sund.
I mina ögon är det en form av kvinnligt antisocialt beteende, som i och för sig inte är särskilt ovanligt, men inte mindre moraliskt förkastligt för det; ett beteende där du aktivt jagar andra kvinnors män, ses inte med blida ögon från de andra kvinnorna och du riskerar att slutas ut ur gemenskapen. I äldre tider hade du fått ett öknamn och blivit förvisad medan mannen hade fått stå vid skampålen på bytorget.

Till syvende och sist, som någon skrev ovan, så tenderar beteendet att upprepas eftersom vi alla trots allt följer våra mönster; lämnar han henne för en flamma, kommer han säkert att lämna dig på samma sätt så småningom.

Du borde tänka igenom både en och två gånger innan du fortsätter på den väg som du har slagit in på; tänk på att namn och heder är det enda du har och att smutsen är svår att tvätta bort.

Börjar du å andra sidan visa kvaliteter som moral, ryggrad och principer kommer du också att börja attrahera män som värdesätter dessa kvaliteter.

För övrigt skriver jag inte under på att det bara skulle vara "hans fel" om något händer och du skulle vara "fri från skuld"; It takes two to tango och du är redan i dagsläget medveten om hans status.
__________________
Senast redigerad av IceScream 2017-12-16 kl. 15:33.
Citera
2017-12-17, 04:51
  #12
Medlem
Sovietdoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippac
Hej K-allee!
Jag tror han betér sig som en attraktiv person med flickvän och om han vill något mer kommer det vara tydligt.
Tydligt, som att t.ex. bjuda in till mer intima umgängen som hemmakväll eller dylikt.
Bättre att distrahera sig själv med andra killar i det läget eftersom han redan har en partner.
Han är trygg i sig själv runt andra kvinnor eftersom han redan verkar få det han vill ha från en kvinna.

Min röst ligger på detta, perfekt sammanfattat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback