Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 13:42
  #1
Medlem
Hjälp jag blir tokig!

Jag har mkt kraftig värk i ett knä och har oxycodone depot 5mg X2 samt oxynorm 5mg x4 dagligen. Jag tar dessa tillsammans med alvedon. Allt detta på recept från läkare.

Ovan nämnda dosering räcker inte, hur mkt vågar jag ta?
Citera
2017-12-14, 14:20
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2017-12-15, 09:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beason585
Hjälp jag blir tokig!

Jag har mkt kraftig värk i ett knä och har oxycodone depot 5mg X2 samt oxynorm 5mg x4 dagligen. Jag tar dessa tillsammans med alvedon. Allt detta på recept från läkare.

Ovan nämnda dosering räcker inte, hur mkt vågar jag ta?

Tycker du ska prata med din läkare om att det inte hjälper, om du tar fler än vad som står på receptet kommer du ju bli utan innan nästa recept. Hur länge har du ätit dem? Tänker om toleransen ökat. Jag äter oxycontin 40mg X2 och oxynorm 5mgx3.

Är dock ingen fara för överdos eller så om du skulle höja till 10-15mgx2 på oxycontinet.
Citera
2017-12-15, 14:49
  #4
Medlem
Toleransen har ökat, jag har ätit sedan slutet av Juni.
Ett annat problem jag har är en kommande knäplastik. Vill ju kunna bli riktigtsmärtstillad efter det också
Citera
2017-12-16, 03:17
  #5
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beason585
Toleransen har ökat, jag har ätit sedan slutet av Juni.
Ett annat problem jag har är en kommande knäplastik. Vill ju kunna bli riktigtsmärtstillad efter det också

Var beredd på att höja den dosen efter operation. Jag opererade korsbandet + menisk för 3 veckor sen sedan och första veckan var en mardröm. Försök att endast använda oxy för smärta och inte välmående. Det är lätt hänt att man fastnar i en ond cirkel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback