Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 12:13
  #1
Medlem
Hej,
Vi funderar på att åka till New York 4 dagar och Miami 10 dagar i början på Juni men är lite osäkra hur vädret är. New York har jag fattat de som liknar Sveriges. Hur är Miami? Sägs att det regnar en hel del. Någon med erfarenhet?

Tack!
Citera
2017-12-14, 12:19
  #2
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
New York ligger på samma breddgrad som Rom, och sommartid kan det bli mycket varmt. Kan nästan jämföra det med ett subtropiskt klimat sommartid (och hög luftfuktighet) och mycket lätt att få värmeslag.
Sista jag var där ett par veckor i juli/september var det värmebölja med 36 grader 6 dagar i rad, mindre kul.

Vad gäller Miami kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2017-12-14, 12:45
  #3
Medlem
Captaintrebuchets avatar
Det är jättevarmt, i november var det 26 grader, i florida tycker de att det är kallt.
Citera
2017-12-14, 12:52
  #4
Medlem
Det är som svensk högsommar i Miami i januari och det är deras vinter. Så sommar där ska du nog inte åka till om du inte tål extrem värme!

Andra städer inom samma latitud[redigera | redigera wikitext]
Dubai, Förenade Arabemiraten
Nassau, Bahamas
Marsa Alam, Egypten
Taipei, Kina (Taiwan)
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2017-12-14 kl. 12:56.
Citera
2017-12-14, 14:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är som svensk högsommar i Miami i januari och det är deras vinter. Så sommar där ska du nog inte åka till om du inte tål extrem värme!

Andra städer inom samma latitud[redigera | redigera wikitext]
Dubai, Förenade Arabemiraten
Nassau, Bahamas
Marsa Alam, Egypten
Taipei, Kina (Taiwan)

Nja, i juni är det ungefär samma temperatur som i januari. Skillnaden är att det som regel regnar varje dag. En timme eller två.
Citera
2017-12-14, 14:12
  #6
Medlem
Florida på sommaren är bra varmt, det är snabba regnoväder dagligen. Dvs ösregn och blixtar i typ 10 minuter; sen är det sol igen.

Jag har inga problem med 35-40 grader så det var lunga, regn poncho rekommenderas.

Miami är dock ingen favorit. Visst beachen med art deco stilen är ju nästan ett måste, om man har lite film intresse.

Sen ska man vara medveten om att det är hurrican season, så ha avbetsällningsskydd.
Citera
2018-01-03, 06:31
  #7
Medlem
Pungsvings avatar
Du har hela USA att välja på och vill till dessa två vänsternästen där fattigdomen och våldet ligger under ytan? Har du inte nog av sossesverige?
Citera
2018-02-20, 19:07
  #8
Medlem
Är väldigt varmt och fuktigt i Miami på sommaren. Invånarna, de som kan, flyr därifrån till svalare ställen. Miami i sig är inget speciellt i mitt tycke. Mexikaner i överflöd och droger.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2898765

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback