Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-15, 07:36
  #37
Medlem
Kan man läsa mellan raderna ser man att Sverige är väldigt illa ute men vi är inte där än. Höjd pensionsålder och sämre välfärd det bör alla veta vad det beror på.
Citera
2017-12-15, 11:52
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Fast, vad spelar det för roll om anledningen till att du röstar bort det är för att du är felinformerad för att du lyssnade på vinklade reportage gjorda av folk med en agenda? Eller för att du var för dum för att förstå? Eller om du inte hade tid så du hade bara hört hälften? Eller om du faktiskt visste allt, och röstade på dem som skulle ta bort det och de vann men ändrade sig efter valet?

Du måste ha sett samtliga mina inlägg i tråden, då vet du ju att jag argumenterar utifrån att de flesta inte är tillräckligt insatta, så frågan är ju om det ens är rätt att "rösta bort det man inte tycker om". Antagligen litar man ju på någon som manipulerar en i frågan. Så då ändrar jag ditt påstående till att nackdelen med demokrati är att de med mycket inflytande kan få folk att rösta bort saker åt dem, oavsett om det är bra eller dåligt för de individer som faktiskt röstade bort det.

Men du måste väl ändå medge att det är rätt så stor skillnad mellan olika politiska partier? Dessutom finns det en hel annan dynamik när alla grupperingar i samhället kan gå in och stödja olika kandidater och partier. Politikerna vet också att man på ett helt annat sätt är i strålkastarljuset och granskas än någon meritokrat som mer kan agera i det dolda.
Citera
2017-12-15, 12:10
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Vad ingen nämner är att vi också börjar arbeta senare och senare. Men där finns det tydligen ingen politisk ambition att sätta 18-åringar i arbete istället för att låta dem lalla runt inom värdelösa utbildningsystem. En 18 åring har bättre ork att arbeta än vad många utslitna 65-åringar har.

Bra poäng, tror Sverige är ett av länderna där unga i genomsnitt kommer in väldigt sent i arbetslivet. Sedan har ju staten inga automatiska utgifter för unga människor utan jobb, däremot för pensionärer.
Citera
2017-12-15, 12:36
  #40
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det blir svårt att ljuga när kommunerna gör brakförluster efter invandringsbidragen tagit slut. 2018 blir ett mörkt år tror jag med massuppsägningar inom kommunerna och tjänster som försvinner. Det kommer också gå väldigt snabbt från plussiffror till minus och det kommer ske lagom till moderaterna vinner valet så dom får städa upp sossarnas oqnsvariga politik om fri invandring. Förhoppningsvis kan dock Sverige bli mycket tuffare i en moderat regering. Sverige har aldrig mått sämre än under Löfvens regering.

Det är när jag läser inlägg som ditt som jag verkligen inser hur kört det är för Sverige. Nästan så man tror att 90% av befolkningen är lobotomerad.
__________________
Senast redigerad av Linguas 2017-12-15 kl. 12:44.
Citera
2017-12-15, 15:21
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan man läsa mellan raderna ser man att Sverige är väldigt illa ute men vi är inte där än. Höjd pensionsålder och sämre välfärd det bör alla veta vad det beror på.

Det är bara början med höjd pensionsålder, kommer säkert komma fler åtgärd, typ att man kommer dra in antalet semesterdagar per år till 2 veckor.
Citera
2020-07-31, 08:05
  #42
Medlem
Läs valfri tidning - kukturmsrxismen har vänt allting uppochner . Gott blir ont, ont blir gott.

Politruker och media måste dagligen pumpa in propagsnda i befolkningens hjärnor.

Franz Kafka och George Orwell hade inte kunnat gjort det bättre.



Sker kanske i tomrummet efter kristendom
Citera
2020-07-31, 08:21
  #43
Avstängd
Kalamitys avatar
Varför skulle eliten berätta sanningen? Sålänge knegarsvensson knegar på och inte gör uppror så fungerar lögnen. Och ifall knegarsvensson gör uppror fungerar automateld och tårgas bättre än sanningen.

Man måste förstå att eliten betraktar folket inte som människor utan som verktyg. Boskap. Och du berättar väl inte sanningen för din mjölkko eller garagedomkraft?
Citera
2020-07-31, 14:11
  #44
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Läs valfri tidning - kulturmarxismen har vänt allting uppochner . Gott blir ont, ont blir gott.
Politruker och media måste dagligen pumpa in propaganda i befolkningens hjärnor.
Franz Kafka och George Orwell hade inte kunnat gjort det bättre.
Karl-Olof Arnstberg förklarar:
Citat:
Kulturmarxism (ibland kulturbolsjevism), från engelskans Cultural Marxism (och Cultural Bolshevism), är en pejorativ politisk term och konspirationsteori som används av tänkare och opinionsbildare inom den radikala högern och extremhögern. Dessa grupper menar att politisk korrekthet och multikulturalism som fenomen, liksom också ett antal progressiva tänkare runt Frankfurtskolan och inom kritisk teori, försöker förstöra det västerländska samhället genom kulturkrig och en kulturell erövring. Detta betecknar man som kulturmarxism.

Läs hela förklaringen här:https://morklaggning.wordpress.com/2...kulturmarxism/
Citera
2020-07-31, 17:30
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Karl-Olof Arnstberg förklarar:

Läs hela förklaringen här:https://morklaggning.wordpress.com/2...kulturmarxism/


Samma ideologi som bolsjeviker följde på sin tid verkar det som.
Citera
2020-07-31, 17:56
  #46
Medlem
Idag den 31 juli 2020 och igår den 30 juli 2020 är sanningen att det verkar fungera bra. Det fanns mat i ICA-affären. Det finns fungerande el och bredbandet fungerar. Väderkollapsen är inte helt akut. Den svenska kronan har stärkts. Det betyder att vi blivit lite rikare.

Har jag haft problem med invandringen den senaste tiden? Nej, jag har knappt sett någon invandrare. Endast några tyska turister med munskyddet på sned. Tiggaren vid affären har försvunnit också.

Har Sverige förfallit de två senaste dagarna? Nej, inte vad jag kan se. Nu har jag berättat sanningen. Det känns som om jag i viss mån tillhör eliten.
__________________
Senast redigerad av Bill-N 2020-07-31 kl. 17:58.
Citera
2020-07-31, 18:21
  #47
Medlem
Riddarhusets avatar
De måste ju förneka det du skriver för du har tyvärr missuppfattat läget i landet.
Det går rätt bra för Sverige. Med vissa undantag och önskade förbättringar naturligtvis.
Citera
2020-07-31, 18:37
  #48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
De måste ju förneka det du skriver för du har tyvärr missuppfattat läget i landet.
Det går rätt bra för Sverige. Med vissa undantag och önskade förbättringar naturligtvis.
Att du ens ids. Visa något som ”går rätt bra för Sverige”.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback