Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 08:13
  #1
Medlem
Cameltotems avatar
Hittar inga svenska guider.

Läst lite på Reddit om Ethereum, Vertcoin, Navcoin, IOTA. Tänkte slänga in 250kr på dessa.

Vart hittar jag en sida som jag kan investera och hämta ut? Kan inte ett skit om aktier.

Nu har jag bett om ursäkt för hur dum jag är så lite hjälp hade uppskattas!
Citera
2017-12-14, 08:40
  #2
Medlem
Majaas avatar
1. Kryptovaluta är inte aktier.
2. Bitcoin är typ en valuta, och du kan "växla" SEK till BTC genom att köpa BTC för SEK.
3. Bitcoin finns till salu av svenskar och med hjälp av escrow så att du garanterat inte blir lurad. Min favoritsida är localbitcoins.com
4. Lycka till!
Citera
2017-12-14, 08:55
  #3
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
1. Kryptovaluta är inte aktier.
2. Bitcoin är typ en valuta, och du kan "växla" SEK till BTC genom att köpa BTC för SEK.
3. Bitcoin finns till salu av svenskar och med hjälp av escrow så att du garanterat inte blir lurad. Min favoritsida är localbitcoins.com
4. Lycka till!


Testar plus 500 nu, deras demo.

Jag vill slänga in 250kr på någon valuta. Sen om en månad kanske plocka ut 1-2000kr om man har tur.

Hur gör jag det här enklast?
Citera
2017-12-14, 09:22
  #4
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Testar plus 500 nu, deras demo.

Jag vill slänga in 250kr på någon valuta. Sen om en månad kanske plocka ut 1-2000kr om man har tur.

Hur gör jag det här enklast?

Hur du enklast sätter in 250kr och om en månad plockar ut 1-2000kr? Hmm, ja hur gör man enklast för att få sina pengar stiga i 8* gånger vad man satt in?

Om du sätter in 250kr i Ethereum så måste den stiga från 723USD till 5784USD. IOTA från 4.14USD till 33.12. Inget av de kommer att ske. Det är vardagsnissarna som vill se en snabb vinst som kommer att se till att det blir en bubbla, som sen spricks.

Om du verkligen ville investera i något du tror på så är Localbitcoins, Coinbase / GDAX bra startalternativ. Sen från ETH, BTC eller LTC så behöver du köpa IOTA, NAV, VTC mm från en annan exchange. Dvs byta BTC mot IOTA t.ex.

Läs på så hittar du information.
Citera
2017-12-14, 10:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Testar plus 500 nu, deras demo.

Jag vill slänga in 250kr på någon valuta. Sen om en månad kanske plocka ut 1-2000kr om man har tur.

Hur gör jag det här enklast?
Du är uppenbarligen en dum jävel.
Citera
2017-12-14, 10:45
  #6
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
Du är uppenbarligen en dum jävel.

Jaa jag har redan påpekat det och du är inte till någon hjälp.

Efter googlat lite nu så verkar Avanza vara popurlärt men de har inte kryptovalutor verkar det som.
Citera
2017-12-14, 10:48
  #7
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Jaa jag har redan påpekat det och du är inte till någon hjälp.

Efter googlat lite nu så verkar Avanza vara popurlärt men de har inte kryptovalutor verkar det som.

De tillhandahåller certifikat för BTC samt ETH..

enklast är att köpa BTC via localbitcoins.com, skicka dessa BTC till en exchange som tillhandahåller de coins du vill köpa. Sedan får du ladda ner en wallet till varje coin, eller hitta en multiwallet där du kan ha flera i.

Eller låta dom ligga kvar på exchangen..även om det såklart innebär en risk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback