Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-14, 07:58
  #1
Medlem
tjena,

jag injicerade förstados 500mg test e på låret i lördags, det har varit ömmande sedan i söndags och smärtsamt mån-ons. det var såpass bra igår att jag kunde lägga vikt på benet medans jag körde trapövningar och bicepsövningar, men det verkar resulterat till mer smärta idag.

läste lite online och det verkar vara många som föreslår att man ska gå till läkaren för potentiell infektion. det är ingen större ödembildning, men området är ömt om man rör vid det, värmeökat och rött. vad tycker ni? om jag går till läkaren vad kan jag ens säga?
Citera
2017-12-14, 08:05
  #2
Medlem
Avvakta, det kommer med största sannolikhet lägga sig inom närmaste dagarna.

/jojjan
Citera
2017-12-14, 08:11
  #3
Medlem
Menghas avatar
Om det gör ont så vänta inte för länge. Jag kände samma sak fast dock i armvecket men jag gick inte till läkaren och det slutade med en stor jävla böld...
Citera
2017-12-14, 11:26
  #4
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mengha
Om det gör ont så vänta inte för länge. Jag kände samma sak fast dock i armvecket men jag gick inte till läkaren och det slutade med en stor jävla böld...

varför noja ts i onödan? att det ömmar och gör ont är hur vanligt som helst och inte ett tecken på infektion!

först när man får feber och börjar kallsvettas rejält i flera dagar kan man börja fundera på att uppsöka läkare om ens då. lugna ner dig för fan !!
Citera
2017-12-14, 14:01
  #5
Medlem
nirrts avatar
Att sätta i låret är ett lotteri, ibland känner man inget alls ibland ett helvete.

Var i låret stack du? 2 ml?
Citera
2017-12-14, 14:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nirrt
Att sätta i låret är ett lotteri, ibland känner man inget alls ibland ett helvete.

Var i låret stack du? 2 ml?

2ml i vastus lateralis (yttersidan av mellersta delen av låret)
Citera
2017-12-14, 14:56
  #7
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
varför noja ts i onödan? att det ömmar och gör ont är hur vanligt som helst och inte ett tecken på infektion!

först när man får feber och börjar kallsvettas rejält i flera dagar kan man börja fundera på att uppsöka läkare om ens då. lugna ner dig för fan !!

Verkligen, som citerat; chilla ner lite på nojandet, inget blir bättre av noja.

Att benet är rött och varmt behöver inte betyda infektion men det betyder oftast inflammation. Skillnaden är att en infektion uppstår när smuts eller virus kommer in i kroppen, en inflammation är kroppens svar på antingen smuts eller virus eller något annat angrepp. I det här fallet har ett främmande ämne förts in i muskulatur, det kan ha uppstått vävnadsskador vid injektionen dessutom, varpå kroppen reagerar med en inflammation.

Precis som Chosen säger så är det inte förrens du börjar få feber och svettningar som är ihållande som det är dags att uppsöka vården. Sköt sömn och vätskeintag samt avstå belastning på muskulaturen i låret tills det lagt sig. Gör injektionerna i gluteus medius istället, eller maximus beroende på hur din röv ser ut å vad som känns enklast för dig.
Håller inflammationerna i sig så är det dags att byta olja eller hoppa av helt.

Mvh,

-Alfred
Citera
2022-07-11, 01:39
  #8
Medlem
Varför bygger du aldrig immunitet mot infektionen du får av en smutsig nål? Jag har använt smutsig nål många gånger och jag får en grön infektion som försvinner men varför har inte mitt immunförsvar lärt sig att förhindra det? beror det på mängden olika bakterier?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback