Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 22:54
  #13
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Nej alltså jag mår som jag brukar om jag tvingar mig själv. Men jag står inte ut med smaken bara.
Tar du någon medicin? Det kan påverka.
Annars är det åldersbetingat att smaklökarna ändras med åldern. Det mognar och vill ha nya utmaningar. Det är den enda förklaring jag jan ge.
Citera
2017-12-13, 23:01
  #14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Nej alltså jag mår som jag brukar om jag tvingar mig själv. Men jag står inte ut med smaken bara.
Aha. Då låter ändå som att din kropp säger ifrån. Frågan är varför?
Citera
2017-12-14, 05:50
  #15
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Frugan spetsar din mat med campral. Klassiskt trick.

Eller antabus 😁. Pulsen ökar till 200 slag i minuten och alkoholen börjar smaka metallisk.
Citera
2017-12-14, 07:00
  #16
Medlem
Jag har haft flera förändringar i mitt förhållande till alkohol.

Det första som hände var att jag för cirka 10 år sedan fick väldigt svårt för rödvin. På en vecka så gick det från min favoritdryck till allmänt vidrigt. Då gick starksprit och öl bra. Det har gått tillbaka till viss del, men rödvinet blir nog aldrig detsamma.

Sedan dess har jag druckit främst öl, men börjar ledsna. Inte så att det smakar illa direkt, men det smakar inte gott som förr. .

Jag köpte en whisky nu i decembermörkret, men det smakar inget vidare.

Smaken verkar ändras rätt rejält över tid.
Citera
2017-12-14, 16:25
  #17
Medlem
Krickerts avatar
Jag upplevde samma sak i några år,mellan 25 och 30 typ.(Mellan 15 och 25 drack jag ganska mycket)
Jag fick dessutom huvudvärk av bara 2 öl/cider.
Men det gick över.
Nu är jag över 40 och har druckit alldeles för mycket dom senaste åren.
Citera
2017-12-14, 16:28
  #18
Medlem
flaskborstes avatar
Snapsa Fernet Branca i 6 månader som enda alkoholdryck.. efter 6 månader av denna kur kommer ALL alkohol smaka bra..garanterat.
Citera
2017-12-14, 17:20
  #19
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhhhTheLuckyOne
Jag har haft flera förändringar i mitt förhållande till alkohol.

Det första som hände var att jag för cirka 10 år sedan fick väldigt svårt för rödvin. På en vecka så gick det från min favoritdryck till allmänt vidrigt. Då gick starksprit och öl bra. Det har gått tillbaka till viss del, men rödvinet blir nog aldrig detsamma.

Sedan dess har jag druckit främst öl, men börjar ledsna. Inte så att det smakar illa direkt, men det smakar inte gott som förr. .

Jag köpte en whisky nu i decembermörkret, men det smakar inget vidare.

Smaken verkar ändras rätt rejält över tid.

Ja måste vara något sådant. Men det gick så fort för mig.
Citera
2017-12-14, 17:24
  #20
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Snapsa Fernet Branca i 6 månader som enda alkoholdryck.. efter 6 månader av denna kur kommer ALL alkohol smaka bra..garanterat.

Kryddat elände har jag aldrig gillat. I drinkar har man kunnat uppskatta det så klart. Men inte som det är.
Citera
2017-12-14, 17:34
  #21
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Kryddat elände har jag aldrig gillat. I drinkar har man kunnat uppskatta det så klart. Men inte som det är.

I Italien används den som magmedicin.. men poängen är att under en tid dricka något överjävligt..för att annat skall smaka bättre efter kuren..
Citera
2017-12-14, 18:26
  #22
Medlem
prolapse89s avatar
Det låter som ett kärringtillstånd! Du tramsar och jamsar med massa skit istället för att dricka. Om allt smakar skit är väl vodka ändå enklast? Kanske några av de mest intetsägande lagerölen funkar?Typ budweiser och liknande skräp. Alkoläsk och dylikt tror jag är en återvändsgränd. Är det lika illa efter att fyllan har kommit igång?
Citera
2017-12-14, 20:24
  #23
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Det låter som ett kärringtillstånd! Du tramsar och jamsar med massa skit istället för att dricka. Om allt smakar skit är väl vodka ändå enklast? Kanske några av de mest intetsägande lagerölen funkar?Typ budweiser och liknande skräp. Alkoläsk och dylikt tror jag är en återvändsgränd. Är det lika illa efter att fyllan har kommit igång?

Sprit är givetvis enklast ja. Men jag saknar ritualen med svagare dryck.

Det blir värre när jag druckit lite. Men om det beror på berusning vet jag inte. Äckligt vatten blir ju inte heller direkt godare av att man dricker mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback