Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 20:58
  #1
Medlem
tjenare alla flashbackare! Nu har dagen kommit då jag behöver köpa en ny skärm, har ni några tips på en bra skärm med bra uppdateringsfrekvens och hertz?

Spelar för nuvarande på en 60hz skärm med 1ms.

Tacksam för svar.
Citera
2017-12-13, 21:01
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Väldigt nöjd med min Asus VG248QE: 1ms, 144hz. Tycker att 24" är lagom på ett skrivbord och den har ett schyst pris.
Citera
2017-12-14, 19:47
  #3
Medlem
H.Vetinaris avatar
Jag har en Acer Predator X34a, den klarar 100hz.
Rekommenderas! En helt fantastisk skärm, jag tycker att spelupplevelsen är helt överlägsen med en stor välvd ultra wide!
Citera
2017-12-18, 15:35
  #4
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Vetinari
Jag har en Acer Predator X34a, den klarar 100hz.
Rekommenderas! En helt fantastisk skärm, jag tycker att spelupplevelsen är helt överlägsen med en stor välvd ultra wide!

Håller med till 110%... krävs dock en redigt tung burk för att kunna nyttja allt som skärmen har att erbjuda. Skulle inte rekommendera en sämre GPU än ett 1080 för den skärmen.
Citera
2017-12-18, 22:23
  #5
Medlem
Hur mycket är du villig att lägga ut på en bra skärm?
Den jag kan rekommendera om du har gott om cash är en ROG Swift PG27VQ 27” 165hz välvd skärm
https://www.asus.com/se/Monitors/ROG-SWIFT-PG27VQ/
Kostar drygt 10k.

Bilden är fantastisk och den välvda skärmen gör att man verkligen är inne i spelet. Blev riktigt kär i den efter att ha fått testat den under några dagar så ett köp av denna var givet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback