Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 20:50
  #1
Medlem

Då var det dax igen!

Framträdande manliga feministiska förespråkare avslöjas på löpande band som sexualförbrytare och våldtäktsmän och feminister fortsätter dregla med en tom blick som en CP-skadad säl.

Beror det på kognitiv dissonans eller ideologisk lobotomi att feminister vägrar erkänna att det föreligger vissa problem med manliga feminister?

Beror det på att den påstådda sammanhållningen mellan kvinnor inte existerar och att många feminister är obotliga opportunister?

Eller är den ideologiska indoktrineringen så djup att feminister aldrig kommer finna problem med manliga feminister, så länge de står på barrikaderna tillsammans som "revolutionärer" och påstår sig vara en del av samma kamp?

Trots att dessa manliga feminister har som hobby att våldta kvinnor på fritiden.

Vad beror feministers (brist på) agerande på?

När ska den hjärntvättade feministen vakna?
__________________
Senast redigerad av kaffe.kopp 2017-12-13 kl. 21:30. Anledning: spoiler
Citera
2017-12-13, 21:29
  #2
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp

Då var det dax igen!

Framträdande manliga feministiska förespråkare avslöjas på löpande band som sexualförbrytare och våldtäktsmän och feminister fortsätter dregla med en tom blick som en CP-skadad säl.

Beror det på kognitiv dissonans eller ideologisk lobotomi att feminister vägrar erkänna att det föreligger vissa problem med manliga feminister?

Beror det på att den påstådda sammanhållningen mellan kvinnor inte existerar och att många feminister är obotliga opportunister?

Eller är den ideologiska indoktrineringen så djup att feminister aldrig kommer finna problem med manliga feminister, så länge de står på barrikaderna tillsammans som "revolutionärer" och påstår sig vara en del av samma kamp?

Trots att dessa manliga feminister har som hobby att våldta kvinnor på fritiden.

Vad beror feministers (brist på) agerande på?
Samma som vanligt, det finns inte en spänn att tjäna på det. Precis som med balkongflickorna eller gruppvåldtäkter i orten.
Citera
2017-12-13, 21:35
  #3
Avstängd
TantRossins avatar
Jag är 100% säker på, att de män som har sexuellt trakasserat mig, inte var feminister.
Citera
2017-12-13, 21:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Samma som vanligt, det finns inte en spänn att tjäna på det. Precis som med balkongflickorna eller gruppvåldtäkter i orten.

Det är absolut en av förklaringarna.

Lite intressant att feminister är snabba med att problematisera manliga feminister när det gäller att ta plats (från dem själva förstås, eftersom det är självupplevt och tar fokus från dem själva och deras chans att positionera sig) och samtidigt är det extremt få i jämförelse som problematiserar manliga feminister som begår övergrepp mot kvinnor och utför regelrätta våldtäkter.

Den feministiska tystnadskulturen visar sitt rätta ansikte!

Den feministiska tystnadskulturen går igen, precis som du säger, när det gäller gruppvåldtäkter och balkongkastningar/hedersmord. Det gäller således inte bara framträdande manliga feminister som begår systematiska övergrepp och våldtäkter mot kvinnor.

Det är en hög grad av opportunism och det finns en karriär i media eller motsvarande att tjäna på statsideologin om dessa unga feminister spelar sina kort rätt. Den här feministiska tystnadskulturen visar med all önskvärd tydlighet att den feministiska sammanhållningen mellan kvinnor i dessa fall blott utgör en fasad.
Citera
2017-12-13, 21:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag är 100% säker på, att de män som har sexuellt trakasserat mig, inte var feminister.

Jag är 100% säker på, att det har inget med ämnet att göra.
Citera
2017-12-13, 21:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp

Då var det dax igen!

Framträdande manliga feministiska förespråkare avslöjas på löpande band som sexualförbrytare och våldtäktsmän och feminister fortsätter dregla med en tom blick som en CP-skadad säl.

Beror det på kognitiv dissonans eller ideologisk lobotomi att feminister vägrar erkänna att det föreligger vissa problem med manliga feminister?

Beror det på att den påstådda sammanhållningen mellan kvinnor inte existerar och att många feminister är obotliga opportunister?

Eller är den ideologiska indoktrineringen så djup att feminister aldrig kommer finna problem med manliga feminister, så länge de står på barrikaderna tillsammans som "revolutionärer" och påstår sig vara en del av samma kamp?

Trots att dessa manliga feminister har som hobby att våldta kvinnor på fritiden.

Vad beror feministers (brist på) agerande på?

När ska den hjärntvättade feministen vakna?

det finns inga gallna feminister, bara skådespelare.
Citera
2017-12-13, 21:51
  #7
Medlem
Att kritisera män väl det enda som feminismen gör eller?
Citera
2017-12-13, 21:51
  #8
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp
Jag är 100% säker på, att det har inget med ämnet att göra.

Precis, mitt inlägg passa inte in i mallen
Citera
2017-12-13, 21:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Precis, mitt inlägg passa inte in i mallen

Trams!

Ingen har påstått att alla våldtäktsmän är/utger sig för att vara feminister, men den här tråden fokuserar på en specifik grupp, vilket klargjordes redan i TS. Det är således ett icke-argument du kommer dragandes med.
Citera
2017-12-13, 21:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att kritisera män väl det enda som feminismen gör eller?

Precis analysen stannar alltid vid kön och halva jordens befolkning.

Du tycks å andra sidan kritisera män för att din på gränsen till alkoholiserade pojkvän vägrar köpa dig ett hus (eller vad du nu skrev).
Citera
2017-12-13, 22:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp
Precis analysen stannar alltid vid kön och halva jordens befolkning.

Du tycks å andra sidan kritisera män för att din på gränsen till alkoholiserade pojkvän vägrar köpa dig ett hus (eller vad du nu skrev).

Han är inte alkoholist men risken finns ju om jag skulle lämna honom.

Jag kritiserar inte män, jag bara dissar bilden av svenska män som White Knights som gör allt för otacksamma kvinnor.
Citera
2017-12-13, 22:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
det finns inga gallna feminister, bara skådespelare.

Ditt argument är att "Det är inte riktig feminism/feminister" i samma stil som argumentet "Det är ingen riktig kommunism/kommunister". Problemet kvarstår dock, med feministers tystnadskultur och ovilja att erkänna att ett problem föreligger när framträdande feminister avslöjas på löpande band med att vara sexualförbrytare och våldtäktsmän.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback