Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 20:17
  #1
Medlem
Lao Tzus avatar
Man upphäver alltså bestämda röda dagar så att folk får ta dom på sina självvalda religiösa högtider.

Kommer greppet att öka integrationen eller riskerar vi alla att ännu mer leva i parallellsamhällen?
Citat:
Danske Bank inför en mångfaldskalender som ger alla anställda möjlighet att välja sina egna högtidsdagar istället för att följa helgdagarna i den svenska kalendern.

vi vet att mångfald berikar. Därför vill vi främja mångfald och inkludering på alla sätt

http://www.realtid.se/bankanstallda-...a-dagar-sjalva
Citera
2017-12-13, 20:29
  #2
Medlem
De gör det här för att tjäna pengar, givetvis. Vad annars? Det blir ju mycket lättare för dem att täcka upp semestrar och sådär kring jul utan att behöva betala extra mycket i lön.
Citera
2017-12-13, 20:31
  #3
Medlem
Detta kommer försvåra intergrationen enorm mycket.
Citera
2017-12-14, 17:17
  #4
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
De gör det här för att tjäna pengar, givetvis. Vad annars? Det blir ju mycket lättare för dem att täcka upp semestrar och sådär kring jul utan att behöva betala extra mycket i lön.

Bankerna lär väl inte ha många musslor anställda. Jag har aldrig jobbat med någon muslim, mig veterligen. Jag är förvisso inte i finansbranschen, men har haft alla möjliga olika jobb.

Nä, musslorna bakar pizza eller "lagar" bilar, nåt annat har jag aldrig sett att de företar sig.
Citera
2017-12-14, 20:24
  #5
Moderator
Tystnads avatar
Så Danske Bank skall alltså ha öppet på Julafton och Juldagen och Nationaldagen (Svenska)?? Bemmanat med Svarta Tält
Citera
2017-12-14, 21:02
  #6
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Måste vara underbart att kunna softa omkring på jobbet på julafton och midsommarafton utan någon chef som kollar vad man gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback