Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 19:57
  #1
Medlem
Ja som rubriken lider.

Hur orkar man leva med en psykisk sjukdom hela livet? (Har själv bipolär sjukdom)

Och det är så jävla jobbigt..
Citera
2017-12-13, 20:02
  #2
Medlem
Käka litium och gå ut och spring med dig, fetto.
Citera
2017-12-13, 20:04
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Vet att du har ett val. Antingen så kan du låta det tynga ner dig eller så kan du göra ditt bästa, ta vara på allt som trots diagnos är bra med dig och försöka göra nåt med det. Det är egentligen inget större fel på dig. Det är bara det att "samhället" måste ha en ursäkt för att kunna skilja slavarna från "de andra".
Citera
2017-12-13, 20:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
Käka litium och gå ut och spring med dig, fetto.

Så omoget skrivet, du kan verkligen inte själv må bra.. Styrketränar 4 gånger om veckan så sitt inte och skriv massa skit bakom skärmen när du inte har någon koll alls pajas
Citera
2017-12-13, 20:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam18
Så omoget skrivet, du kan verkligen inte själv må bra.. Styrketränar 4 gånger om veckan så sitt inte och skriv massa skit bakom skärmen när du inte har någon koll alls pajas

Jag mår perfekt, projicera inte dina perversa idéer och tankar på andra.
Citera
2017-12-13, 20:10
  #6
Medlem
den enkla sanningen är väl att man inte har så mkt val alla gånger, och att det ofta finns nån liten aspekt av livet som håller en kvar trots allt elände. Nån liten föga trolig gnista av hopp om framtiden om inte annat.
Citera
2017-12-13, 20:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymoney22
Jag mår perfekt, projicera inte dina perversa idéer och tankar på andra.

Så patetiskt skrivet bara, antingen har du inte fått hår på pungen än eller så är du osäker på dig själv.
Citera
2017-12-13, 20:12
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Man orkar inte, det är därför folk tar livet av sig.

Man får helt enkelt leva med och i sin egen verklighet och inse att normies inte fattar nåt.
Citera
2017-12-13, 20:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Vet att du har ett val. Antingen så kan du låta det tynga ner dig eller så kan du göra ditt bästa, ta vara på allt som trots diagnos är bra med dig och försöka göra nåt med det. Det är egentligen inget större fel på dig. Det är bara det att "samhället" måste ha en ursäkt för att kunna skilja slavarna från "de andra".

Jo så är det ju antingen så ser man sig som ett offer eller så går man till grunden med sina problem och löser dem helt enkelt.

Har bara en dålig dag som får mig att tvivla lite om framtiden etc.
Citera
2017-12-13, 20:14
  #10
Medlem
krautbrains avatar
Stephen Fry är bipolär och har snackat en hel del öppet om hur det är att leva med. Sök på Youtube för lite inspiration. Psykisk sjukdom är ju bara en diagnos. Den definierar dig bara om du tillåter den att göra det. Se den mer som en förklaring till varför du har de problem du har. Är en process som man arbetar med hela livet men förhoppningsvis blir det lättare efter hand.
Citera
2017-12-13, 20:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
den enkla sanningen är väl att man inte har så mkt val alla gånger, och att det ofta finns nån liten aspekt av livet som håller en kvar trots allt elände. Nån liten föga trolig gnista av hopp om framtiden om inte annat.

Är väll mest min tjej som får mig att ha lite hopp om livet, men annars ser allt svart ut för mig..
Citera
2017-12-13, 20:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adam18
Ja som rubriken lider.

Hur orkar man leva med en psykisk sjukdom hela livet? (Har själv bipolär sjukdom)

Och det är så jävla jobbigt..

Ja du, mitt ex är bipolär och hon är helt sjuk i huvet. Har alltid undrat om idioten fattar själv hur jävla störd hon är. Så min fråga till dig! Förstår man att man är helt bäng eller glömmer ni bort det mellan varven?!

Tror dock att hon är borderline drabbad ochså så det kanske gör att hon är mer störd än nån med bara bipolaritet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback