Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-16, 13:32
  #37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Känner flera i 35 års åldern som jobbat på Saab och byggt bilar. Tog 10 år för att de alla skulle få kroniska skador efter att de sagt upp sig. Slitsamma jobb bygger inte upp kroppen. De sliter ut den.

Sant. Många har ju heller inte kunskap om hur man ska utföra lyft etc. vilket ökar slitaget. Stress, dålig arbetsmiljö och bristfälliga eller inga hjälpmedel alls gör inte saken bättre. Ändå tror många - eller intalar sig - att tunga jobb är träning i sig och att de därför inte behöver träna utanför arbetstid.

Eller så kan man resonera som mina föräldrar, som jag förgäves har försökt uppmuntra till att röra på sig, som menar att de minsann bär matkassar och jobbar på tomten och det är all träning de behöver. Behöver jag tillägga att de har massor med krämpor som hindrar dem i vardagen och gör att de inte ens kan jobba på tomten längre?
Citera
2017-12-16, 20:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Sant. Många har ju heller inte kunskap om hur man ska utföra lyft etc. vilket ökar slitaget. Stress, dålig arbetsmiljö och bristfälliga eller inga hjälpmedel alls gör inte saken bättre. Ändå tror många - eller intalar sig - att tunga jobb är träning i sig och att de därför inte behöver träna utanför arbetstid.

Eller så kan man resonera som mina föräldrar, som jag förgäves har försökt uppmuntra till att röra på sig, som menar att de minsann bär matkassar och jobbar på tomten och det är all träning de behöver. Behöver jag tillägga att de har massor med krämpor som hindrar dem i vardagen och gör att de inte ens kan jobba på tomten längre?

Ja, det är inte lätt idag med arbetsgivarna.

Mina föräldrar är likadana tyvärr.
Citera
2017-12-23, 14:32
  #39
Medlem
Jobbar med att leverera möbler och även en hel del flyttar, så det är att bära hela dagarna i princip.
Att träna utanför jobbet är ett måste typ,
Jobbet gör bara så jag kan slippa cardio, då jag springer hela dagen thats it...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback