Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 15:39
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Är ju en klassisk klyscha som gärna chefer svänger sig med när man utför eller har utfört tunga moment. Personligen börjar jag bli trött på att höra samma chef dra samma klyscha varje gång, som ett supplement för vanligt vettigt prat.

Så ni som har tunga jobb, säger ni ibland till er själva "nu behöver jag inte gymma idag."?
Citera
2017-12-13, 15:44
  #2
Avstängd
NyNazistens avatar
Vad jobbar du med och varför förklarar du inte för din chef hur du tränar och vad du vill uppnå med träningen!?

Nej det har jag aldrig sagt, däremot så jobbade jag i skogen som ung och då fanns det dagar jag inte orkade med gymmet på kvällarna.
Citera
2017-12-13, 15:46
  #3
Medlem
Jellohs avatar
Jag går och cyklar flera timmar i sträck, så jag brukar skippa traskandet på löpbandet på gymet med mobilen i handen, men man försöker väl träna de muskler jobbet inte kommer åt.
Citera
2017-12-13, 16:09
  #4
Medlem
Run3s avatar
Beror mycket på hur många % av ditt 1RM som du reppar dina arbetsmoment på. Kör du nära ditt max är det säkert bra styrketräning. Men om du ligger lågt i belastning och kör med högreppare istället så är det viktigt att du når fail om du vill utvecklas i styrka. Läs på om kritiken mot BodyPump om du är nyfiken på mer.
Citera
2017-12-13, 16:18
  #5
Medlem
mg57s avatar
Absolut vissa dagar säger jag det till mig själv också när man burit grova armeringsjärn en hel dag så är man rätt slutkörd eller haft stor riktning
Citera
2017-12-13, 16:50
  #6
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyNazisten
Nej det har jag aldrig sagt, däremot så jobbade jag i skogen som ung och då fanns det dagar jag inte orkade med gymmet på kvällarna.

Varför slutade du? Skogsarbete låter härligt. Personligen önskar jag varit född i Göteborgs 30-tal och jobbat med stuveri och liknande i hamnen.
Citera
2017-12-13, 16:55
  #7
Avstängd
NyNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Varför slutade du? Skogsarbete låter härligt. Personligen önskar jag varit född i Göteborgs 30-tal och jobbat med stuveri och liknande i hamnen.

Det är friskt och skönt om man inte står och sågar dagarna i ända, saknar det ibland men har skog i familjen så vill jag ut och leka skogshuggare så kan jag göra det när jag vill och har tid.

Det fanns annat som lockade, mer tankeverksamhet och mer pengar.

30-Talet vore fint, skulle inte tveka en sekund!

Du svarade inte på min fråga!
__________________
Senast redigerad av NyNazisten 2017-12-13 kl. 16:57.
Citera
2017-12-13, 17:52
  #8
Medlem
RonnyRasks avatar
Vet inte hur det ligger till med det där egentligen.

Har arbetat med fysiskt tunga arbeten i flera år, vissa riktigt jävla tunga, men tror inte det motsvarar att gymma riktigt. Har för mig att jag hade haft en mer atletisk kropp om jag istället för tunga arbeten varit på gymmet 3-4 gånger i veckan, även om jag bara hade tränat någon timme åt gången.

Men visst, jag bibehåller relativ hälsa och behöver inte uppsöka en träningslokal för att hålla mig i form.
Citera
2017-12-13, 18:32
  #9
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är ju en klassisk klyscha som gärna chefer svänger sig med när man utför eller har utfört tunga moment. Personligen börjar jag bli trött på att höra samma chef dra samma klyscha varje gång, som ett supplement för vanligt vettigt prat.

Så ni som har tunga jobb, säger ni ibland till er själva "nu behöver jag inte gymma idag."?
Ja, när jag jobbade med tunga moment som hantverkare försökte jag intala mig det. Mest som en ursäkt för att slippa gymma när man kom hem.
Men för att i längden klara jobb med tunga moment så är det kritiskt att man tränar utanför jobbet.

Men tråkig chef, är det allt han säger?
Citera
2017-12-13, 18:35
  #10
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Men tråkig chef, är det allt han säger?

Hon. Nej då, men är mycket av den varan. Mycket "går det bra?" Ja, det går bra. Hatar den frågan, känns alltid så nedvärderande och konfronterande. Klart att det går bra, jag gör samma sak varje dag. Det går. Det går bra.
Citera
2017-12-13, 18:47
  #11
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Hon. Nej då, men är mycket av den varan. Mycket "går det bra?" Ja, det går bra. Hatar den frågan, känns alltid så nedvärderande och konfronterande. Klart att det går bra, jag gör samma sak varje dag. Det går. Det går bra.
Hmm.
Känns som hon försöker söka lite kontakt och kanske har det svårt att med småprat.

Är väl lite så pratet kan bete sig mellan kolleger,chefer och taxichaufförer. Klyschor som går det bra? Vilket väder vi har det? Hor stavar do till Tjurkogardsvägen?

Har dock aldrig varit med om att någon annan sagt ”nu slipper du gymma,hehe”.
Känns lite skumt, kanske för att jag inte ser ut som någon som gymmar?
Citera
2017-12-13, 19:07
  #12
Medlem
Yahnoovass avatar
Så länge du inte styrketränar på jobbet så kan man väl inte tycka att man kan skippa gympasset.

Om du däremot har motion på schemat idag, och utför något som presterar din puls osv, ja då kanske man kan skippa gymmet idag.

Men förmodar att du inte står & lyfter vikter med olika reps & sets på jobbet. Om du nu inte jobbar på gym

Inga ursäkter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback