Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 12:07
  #1
Medlem
Vet inte om jag har postat fel i så fall ursäktar jag mig.

Jag skulle i alla fall vilja kunna arbeta hemifrån genom en dator som står i USA, hade tänkt att jag skulle ställa en dator i USA och köra styrning via teamviewer hemifrån. Men kan det finns ett smidigare sätt att lösa problemet på?
Citera
2017-12-13, 12:14
  #2
Avstängd
NyNazistens avatar
Smidigare en teamwiever, vad är det som är osmidigt med det?
Vad ska du jobba med och varför i hela fridens namn vill du ha datorn i ett annat land?
Citera
2017-12-13, 12:18
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Ingen direkt virtuell dator då får utan fjärrstyra en faktisk dator får man anta?
Är det Windows är remote desktop (RDP) helt ok, men även Splashtop (till och med att föredra då den senast jag använde den var smartare och bättre stöd för lite olika klienter (typ Android osv om man vill det). Och med bättre så menar jag snyggare musstöd, smartare... även om RDP finns till Android också.
VNC också skall väl nämnas vissa server/klienter är riktigt bra (Splashtop bygger säkerligen på detta ifrån början men gjort server/klient delen väldigt bra).


Linux, är jag dålig på men hela systemet (var i alla fall) uppbyggt på att "fjärrstyras" så det borde finnas uppsjö av olika varianter. VNC fungerar väl också antar jag, men som sagt det skall nog kunna gå att lösa ännu bättre med det "inbyggda" stödet.

Apple/Mac... ingen aning men dom har väl också ett fjärrsystem får man anta, och VNC finns väl också som extra val även där antar jag.

Men som sagt, Splashtop är nog mitt huvudval egentligen. Sedan hade det ju varit bra om du kunde starta om burken med exempelvis något SMS relä eller något om den hänger sig :-)
Citera
2017-12-13, 13:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ingen direkt virtuell dator då får utan fjärrstyra en faktisk dator får man anta?
Är det Windows är remote desktop (RDP) helt ok, men även Splashtop (till och med att föredra då den senast jag använde den var smartare och bättre stöd för lite olika klienter (typ Android osv om man vill det). Och med bättre så menar jag snyggare musstöd, smartare... även om RDP finns till Android också.
VNC också skall väl nämnas vissa server/klienter är riktigt bra (Splashtop bygger säkerligen på detta ifrån början men gjort server/klient delen väldigt bra).


Linux, är jag dålig på men hela systemet (var i alla fall) uppbyggt på att "fjärrstyras" så det borde finnas uppsjö av olika varianter. VNC fungerar väl också antar jag, men som sagt det skall nog kunna gå att lösa ännu bättre med det "inbyggda" stödet.

Apple/Mac... ingen aning men dom har väl också ett fjärrsystem får man anta, och VNC finns väl också som extra val även där antar jag.

Men som sagt, Splashtop är nog mitt huvudval egentligen. Sedan hade det ju varit bra om du kunde starta om burken med exempelvis något SMS relä eller något om den hänger sig :-)


Tack för dem olika alternativen använder windows. Det jag tänkte mer är om det finns nått annat sätt att lösa de på än att plantera ut en dator själv. Finns de datorer att "hyra" till exempel som man sedan kan fjärrstyra hemifrån?
Citera
2017-12-13, 14:06
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partybajs
Tack för dem olika alternativen använder windows. Det jag tänkte mer är om det finns nått annat sätt att lösa de på än att plantera ut en dator själv. Finns de datorer att "hyra" till exempel som man sedan kan fjärrstyra hemifrån?

Ja absolut, du kan (har inte gjort det själv) fixa en riktig virtuell dator (en virtualiserad dator, där du bestämmer prestanda, minne, storage osv) och hyra denna för att installera precis vad du vill...

Har för mig Amazon hade något sådant (men det finns säkerligen MÄNGDER)... du får alla verktyg och bestämma exakt vad du vill ha och sedan får du installera maskinen. Virtuell men du kommer aldrig märka någon skillnad...

Typ https://aws.amazon.com/getting-start...ch-windows-vm/
Citera
2018-02-10, 15:35
  #6
Medlem
Varför köpa om man kan hyra

Har gått och funderat på köp av ny dator då gamla håller på att ge upp.
Var inne på MSN och upptäckte Azur, deras virtuella dator och började fundera på om jag inte kunde slänga ihop en burk som klarar Chrome och genom den skapa en virtuell maskin som jag kan anpassa efter behov.
Är det bara önsketänkande eller är det fullt möjligt. Förstår att grafiktunga spel inte fungerar men tanken att jag har tillgång till min dator med mina filer från alla webbläsare är tilltalande.

Någon som vet varför det inte redan finns sådana lösningar eller är det praktiskt ohållbart.
Vad jag förstår används det mest för server och olika webbtjänster

Är det bara önsketänkande eller tror ni det kommer komma liknande lösninger
Citera
2018-02-10, 16:54
  #7
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Hyra dator är ju ett alternativ man kan göra..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback