Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 12:00
  #1
Medlem
maxorrs avatar
Är det gott, vad är gott?

Alltså varma mackor man lägger i ugnen med kanske nån sorts creme cheeze
Eller mackor man grillar i våffeljärn eller smörgåsgrill där man klämmer in allt mellan 2 bröd

Alltså godis mackor som kan ha nutella, jordnötssmör, godissåser som kolasås, chokladsås, frukt, banan, jordgubbar sylt, marmelad, ost sort, creme cheese, gele godis, chokladpraliner, nougat, nötter, mm etc

Och vilket sorts bröd och serveras med grädde ,vaniljsås mm?
Det går även bra med kalla godis mackor

Recept tack på grillade godis mackor?

http://www.geniuskitchen.com/recipe/...andwich-198489
Citera
2017-12-13, 12:03
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Jag älskar toast och varma mackor men detta låter lite för sött för min smak.
Citera
2017-12-13, 12:07
  #3
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jag älskar toast och varma mackor men detta låter lite för sött för min smak.

Äre så? Jag tänkte att man blaffar ju inte på så det svämmar över, sen finns det ju mindre söta färdiga godsaker att köpa inkl att en neutral creme cheeze jämnar ju ut sötman
Citera
2017-12-13, 12:17
  #4
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Jag älskar toast och varma mackor men detta låter lite för sött för min smak.

Men håller med dig att det är åt skogen för sött på många "godissorter" som vi har i svenska standard utbudet på hyllorna. Pajar liksom smaken i många fall som ex rajder, snickers, marabo mfl är för mycket sötma i. Dock kan gele godis vara måttligt sötat men om det blir gott som varmsmält på eller i en grillad macka vette fasen ?? eller om den måste svalna något innan det blir gott? Är ett hyffsat outforskat område för mig
Citera
2017-12-13, 12:17
  #5
Medlem
maxorrs avatar
Detta har jag testat och vart gott i grillade mackor

https://www.google.se/search?q=marsh...KGn4u8XIDj1bM:

plus att jag hade med krossad M&Ms, blandade med saltad nöt mix inkl gammaldax vaniljglass vid sidan om. Hade nåt russinbröd
__________________
Senast redigerad av maxorr 2017-12-13 kl. 12:31.
Citera
2017-12-13, 12:27
  #6
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Men håller med dig att det är åt skogen för sött på många "godissorter" som vi har i svenska standard utbudet på hyllorna. Pajar liksom smaken i många fall som ex rajder, snickers, marabo mfl är för mycket sötma i. Dock kan gele godis vara måttligt sötat men om det blir gott som varmsmält på eller i en grillad macka vette fasen ?? eller om den måste svalna något innan det blir gott? Är ett stort outforskat område för mig

Du får labba lite pröva dig fram när jag va liten så smälte vi Haribo godisbjörnar fråga mig inte varför.
Citera
2017-12-13, 12:33
  #7
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Du får labba lite pröva dig fram när jag va liten så smälte vi Haribo godisbjörnar fråga mig inte varför.

Nä det orkar jag inte ni får komma med recept ?

Önskar lite mer amerikansk mat-söt-kultur tack
Citera
2017-12-13, 12:44
  #8
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Fattiga riddare med kanel och socker är väl en klassiker?
Men du kanske bara menar "grillade" mackor?
Citera
2017-12-13, 16:28
  #9
Medlem
klybans avatar
Detta låter lite för sötsliskigt för min smak i alla fall:
Men jag gjort en del äpple, kanel och socker, och det blir gott.

Och nån typ av fattiga riddare som prippsen tog upp, kan säkerligen bli gott också.
Enda om man kör det i toasterjärn att det kan bli en del kladd.
Där kanske det är bättre göra dom i stekpannan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback