Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 09:37
  #1
Avstängd
När jag bevittnade de två yngsta pojkarnas luciafirande på dagis kunde jag konstatera att de tre somaliska negerbarnen inte var med. Förmodligen strider våra svenska traditioner mot islam. Viljan till integration är noll bland denna folkgrupp. Hur är det på övriga dagis deltar muslimerna där eller håller föräldrarna dom hemma?
Citera
2017-12-13, 09:51
  #2
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
När jag bevittnade de två yngsta pojkarnas luciafirande på dagis kunde jag konstatera att de tre somaliska negerbarnen inte var med. Förmodligen strider våra svenska traditioner mot islam. Viljan till integration är noll bland denna folkgrupp. Hur är det på övriga dagis deltar muslimerna där eller håller föräldrarna dom hemma?
De hade ju passat bra som pepparkaksgubbar i tåget. Trist.
Citera
2017-12-13, 10:07
  #3
Avstängd
NyNazistens avatar
Orka bry sig om negerungarna är med på Lucia eller inte, ta hand om dina egna ungar istället!
Helst av allt vill du väl att dom ska äta stekt falukorv också?

Trams!
__________________
Senast redigerad av NyNazisten 2017-12-13 kl. 10:11.
Citera
2017-12-13, 10:08
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
De hade ju passat bra som pepparkaksgubbar i tåget. Trist.
Minns när jag själv var liten, hade en liten negerpojke i samma grupp som alltid glatt var pepparkaksgubbe. Var liksom inget konstigt, han hade ju rätt färg så.
On topic: Det är nog blandat, har stött på båda.
Citera
2017-12-13, 10:41
  #5
Medlem
Trodde det var obligatoriskt att negerbarn skulle vara pepparkaksgubbar. Eller ville dom vara Lucia men fick inte och surade till?
Citera
2017-12-13, 10:49
  #6
Medlem
Banangurkazzs avatar
Jag såg de afrikanska barnen på min dotters skola fast jag vet inte vilken religon de har. Somalier är väl muslimer så julen kanske inte så viktig?
Citera
2017-12-13, 10:51
  #7
Medlem
Banangurkazzs avatar
TS är det viktigt för dig att negerbarnen integreras med dina små vita ungar? Konstigt kan tyckas, man bör väl vara glad att de inte smutsar ner fina svenska traditioner?
Citera
2017-12-13, 10:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
När jag bevittnade de två yngsta pojkarnas luciafirande på dagis kunde jag konstatera att de tre somaliska negerbarnen inte var med. Förmodligen strider våra svenska traditioner mot islam. Viljan till integration är noll bland denna folkgrupp. Hur är det på övriga dagis deltar muslimerna där eller håller föräldrarna dom hemma?

Kanske negrerna är smartare än dig. Vad är det man firar egentligen? Varför firar du och i vilket syfte? Jävla träskalle!
Citera
2017-12-13, 10:55
  #9
Medlem
mmais avatar
Mångkultur ska bara slå åt ett håll...
Citera
2017-12-13, 11:00
  #10
Medlem
Kalle81s avatar
Det här är konstigt, för enligt berättelsen så var lucia mörkhårig och muslim. Sen har det här gjorts till en svensk tradition där Lucia måste vara blond. Men fanns liksom inte så många blondiner där nere.
Citera
2017-12-13, 11:00
  #11
Medlem
jiZZeds avatar
Ja gud vad hemskt att det finns folkgrupper som inte firar samma traditioner. Antar du har samma problem med judar då med? Sköt ditt eget och sluts reflektera så mycket över skitsaker..
Citera
2017-12-13, 11:08
  #12
Medlem
Vem fan bryr sig? Alla firar inte samma högtider. Jag som helsvensk tycker förövrigt det mesta inom kristna traditioner är ett skämt. Hata på mig istället. Eller blev det svårare nu?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback