Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 05:33
  #1
Medlem
Hej, som titeln lyder så letar jag efter tips för att kunna streama skärmen på min dator till min Chromecast men även få min Xbox kontroller att nå.

Så, jag har Steam, trådlös Xbox kontroller och Chromecast. Vad jag vill är att kunna få bilden på datorn till TVn, klart och betart, men hur ska jag lösa Xbox kontrollern? Det är alldeles för långt bort för den att nå. Borde jag fixa en USB-förlängningssladd som jag drar nära TVn, sätter i Xbox-adaptern där i och lever livet eller finns det enklare lösningar?

Mvh MS
Citera
2017-12-13, 06:46
  #2
Medlem
Går inte tror jag.
Citera
2017-12-13, 10:58
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Jag använde mig av Twitch för läänge sedan och det fungerade ypperligt i alla fall som stream program.

Men skulle kunna tänka mig att det kan lagga rätt rejält med Twitch (jag använde det mest för att se på vad min son gjorde i ett annat rum så jag kunde hjälpa honom ibland genom att bara byta kanal på TV'n).

Men Chrome har ju dela skärm funktion som jag misstänker går lokalt och har hyfsat lite lagg. Sedan en USB förlängning visst... Men skärmdelningen har ju givetvis lite lagg också... hade nog hellre testat en DP/DVI converter till HDMI och sedan köpt en lång sådan kabel och kopplat direkt till TV'n... om det är möjligt.
Citera
2017-12-13, 15:03
  #4
Medlem
ZyClaves avatar
Kanske är det jag som är dum, men är inte chromecasting specifikt en videoströmningsgrej, något man gör ifrån en enhets videoströmning (Youtube, svtplay etc) till TVn?

Det går väl inte att chromecasta spel, rent generellt?

Du kan inte bara koppla TV´n och datorn med HDMI...?
Citera
2017-12-14, 06:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Kanske är det jag som är dum, men är inte chromecasting specifikt en videoströmningsgrej, något man gör ifrån en enhets videoströmning (Youtube, svtplay etc) till TVn?

Det går väl inte att chromecasta spel, rent generellt?

Du kan inte bara koppla TV´n och datorn med HDMI...?

Hej. Jag har provat att Casta skrivbordet med ett spel upp-tabbat och det har som fungerat, inget lagg än så länge, men input-lag kanske uppstår sen, beroende på hur jag gör med kontrollen..
Citera
2017-12-14, 08:12
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Köp en Steam Link och en Steam Controller.

http://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/
http://store.steampowered.com/app/35...am_Controller/
Citera
2017-12-14, 21:45
  #7
Medlem
Moll-Es avatar
Passar bättre i Hemelektronik.

/Mod


Hårdvara: PC --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2018-02-06, 15:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Hej. Jag har provat att Casta skrivbordet med ett spel upp-tabbat och det har som fungerat, inget lagg än så länge, men input-lag kanske uppstår sen, beroende på hur jag gör med kontrollen..

Om bilden fungerar tillfredsställande för dig så är det väl bara att köpa en förlängningssladd till kontrollen och prova? Blir du inte nöjd med resultatet så lämnar du tillbaka förlängningssladden och testar något annat. Eller så köper du usb-sladd och DVI/HDMI-sladd direkt och testar utan att streama. Om det nu är möjligt rent avståndsmässigt då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback