Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 04:18
  #1
Medlem
Hej!
Jag köpte en samsung GT-s5690 som skulle vara i toppskick, den ser fin ut utanpå men insidan klagar på dåligt utrymme och apparna kraschar innan jag ens hinner göra nåt.
Vill flytta appar till SD-kortet men mobilen låter mig inte göra det (den knappen går ej att trycka på helt enkelt).

Jag är lite av en minimalist och kräver egentligen inte så mycket.. tycker jag själv iallafall. Vill ringa, sms:a, streama ljud och kanske spara lite musik på mobilen om det låter sig göras.

Går det att få till med en såhär gammal mobil eller lurar jag mig själv?

Har funderat på att bara blåsa den ren och ersätta med nåt annat OS men tanken slår mig att den kanske har för lite utrymme för nåt nytt ändå.
Vad tror ni?
Citera
2017-12-13, 04:43
  #2
Medlem
ja då , flasha rom med något bra . googla how to flash custom rom.
Citera
2017-12-15, 15:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peskyplayer
ja då , flasha rom med något bra . googla how to flash custom rom.


Tack för tipset!

Ska kolla in det
Citera
2017-12-15, 15:45
  #4
Medlem
hakro807s avatar
Nu var Galaxy Xcover en ganska kass telefon redan när den kom. Varför inte bita i det sura äpplet och skaffa en ny, eller bättre begagnad. Du har exempelvis Sony Xperia Z-serien som är vattentät. Har själv en Xperia Z3 Compact liggandes och den känns riktigt rapp samtidigt som den är liten och smidig.
Citera
2017-12-15, 16:46
  #5
Medlem
Jag trodde att denna var bättre begagnad men tji fick jag

Nu sitter jag och försöker roota den här jäveln men den vägrar ge mig åtkomst till SD-kortet eller nåt annat.
Kan man tvångsroota den på nåt vis?

Jag har inte ens möjlighet att göra nåt med de förinstallerade apparna och får hela tiden varningsmeddelande om att nåt kraschar. (Vilket gör det omöjligt att ens ladda ner nåt via nätet i mobilen, allt avbryts hela tiden)
Det går inte ens att nå SD-kortet när jag kopplar in mobilen till datorn.

hjälp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback