Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-13, 15:35
  #49
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Varför ska man helt plötsligt vilja bli vänner efter att varit totalt kylig i ett halvår?
Det är lite som att supa sig full och börja skriva till gamla flickvänner eller liknande. Berusningen liksom för en automatiskt till stimuli.
Citera
2017-12-13, 18:00
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Ser jag min flickvän med en annan man så är det i regel beyooond över och jag kan "gå vidare till annat" (inte lätt) ,i vanliga fall..

I mitt fall har nåt hopp väckts igen men det verkar inte bli lätt så som ni håller/hållit på. Idioter!

Förstår inte riktigt ditt inlägg men om jag tolkar det rätt så säger du att om partnern blivit ihop eller varit med någon annan så är det definitivt över för din del?

Så känner jag det också, fyfan vad speciell man hade känt sig om man gick tillbaka till någon som haft nya relationer där i mellan. Nä fuck det där.

Jag har som regel att jag inte är vän med ex och håller ingen kontakt. Ser inte vad för bra som skulle kunna komma ur det.
Citera
2017-12-13, 23:33
  #51
Medlem
Du ska givetvis inte besvara hennes försök till kontakt.
Citera
2017-12-13, 23:52
  #52
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Förstår inte riktigt ditt inlägg men om jag tolkar det rätt så säger du att om partnern blivit ihop eller varit med någon annan så är det definitivt över för din del?

Så känner jag det också, fyfan vad speciell man hade känt sig om man gick tillbaka till någon som haft nya relationer där i mellan. Nä fuck det där.

Jag har som regel att jag inte är vän med ex och håller ingen kontakt. Ser inte vad för bra som skulle kunna komma ur det.

Nej. Du tolkar mitt kryptiska inlägg fel, men det synsättet kan jag haft som ung, barnslig och taliban.

Visst är man vän med ex men kanske inte att man umgås på samma sätt eller vill ta emot "hjälp"
Lite drygt ett tag när man får förståelse för hur människor i grupp i detta samhälle och saker fungerar och går till, när man inte fattat nåt innan men förståeligt all välvilja i åtanke.
__________________
Senast redigerad av Ryggradslus 2017-12-14 kl. 00:06.
Citera
2017-12-14, 00:01
  #53
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Förstår inte riktigt ditt inlägg men om jag tolkar det rätt så säger du att om partnern blivit ihop eller varit med någon annan så är det definitivt över för din del?

Så känner jag det också, fyfan vad speciell man hade känt sig om man gick tillbaka till någon som haft nya relationer där i mellan. Nä fuck det där.

Jag har som regel att jag inte är vän med ex och håller ingen kontakt. Ser inte vad för bra som skulle kunna komma ur det.

Man utvecklas och i mitt fall har jag blivit ljusår bättre och hoppas att du med får sundare syn på saker en dag.

Ja just det här exet i mitt fall fattar jag nada av vad hon med sina galenskapare och provokatörer haft i görningen men gillar henne otroligt mycket ändå trots att all förnuft borde säga emot.
Rena gökboetfasonerna.
Citera
2017-12-15, 18:57
  #54
Medlem
Nu händer det saker... Har fått reda på att hon legat och gråtit i en vecka och att hon inte ätit på lika lång tid (det är en vecka sen idag bilden på mig och min dejt las upp)! Det jag blir fundersam över är om det verkligen är MIG hon bölar över eller om hon har problem med någon annan och att jag är ett substitut! Känns ju absurt rakt igenom om det här skulle handla om mig!!

Men ändå... Konstiga tillfälligheter! Jag lägger upp en bild på mig och en dejt och samtidigt börjar hon höra av sig och slutar äta! Seriöst, wtf??
Citera
2017-12-15, 18:59
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Hon saknar dig väl och det ni hade, eller så vill hon kanske va din vän.

Varför blir du så irriterad över det? Din fokus borde väl ändå vara på dig själv och din nuvarande, bara ignorera henne om det stör dig.
Och vad ska jag göra om mitt ignorerande får henne att skada sig själv? Om hon inte vore så labil som hon är skulle jag ju aldrig bry mig men nu är hon ju det och det är därför det här är så svårt! Tänk ett steg längre!
Citera
2017-12-15, 19:32
  #56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Nu händer det saker... Har fått reda på att hon legat och gråtit i en vecka och att hon inte ätit på lika lång tid (min fetstil) (det är en vecka sen idag bilden på mig och min dejt las upp)! Det jag blir fundersam över är om det verkligen är MIG hon bölar över eller om hon har problem med någon annan och att jag är ett substitut! Känns ju absurt rakt igenom om det här skulle handla om mig!!

Men ändå... Konstiga tillfälligheter! Jag lägger upp en bild på mig och en dejt och samtidigt börjar hon höra av sig och slutar äta! Seriöst, wtf??

Låter väldigt konstigt... hur "får man reda på" vad ngn gör i sitt hem inkl. hur mycket (eller litet) ngn äter?
Citera
2017-12-15, 19:36
  #57
Medlem
stahlhelm1916s avatar
vem bryr sig, knulla henne och stick

hon går till nån annan efteråt. precis som du
Citera
2017-12-15, 19:41
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Låter väldigt konstigt... hur "får man reda på" vad ngn gör i sitt hem inkl. hur mycket (eller litet) ngn äter?
Därför att hon sa det till mig via SMS...
Citera
2017-12-15, 19:57
  #59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Därför att hon sa det till mig via SMS...

Tja.. antingen finner du det försvarligt (kanske till och med lite stimulerande?), att hon (medvetet eller omedvetet) försöker manipulera dig, så att du tycker synd om henne... eller så struntar du i opåkallade uppdateringar om hennes kosthåll m.m.
Citera
2017-12-15, 20:02
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tja.. antingen finner du det försvarligt (kanske till och med lite stimulerande?), att hon (medvetet eller omedvetet) försöker manipulera dig, så att du tycker synd om henne... eller så struntar du i opåkallade uppdateringar om hennes kosthåll m.m.
Ja det är lätt att säga! Men skulle du känna henne skulle du veta om hur labil hon är och att hon har potential att skada sig själv! då är det inte lika lätt att vara iskall och strunta i henne
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback