Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-18, 08:53
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Äh, du har rätt. Det är faktiskt inte mitt problem! Berättade för min nuvarande om hela den här cirkusen och visade alla mess hon skrivit. Jag vet att det var rätt dumt kanske men jag kände att jag inte ville dölja det här för henne. Hon säger samma sak: HON valde att göra slut och om HON nu ångrat sig är det INTE mitt problem.

Däremot så vill jag hävda att hennes beteende är vidrigt! Det känns som om hon gör såhär för att hon inte tål att se mig lycklig utan henne, och då är man sjukligt egocentrisk! Det kanske varit en annan sak om jag lämnat henne och sen träffat en ny. Då hade jag såklart haft mer förståelse om hon hade känt sig ledsen och besviken när jag träffat en ny. Men nu var det precis tvärtom och då kan man väl för i helvete inte bara ändra sig!!??

Sorry, blir bara så jävla förbannad på sånt här beteende! Dock visade det här att min nuvarande är väldigt förstående och hon verkar faktiskt vara en bra tjej. Är iaf glad för det.


Nu har hon inte skrivit något mer iaf. Känns skönt!

Vad skönt! Jag tycker du gjorde helt rätt som ignorerade henne. Poängen här är ju att försvara ditt liv och skydda dig själv från att bli manipulerad och indragen i något spel som du inte vill bli indragen i. Varför hon kontaktade dig är ju hennes problem, inte ditt. Hon kanske bara kände sig ensam och hade tråkigt när hon råkade se att någon annan ville ha hennes dumpade ex. Strunta i henne. Lev livet.
Citera
2017-12-18, 09:05
  #74
Medlem
rostigamazons avatar
Det innebär att hon har hållit koll på dig, under den här tiden, för så fort du la ut ett foto på dig och en tjej, hörde hon av sig.
Citera
2017-12-18, 10:35
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Vad skönt! Jag tycker du gjorde helt rätt som ignorerade henne. Poängen här är ju att försvara ditt liv och skydda dig själv från att bli manipulerad och indragen i något spel som du inte vill bli indragen i. Varför hon kontaktade dig är ju hennes problem, inte ditt. Hon kanske bara kände sig ensam och hade tråkigt när hon råkade se att någon annan ville ha hennes dumpade ex. Strunta i henne. Lev livet.
Du har rätt. Däremot är det ju självklart jobbigt att en person man nyss kommit över hör av sig när man träffat en ny för det river upp en massa känslor och gamla sår. Jag vill ju glömma henne helt och det har gått bra fram tills nu! Men som sagt, att ignorera henne är det bästa botemedlet!
Citera
2017-12-18, 13:46
  #76
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Äh, du har rätt. Det är faktiskt inte mitt problem! Berättade för min nuvarande om hela den här cirkusen och visade alla mess hon skrivit. Jag vet att det var rätt dumt kanske men jag kände att jag inte ville dölja det här för henne. Hon säger samma sak: HON valde att göra slut och om HON nu ångrat sig är det INTE mitt problem.

Däremot så vill jag hävda att hennes beteende är vidrigt! Det känns som om hon gör såhär för att hon inte tål att se mig lycklig utan henne, och då är man sjukligt egocentrisk! Det kanske varit en annan sak om jag lämnat henne och sen träffat en ny. Då hade jag såklart haft mer förståelse om hon hade känt sig ledsen och besviken när jag träffat en ny. Men nu var det precis tvärtom och då kan man väl för i helvete inte bara ändra sig!!??

Sorry, blir bara så jävla förbannad på sånt här beteende! Dock visade det här att min nuvarande är väldigt förstående och hon verkar faktiskt vara en bra tjej. Är iaf glad för det.


Nu har hon inte skrivit något mer iaf. Känns skönt!

Tycker att det är jättebra att du visade din nya alla mess och berättade ärligt om att ditt ex hade tagit kontakt med dig. Jag önskar att fler killar agerar som du gjorde nu gentemot din nya.
Citera
2017-12-18, 17:40
  #77
Medlem
Kakap0s avatar
Hon har ett syndrom som kallas för "Want what I can't have"

När hon väl har vad hon kan få, vill hon inte ha det längre.

Jag är PRECIS likadan, människor som mig och henne ska inte ha någon att förstöra känslor och livet för, vi är vidriga varelser.
Citera
2017-12-18, 23:22
  #78
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tjejen verkar vara sådan som alltid måste ha någon och vill känna sig behövd/älskad. Däremot gör hon slut ideligen för hon hinner tröttna då det inte längre är nytt och det blir mer vardag. Hon har säkerligen träffat andra efter ert uppbrott nu är det stiltje och då passar du plötsligt jättebra igen. Hon saknar troligen inte dig på det sättet bara bekräftelsen det gav. Hör inte av dig till henne. Såg nu att du träffat en ny tjej och visat henne smsen, bra där eloge till dig. Då vet din tjej hur det ligger till och hon behöver inte känna någon oro.
__________________
Senast redigerad av cosmic_dancer 2017-12-18 kl. 23:26.
Citera
2017-12-18, 23:32
  #79
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Tråkigt att höra! Jag har faktiskt misstankar om att hon hade borderline eller bipolär, men jag vet ju inte så jag lämnar det osagt. Däremot vet jag att hon hade dålig självkänsla och liten släng av narcissistiska drag då allt handlade om hennes yttre hela tiden!

Borderline kan det mycket väl vara. Min kompis bror träffade för ett par år sen en tjej och de blev "jättekära" och hon var så bra och allt gick jättefort, det visade sig kanske något år in i förhållandet att hon hade varit otrogen med sitt ex som inte hade varit speciellt schysst mot henne och typ sket i deras gemensamma barn. Hon gick tillbaka till honom och jag tror de förlovade sig efter inte allt för lång tid var det slut och hon hade en annan. Ständigt nya alltså och så fort det blev "vardag" verkar hon ha tröttnat. Hon kunde också få otroliga känsloutbrott och allt skulle handla om henne. Så ja troligtvis har ditt ex borderline.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback