Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 21:46
  #1
Medlem
Tja. Har fått för sömnen lergigan, attarax, melatonin.

Om jag går till läkaren och berättar att dessa inte funkar vad är då nästa steg?
Citera
2017-12-12, 21:49
  #2
Medlem
Heckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
Tja. Har fått för sömnen lergigan, attarax, melatonin.

Om jag går till läkaren och berättar att dessa inte funkar vad är då nästa steg?

Om det är sömnen, Imovane, Stilnoct, och måhända Mirtazitapin som även är ångestdämpande.
Själv brukar jag Stilnoct med Oxascand på dagen.
Citera
2017-12-12, 21:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heckmann
Om det är sömnen, Imovane, Stilnoct, och måhända Mirtazitapin som även är ångestdämpande.
Själv brukar jag Stilnoct med Oxascand på dagen.
Okej, misstänkte att det var stopp här.

Dom brukar ju inte va så pigga på att slriva ut sådana vad jag förstått, men vi ser väl! Tack för svaret!
Citera
2017-12-12, 23:55
  #4
Medlem
Tror du får propavan och imovane i kombo OM du testat det andra.
Citera
2017-12-13, 03:52
  #5
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
Tja. Har fått för sömnen lergigan, attarax, melatonin.

Om jag går till läkaren och berättar att dessa inte funkar vad är då nästa steg?
Ingen här kommer kunna svara. Det beror på din historia, hur gammal du är, om du upplevs som trött / ser trött ut, o s v.

Det är möjligt att du får Imovane/Stilnoct vid nästa besök, men det är också möjligt att du inte får dem ö h t av din läkare.

Tyvärr brukar man behöva testa neuroleptika innan man får något z-preparat eller riktig benso.
Citera
2017-12-13, 05:41
  #6
Medlem
det är nog inte omöjligt att du får ännu mer medicin så som samhället ser ut idag. Mer medicin, prata om problem i barndomen. Mer medicin, mer medicin, sen är du så avtrubbad och fastnat i hälften av dessa beroendeframkallande pengadrivande piller att man förmodligen bara vill trilla av pinn.
Citera
2017-12-13, 05:52
  #7
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
Tja. Har fått för sömnen lergigan, attarax, melatonin.

Om jag går till läkaren och berättar att dessa inte funkar vad är då nästa steg?
Vad har du för dos på melatonin? Jag har lidit av sömnproblem sedan lågstadiet och det enda som fungerar är melatonin. Enligt en läkare åt jag tokhög dos vilket inte stämmer men jag behöver definitivt 20 mg för att sova. (Vilket verkar vara mycket högre än för andra jag känner)

Mirtazepin och stilnoct i kombination funkar hyfsat för mig också men inte i närheten av melatoninet. Övriga medel får jag snabbt toleranshöjning inför.
__________________
Senast redigerad av Neurosia 2017-12-13 kl. 05:54.
Citera
2017-12-13, 21:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Vad har du för dos på melatonin? Jag har lidit av sömnproblem sedan lågstadiet och det enda som fungerar är melatonin. Enligt en läkare åt jag tokhög dos vilket inte stämmer men jag behöver definitivt 20 mg för att sova. (Vilket verkar vara mycket högre än för andra jag känner)

Mirtazepin och stilnoct i kombination funkar hyfsat för mig också men inte i närheten av melatoninet. Övriga medel får jag snabbt toleranshöjning inför.
1-2 tabletter per natt, 5mg tabletter tror jag att det är, i början hjälpte dem faktiskt bra.
Citera
2017-12-13, 21:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peskyplayer
det är nog inte omöjligt att du får ännu mer medicin så som samhället ser ut idag. Mer medicin, prata om problem i barndomen. Mer medicin, mer medicin, sen är du så avtrubbad och fastnat i hälften av dessa beroendeframkallande pengadrivande piller att man förmodligen bara vill trilla av pinn.
fast dom är ju otroligt anti att skriva ut beroendeframkallande piller och det tkr jag fel. Tkr dem borde gå mer efter vilka problem patienten beskriver och inte gå efter nån jävla lista, så man hinner ge upp hoppet pga alla verkningslösa preparat.
Citera
2017-12-13, 21:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Ingen här kommer kunna svara. Det beror på din historia, hur gammal du är, om du upplevs som trött / ser trött ut, o s v.

Det är möjligt att du får Imovane/Stilnoct vid nästa besök, men det är också möjligt att du inte får dem ö h t av din läkare.

Tyvärr brukar man behöva testa neuroleptika innan man får något z-preparat eller riktig benso.
Man får väl se. Otroligt synd att dom inte kan ge folk det dom behöver utan att man ska måsta ljuga/överdriva.
Citera
2017-12-13, 21:49
  #11
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Du bör väl istället ställa frågan varför du ska ha medicin överhuvudtaget? Har du fyllt i sömndagbok? Har man talat något om KBT för sömnen? Vilken typ av sömnstörning har du? Sömnmedicinering är ingen lösning på sikt, utan problemet bör hanteras på andra sätt.
Citera
2017-12-14, 05:37
  #12
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
1-2 tabletter per natt, 5mg tabletter tror jag att det är, i början hjälpte dem faktiskt bra.
Du kanske behöver höja?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback