Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 21:08
  #1
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tjena funderar på på att bo i Thailand säg 6 månader i stöten nån som har koll på vad hyra ligger på för en liten etta?
Jag har sett priser för 2000kr i månaden cirkus för en lya som ligger ganska centralt i Pattaya är det så billigt eller missar jag nånting?

Edit: brukar el ingå om inte är den dyr?
__________________
Senast redigerad av FreeBirdSeed 2017-12-12 kl. 21:15.
Citera
2017-12-12, 21:37
  #2
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Tjena funderar på på att bo i Thailand säg 6 månader i stöten nån som har koll på vad hyra ligger på för en liten etta?
Jag har sett priser för 2000kr i månaden cirkus för en lya som ligger ganska centralt i Pattaya är det så billigt eller missar jag nånting?

Edit: brukar el ingå om inte är den dyr?

Utan att veta någonting om vad hyresrätter kostar i Thailand så låter 2.000:- SEK ganska mycket för en hyresrätt så länge vi inte pratar paradvåning med tanke på kostnads- och löneläget i landet.
Citera
2017-12-12, 22:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed

Edit: brukar el ingå om inte är den dyr?

Elen ingår nästan aldrig, är ganska dyr och ditt användande av aircon och liknande påverkar elen väldigt mycket.
Citera
2017-12-12, 23:06
  #4
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Elen ingår nästan aldrig, är ganska dyr och ditt användande av aircon och liknande påverkar elen väldigt mycket.

Om man öser på med aircon kan det landa på runt 500kr sek eller mer? Leker med en siffra 3000kr i månaden för boende då inc el och vatten.
Citera
2017-12-12, 23:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Utan att veta någonting om vad hyresrätter kostar i Thailand så låter 2.000:- SEK ganska mycket för en hyresrätt så länge vi inte pratar paradvåning med tanke på kostnads- och löneläget i landet.

Det tror jag inte. Men du vet ju inget, säger du...
Citera
2017-12-13, 03:36
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Om man öser på med aircon kan det landa på runt 500kr sek eller mer? Leker med en siffra 3000kr i månaden för boende då inc el och vatten.

Elen kostar snarare lite mer där än här I Sverige. Räkna med ungefär 4.5 Bath per ”unit” (kWh). Så, räkna med över en krona per timme som du har AC igång aktivt.
Citera
2017-12-15, 01:44
  #7
Medlem
Dharmas avatar
I norra Thailand kan du hyra ett hus för 1000:- per månad.

Som sagt så ingår nästan aldrig el, bara på hotellrum.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2898318

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback