Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 02:22
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Släpper du in honom utan gummi (och inte själv vill bli på smällen) så utgår han från att du skyddar dig.

Så är det din dumma slampa. Ta ditt jävla ansvar istället för att skriva här.
Citera
2017-12-13, 02:25
  #14
Medlem
Merwinnas avatar
Jag kommer nog aldrig att förstå hur man kan gå till sängs till med någon utan att prata om de här sakerna. I alla fall inte fler gånger än en - första gången kan jag i viss mån köpa att det "bara händer" och att man inte vill förstöra stämningen med att dra upp trista frågor och fakta. Ändå verkar sådant här vara vanligt, och det är därför vi har de skräcksiffror vi har i Sverige på antal aborter, antalet ensamma mammor och antalet som är smittade med könssjukdomar...

En annan tanke: är han asylsökare? I så fall kan det mycket väl vara så att han planerar att du ska bli med barn, för att han ska få stanna för baaaaarnets skull. Du blir hans väg till en bekväm, arbetsfri tillvaro på bidrag resten av livet.
Citera
2017-12-13, 02:27
  #15
Medlem
Tack för allas svar. Det är lugnt jag är skyddad men undrade bara hur killar tänker kring detta. Han är 45 och inte någon liten tonåring. Han kommer till mig ikväll så jag ska fråga honom hur han tänker
Citera
2017-12-13, 02:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kommer nog aldrig att förstå hur man kan gå till sängs till med någon utan att prata om de här sakerna. I alla fall inte fler gånger än en - första gången kan jag i viss mån köpa att det "bara händer" och att man inte vill förstöra stämningen med att dra upp trista frågor och fakta. Ändå verkar sådant här vara vanligt, och det är därför vi har de skräcksiffror vi har i Sverige på antal aborter, antalet ensamma mammor och antalet som är smittade med könssjukdomar...

En annan tanke: är han asylsökare? I så fall kan det mycket väl vara så att han planerar att du ska bli med barn, för att han ska få stanna för baaaaarnets skull. Du blir hans väg till en bekväm, arbetsfri tillvaro på bidrag resten av livet.

Nej ingen asylsökande. En vanlig svensson kille på 45 år. Ja skrämmande att det är så vanligt med aborter.
Citera
2017-12-13, 02:33
  #17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8mile
Nej ingen asylsökande. En vanlig svensson kille på 45 år. Ja skrämmande att det är så vanligt med aborter.

Då måste han ju vara begåvningshandikappad? Alternativt att han faktiskt VILL ha en familj. Har han varit mycket ensam och blivit desperat? Jag menar inte att det är något fel att vilja ha familj och barn, men i normala fall så bygger man upp förhållandet först, och först och främst pratar om ifall det är något båda vill ha. Man kör inte bara på, ensidigt.
Citera
2017-12-13, 02:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då måste han ju vara begåvningshandikappad? Alternativt att han faktiskt VILL ha en familj. Har han varit mycket ensam och blivit desperat? Jag menar inte att det är något fel att vilja ha familj och barn, men i normala fall så bygger man upp förhållandet först, och först och främst pratar om ifall det är något båda vill ha. Man kör inte bara på, ensidigt.

Grejen är den att jag frågade honom på vår första dejt när vi var ute och åt om han ville ha barn. Jag sa att jag gärna vill ha. Jag frågade för skulle han inte velat ha skulle jag gå vidare med en annan direkt. Han sa att han började ju bli till åren men att han skulle kunna tänka sig att skaffa barn.
Citera
2017-12-13, 03:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8mile
Tack för allas svar. Det är lugnt jag är skyddad men undrade bara hur killar tänker kring detta. Han är 45 och inte någon liten tonåring. Han kommer till mig ikväll så jag ska fråga honom hur han tänker


Kul 😉 lycka till!
Återkoppla gärna.

Mvh
Citera
2017-12-13, 05:47
  #20
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8mile
Grejen är den att jag frågade honom på vår första dejt när vi var ute och åt om han ville ha barn. Jag sa att jag gärna vill ha. Jag frågade för skulle han inte velat ha skulle jag gå vidare med en annan direkt. Han sa att han började ju bli till åren men att han skulle kunna tänka sig att skaffa barn.
Och där har du ditt svar. Sedan så när en kille vill ha barn så brukar man tydliggöra att det inte är läge för graviditet. Man säger åt personen under sex om han inte frågar var han ska komma. Du säger helt enkelt att han får dra sig ur om ni inte använder skydd.

Jag antar att även du är äldre och möjligheter med graviditet minskar men du borde definitivt se till hans ålder. Prata om saken. Bara för att det handlar om män så innebär det inte att de inte känner sorg ibland över att kanske inte få bilda familj.
Citera
2017-12-13, 06:01
  #21
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8mile
Vet inte om jag postar rätt nu?

Tänkte bara fråga er killar vad det här kan betyda eller om det säger något om killen ifråga. Jag dejtar en kille sen snart tre månader tillbaka och vi har haft daglig kontakt hela tiden. Har haft sex ca 4 gånger. Första gången vi hadet det kom han utanför men dom andra gångerna har han kommit i mig UTAN att ens ha frågat mig om jag skyddar mig?!

Tar han för givet att jag skyddar mig? Vill han ha barn? Hur många andra kvinnor/dejter gör han likadant med om han gör så med mig kan han väl göra så med alla han dejtar?

Låter konstigt. Följderna av att bli pappa blir ju (även om han inte bryr sig om själva barnet) att han får betala underhåll. Så har du hans identitet? Om inte, kanske det är därför han inte bryr sig. Eller är han redan skuldsatt? Isåfall kan det vara förklaringen att han inte bryr sig.
I annat fall verkar han bara ointelligent. För om det var så att han ville bli pappa borde han väl nämnt något.
Kan det vara så att han är infertil? Hur gammal är han? En del erfarna knullare kan ju skära av spermakanalen hos doktorn så att han kan spruta utan att det är spermier som kommer.
Citera
2017-12-13, 06:02
  #22
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8mile
Tack för allas svar. Det är lugnt jag är skyddad men undrade bara hur killar tänker kring detta. Han är 45 och inte någon liten tonåring. Han kommer till mig ikväll så jag ska fråga honom hur han tänker

Isåfall är det säkert så att han har fixat sig. (Kommer inte på just nu vad det heter men ni fattar säkert)
Citera
2017-12-13, 06:49
  #23
Medlem
flaskborstes avatar
Då jag var yngre så vet jag att om man redan hade fyra underhåll att betala så kunde det aldrig bli fler, även om man hade fler ungar ute på "byn". Kanske lite långsökt men det kan även gälla om man inte har inkomst eller av någon anledning inte kan betala.

Tjejerna fick underhåll från F-Kassan..

Troligast dock är att han inte bryr sig..inte förrens den dagen han blir farsa på riktigt..
Citera
2017-12-13, 10:15
  #24
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Man undrar lite om er relation. Sex fyra gånger på tre månader, men du säger att ni har daglig kontakt. Bor ni långt isär? Han kanske har sin familj att ta hänsyn till?
Att han sprutar oskyddat i dig utan att ni pratat om det tyder på att ni kommunicerar dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback