Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 20:59
  #1
Medlem
Hej!

Ett konstigt problem som börjat uppenbara sig är att ibland när jag sitter ned och sträcker ut höger ben rakt ut och lyfter i "knähöjd" så får jag en fruktansvärd smärta/obehagskänsla på baksidan av höger underben. Ingen skärande eller ilande värk, och heller ingen "strålande" smärta, utan mer som om jag "sitter på en artär" och att blodflödet "stryps" eller ansamlas just på den punkten. Lite svårt att förklara, men det försvinner så fort jag sänker benet, eller om jag intar en annan sittande position och försöker sträka ut benet igen. Någon som vet vad detta kan bero på?
Citera
2017-12-12, 21:03
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Troligtvis lågt blodtryck som förvärras av den häftiga rörelsen. Tränar du något? Om inte så börja träna styrketräning med fokus på benen.
Citera
2017-12-12, 21:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Troligtvis lågt blodtryck som förvärras av den häftiga rörelsen. Tränar du något? Om inte så börja träna styrketräning med fokus på benen.
Jo, absolut, och det är då jag känner av det som mest. Speciellt när jag försöker använda maskinen för att träna baksida av lår (du vet den där där man sitter ned och fäller upp benen över en "cylinderkudde" och ska pressa ned den genom att böja knäna). Det är inte akten att pressa ned som gör ont, utan det börjar redan då jag fäller upp benen, för då kan jag märka att jag aldrig kommer kunna trycka ned knäna utan att det smärtar ordentligt, så då brukar jag få ställa om stolen så att jag sätter lig lite närmare så att säga.
Citera
2017-12-12, 21:10
  #4
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, absolut, och det är då jag känner av det som mest. Speciellt när jag försöker använda maskinen för att träna baksida av lår (du vet den där där man sitter ned och fäller upp benen över en "cylinderkudde" och ska pressa ned den genom att böja knäna). Det är inte akten att pressa ned som gör ont, utan det börjar redan då jag fäller upp benen, för då kan jag märka att jag aldrig kommer kunna trycka ned knäna utan att det smärtar ordentligt, så då brukar jag få ställa om stolen så att jag sätter lig lite närmare så att säga.
Jag kan inte bidra med mer. Gå till läkare/fysioterapeut och hör efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback