Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-13, 11:43
  #13
Medlem
swedishadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Måste man ha ett förhållande för att få bli sur när någon dissar en minuten innan man ska träffas?

Nej men sånnt händer man bör inte ta dör stenhårt på en diss. Jag tycker hellre man kan vara klar med saker och ting och säga att man inte kommer tillåta dethär beteendet igen och nästa gång det händer så kommer jag att dra? Tyvärr går det inte att vara perfekt för någon. Det blir omöjligt då ens att kunna ta sig vidare om man inte kan jobba på det som hänt och försöka gå vidare och göra allt bra.
Citera
2017-12-13, 13:39
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Men jag är själv inte så som tjej. En kille som kanske skulle visa ett upprepande dåligt beteende skulle man nog tillslut vilja be att dra åt helvete. Men jag har tålamodet att stå ut och berätta vad jag tycker personen gör fel och sen diskutera det ist för att bara sticka och dra därifrån för att sen ångra sig senare. Ingen är ju felfri man måsste väll kunna bearbeta problem? Annars kommer man ingenstanns.
Svartsjuka är så naturligt bara vissa visar det och vissa gör det inte. Jag häll faktiskt mycket svartsjuka innom mig då jag visste att han hade raggat på andra tjejer men tillslut så släppte bomben... man ska väll ändå kunna ifrågasätta någon?
Varför skulle du kunna lämna någon för att den råkade somna ? Det känns lite som att man tar åt sig lite för hårt ? Kan man inte bara prata sig igenom det ist så det aldrig händer igen ?

Nej du kanske inte är det men ha utgångspunkten att "tjejer är si" och "killar är så" är att generallisera målgrupper efter ens eget perspektiv. Man drar alla över en kant.
Du kallar det bearbeta problem, jag säger att man försöker förändra personen. Om man inte ens är tillsammans tycker inte jag att man ska säga åt en annan hur den ska bete sig, då får man hitta någon som delar ens värdeingar.
Man ska kunna ifrågasätta någon och kunna berätta att man blir ledsen för ett visst beteende. Men att försöka kontrollera och säga åt någon hur den ska bete sig tycker jag är väldigt fel.
För mig finns det inget att prata om. Om man vet att man ska träffa någon en viss tid så är det enkelt att kunna förebygga att man somnar eller meddela personen att man är trött och vill ses någon annan gång. För mig handlar det om grundläggande respekt och har man inte det i sig så kommer man inte få det genom att prata igenom det..
Citera
2017-12-13, 13:48
  #15
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Så ett genomgående tema är att du är sjukt velig så varför är du det? Verkar som du antingen är alkoholist eller knarkare.

Varför dom hör av sig igen långt senare har jag ingen aning om, har aldrig betet mig så själv för har jag bett henne dra åt helvete så är det för evigt.
Citera
2017-12-13, 13:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Jag har undrat lite för på senaste tiden har jag varit på g med två killar. Samt haft ett förhållande som tog slut innan sommaren.
Men dem tre har alla lyckats blivit så arga på mig och resulterat till att vilja ta avstånd och ignonera mig och egentligen tycker inte jag själv jag gjort något större eller alvarligt fel när för det första har jag inte haft något seriöst förhållande med dem killarn jag varit på g med.

Men killen jag var tillsammans med mig vart sjukt arg på mig för att jag var lite svartsjuk över en händelse. Det var därför han inte ville snacka med mig för att jag trodde dem sakerna om han.
Jag acceptera att han inte ville snacka med mig men efter ett tag försökte han få kontakt med mig igen men då var det försent eftersom jag tyckte det hade gått för lång tid för att vilja försöka igen.

Sen första killen jag var på g med efter det träffade jag en gång och hade sex med. Sen bestämde vi att vi skulle ses igen men 2 gånger frågade han mig efter om vi skulle ses och jag sa först ja men sen ändrades det pga att jag ena gången var för bakis för att orka och pga detta vart han skitarg och tog bort mig på facebook och överallt och jag sket i det men samtidigt hade jag velat fortsätta träffa han. Han börjar höra av sig igen efter ca 2-3 månader och ber om ursäkt och vill ses igen då är det ju lite försent för att jag är på g med en ny kille redan.

Som jag träffar ca 2 gånger i veckan och gillade jätte mycket och som gillade mig men var inte intresserad av ett förhållande dock men jag struntade i det och fortsatte träffa han ändå , men han vart också sjukt lack på mig för att vi skulle ses en dag och han skulle hämta upp mig efter jobbet och jag råkade somna och svarade inte när han skulle precis åka för att hämta mig. Efter det bad jag jätte mycket om ursäkt osv men då var det försent och han ville aldrig mer träffa mig igen. Han har jag då ändå försökt att visa hur mycket jag vill tröffa honnom igen osv men det har inte funkat så bra. Nu är han med någon annan tjej och jag får ändå känslan av att han också kommer komma tillbaka framöver och vilja ses igen.

Det jag inte fattar är hur man kan bli så arg för demhär småsakerna, dessutom vilja säga upp kontakten med någon man faktiskt byggt upp en bra rellation med ? Varför kan man inte prata igen sånnahär saker istället? Visst att man inte hörs på en vecka. Men 2-3 månader är väll överdrivet? Dessutom också oftast försent för att kunna rädda det som fanns?
Vill bara höra hur ni killar tänker... vi tejer beter oss inte såhär när killar beter sig dåligt...

Tyst nu med din "genus" attityd är du snäll.

De jag klickar med försöker jag ändå ha en öppen attityd mot, alltså om man har kommit varandra på dåliga vägar så kan man alltid samtalas vid efter ett tag.
Men att vara stängd mot en person som man har klickat med är för mig något väldigt dumt då jag tror att majoriteten kan instämma att det är väldigt svårt att finna sig personer som man kan vara avslappnade tillsammans med.

Sådant blir jag inte direkt sur över, kanske lite irriterad, men om sådant beteende som efterliknar någon eftersläntrare kvarstår så kan jag verkligen inte se något med en sådan relation då förväntningarna blir krossade och passionen liksom dör ut när den fylls med förtvivlan.
Bara ett litet tips på hur jag (kille) resonerar.
Citera
2017-12-13, 14:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Måste man ha ett förhållande för att få bli sur när någon dissar en minuten innan man ska träffas?

Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Nej men sånnt händer man bör inte ta dör stenhårt på en diss. Jag tycker hellre man kan vara klar med saker och ting och säga att man inte kommer tillåta dethär beteendet igen och nästa gång det händer så kommer jag att dra? Tyvärr går det inte att vara perfekt för någon. Det blir omöjligt då ens att kunna ta sig vidare om man inte kan jobba på det som hänt och försöka gå vidare och göra allt bra.
Det är ju innan man blir i ett förhållande som man måste vara på tårna och verkligen anstränga sig när man ska träffa någon, hålla tider osv. Det är ju först när när man faktiskt känner varandra mer och kanske är i ett förhållande som man kan vara liiite tolerant för sådana misstag. Hålla avtalade tider är dessutom sunt förnuft.

Även om det är mänskligt att göra sådana enkla misstag så är det så enkelt att tolka sådant som du beskriver som en skymf eller som en diss, när man fortfarande "dejtar". Bryr du dig om någon så får du se till att tillämpa lite konsekvenstänk "hmm kanske inte ska supa mig redlös ikväll för jag vill inte vara bakis imorgon, då ska jag ju träffa X". Prioriteringar kallas det.
Citera
2017-12-13, 22:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
ad hominem*

Ett tips vore ju att sluta jaga killarna som säger att de inte är intresserade och bara vill ligga- om det nu stör dig.
Citera
2017-12-14, 10:47
  #19
Medlem
swedishadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Ett tips vore ju att sluta jaga killarna som säger att de inte är intresserade och bara vill ligga- om det nu stör dig.


Tack men jag jagar dem inte eftersom det är dem som tar initiativ till att träffa mig. Hör dem inte av sig eller blir sura på mig för något så gör inte jag mer än att gå vidare. Men oftast kommer dem tillbaka som jag skrev och det är lite jobbigt beteende att killar blir så lätt sura över ingenting.. hormonbomber och värre än tjejer..
Citera
2017-12-14, 12:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Tack men jag jagar dem inte eftersom det är dem som tar initiativ till att träffa mig. Hör dem inte av sig eller blir sura på mig för något så gör inte jag mer än att gå vidare. Men oftast kommer dem tillbaka som jag skrev och det är lite jobbigt beteende att killar blir så lätt sura över ingenting.. hormonbomber och värre än tjejer..


Nu fattar jag. Du hoppas eg att killen som inte var intresserad av och schabblade bort EXTREMT omoget genom att varesig svara i telefon när du skulle få bilskjuts och sov bort dejten(hur det nu går till) ska komma tillbaka?

Sen intalar du dig det genom den här långa harangen om andra killar som inte pallar ditt BS.

"Händelsen" vill du inte ens nämna.
Citera
2017-12-14, 12:04
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Tack men jag jagar dem inte eftersom det är dem som tar initiativ till att träffa mig. Hör dem inte av sig eller blir sura på mig för något så gör inte jag mer än att gå vidare. Men oftast kommer dem tillbaka som jag skrev och det är lite jobbigt beteende att killar blir så lätt sura över ingenting.. hormonbomber och värre än tjejer..

"Värre än tjejer"

Bra syn på ditt kön där.


Nu fattar jag. Du hoppas eg att killen som inte var intresserad av och schabblade bort EXTREMT omoget genom att varesig svara i telefon när du skulle få bilskjuts och sov bort dejten(hur det nu går till) ska komma tillbaka?

Sen intalar du dig det genom den här långa harangen om andra killar som inte pallar ditt BS.
"Händelsen" vill du inte ens nämna.
Notera också att "småsakerna" är misstag du fortsätter göra även med killarna du faktikst gillar.

Sen när du inte gillar vad folk säger så är det "sök hjälp psykfall, blablabla".
Ett tips vore kanske att sluta bete sig så dåligt?
Om det är så att du endast använder nån för bekräftelse eller inte eg bryr dig, vad sägs som att vara respektfull och göra slut, eller dra ett sms och avboka dejten?

Jag vet t.ex att jag oftast bara vill ligga- därför undviker jag t.ex 30-åringar som borde hitta nån att ha kids med. Att inte vara egoistisk är inte så svårt om man har empati.
__________________
Senast redigerad av GRAA 2017-12-14 kl. 12:07.
Citera
2017-12-14, 12:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Jag har undrat lite för på senaste tiden har jag varit på g med två killar. Samt haft ett förhållande som tog slut innan sommaren.
Men dem tre har alla lyckats blivit så arga på mig och resulterat till att vilja ta avstånd och ignonera mig och egentligen tycker inte jag själv jag gjort något större eller alvarligt fel när för det första har jag inte haft något seriöst förhållande med dem killarn jag varit på g med.

Men killen jag var tillsammans med mig vart sjukt arg på mig för att jag var lite svartsjuk över en händelse. Det var därför han inte ville snacka med mig för att jag trodde dem sakerna om han.
Jag acceptera att han inte ville snacka med mig men efter ett tag försökte han få kontakt med mig igen men då var det försent eftersom jag tyckte det hade gått för lång tid för att vilja försöka igen.

Sen första killen jag var på g med efter det träffade jag en gång och hade sex med. Sen bestämde vi att vi skulle ses igen men 2 gånger frågade han mig efter om vi skulle ses och jag sa först ja men sen ändrades det pga att jag ena gången var för bakis för att orka och pga detta vart han skitarg och tog bort mig på facebook och överallt och jag sket i det men samtidigt hade jag velat fortsätta träffa han. Han börjar höra av sig igen efter ca 2-3 månader och ber om ursäkt och vill ses igen då är det ju lite försent för att jag är på g med en ny kille redan.

Som jag träffar ca 2 gånger i veckan och gillade jätte mycket och som gillade mig men var inte intresserad av ett förhållande dock men jag struntade i det och fortsatte träffa han ändå , men han vart också sjukt lack på mig för att vi skulle ses en dag och han skulle hämta upp mig efter jobbet och jag råkade somna och svarade inte när han skulle precis åka för att hämta mig. Efter det bad jag jätte mycket om ursäkt osv men då var det försent och han ville aldrig mer träffa mig igen. Han har jag då ändå försökt att visa hur mycket jag vill tröffa honnom igen osv men det har inte funkat så bra. Nu är han med någon annan tjej och jag får ändå känslan av att han också kommer komma tillbaka framöver och vilja ses igen.

Det jag inte fattar är hur man kan bli så arg för demhär småsakerna, dessutom vilja säga upp kontakten med någon man faktiskt byggt upp en bra rellation med ? Varför kan man inte prata igen sånnahär saker istället? Visst att man inte hörs på en vecka. Men 2-3 månader är väll överdrivet? Dessutom också oftast försent för att kunna rädda det som fanns?
Vill bara höra hur ni killar tänker... vi tejer beter oss inte såhär när killar beter sig dåligt...

Låter som att du är oberäknelig och de blir misstänksamma att du håller på med andra då din text ger intrycket att du är lite lössläppt. Eller så får du sluta träffa muslimer.
Citera
2017-12-17, 11:43
  #23
Medlem
OnlyHates avatar
Förmodligen eftersom killarna bara ser dig som ett hål, du utstrålar säkert detta också.
Du är typen av tjej som bara jagar bättre och aldrig nöjer dig och det lyser igenom!
Hoppas att du aldrig hittar kärlek!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback